Gå til innhold

ER DU STOLT AV DIN BIKINIFORM TIL TROSS FOR AT DU ER NOEN KG FOR MYE?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt det jeg også tenker pluss at jeg er dritt lei av at mange mener man må være rippa for fett og Fitness/sceneklar for å ha "lov " til å føle seg bra i bikini. Man kan faktisk føle seg fin i bikini med noen ekstra kg og også. ;)Og vel og merke kan man være ganske fit og sunn og med god helse tross for at man har noen ekstra kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt det jeg også tenker pluss at jeg er dritt lei av at alle mener man må være rippa for fett og tynn som en stilk for å ha "lov " til å føle seg bra i bikini. Man kan faktisk føle seg fin i bikini med noen ekstra kg også. ;)

Du må gjerne føle deg bra i bikini, bare ikke forvent at jeg eller noen andre med vanlige vestlige idealer som bais, syntes du er noe særlig å se på. Det blir helt latterlig at du skal poste halvnakne bilder av deg selv og forvente at alle skal forgude deg, det er bare flaut.

/Ta gjerne det jeg sier om vestlige idealer med en klype salt, jeg er tross-alt bare en helt normal gutt på 24 år som har vokst opp i Oslo der vi alle korrumperes av reklameplakater og uoppnåelige skjønnhetsidealer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg er dritt lei av at alle mener man må være rippa for fett og tynn som en stilk for å ha "lov " til å føle seg bra i bikini.

Hvem er disse alle?

Ikke en gang Tamadeus mener det.

Tull og tøys - sannheten er at alle mener det er "lov" å føle seg bra i bikini.

Om alle synes du er pen i bikini, se, det er er en helt annen sak. Drit i det!

Føler du deg bra i bikini, så fortsett med det!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er disse alle?

Ikke en gang Tamadeus mener det.

Tull og tøys - sannheten er at alle mener det er "lov" å føle seg bra i bikini.

Om alle synes du er pen i bikini, se, det er er en helt annen sak. Drit i det!

Føler du deg bra i bikini, så fortsett med det!

:)

Ikke uenig, men hva er greia med å regelrett stille spørsmål ved om det er greit å poste bilder av seg i en bikiniform en selv er fornøyd med, slik det ble gjort? Hvorfor bry seg i det hele tatt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uenig, men hva er greia med å regelrett stille spørsmål ved om det er greit å poste bilder av seg i en bikiniform en selv er fornøyd med, slik det ble gjort? Hvorfor bry seg i det hele tatt da?

Forventer du at alle skal like alt du poster, og, Gud forby, om man ikke gjør det, bør man da bare holde kjeft?

For meg høres det ut som om man da burde starte en blågg og skru av kommentarer.

Når du poster bilder på FITNESSblåggen, og blir buthurt når du ikke får skryt for dine 110ish kilo bikiniform bilder, er det da meg det er noe galt med? :mask:

Dag made me do this.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quoter meg selv:

I dag så jeg et slikt VG+ blad som omhandlet mennesker som hyller kroppen, og det er inspirasjonen for dagens hat. Det er fullt mulig jeg tråkker en del på tærne nå, så plzplzplz forsøk å legge til godviljen og les hva jeg faktisk skriver fremfor å gå batshit crazy og tillegger meg å være en arrogant fitte.

På forsiden av dette magasinet var det altså ei dame som figurerte som eksempel på hyllest-kampanjen, og for å si det så pent jeg evner; hun var forbanna feit. Type svært overvektig med en BMI som sprenger skalaen, ikke litt post-partum-mage eller sideflesk, men skikkelig skikkelig schvær. Så da kommer greia: hvorfor i alle dager skal vi hylle overvekt?

(Før noen går bananas allerede her, la meg understreke med største understreking at det ikke er noe galt med de overvektige, med flesket eller hva som helst, frustrasjonen min kommer fra samfunnets måte å møte utfordringen på, ikke det faktum at noen er overvektige. De er selvsagt like mye verdt og fortjener like mye respekt og inkludering og alle de tingene der).

Overvekt fører med seg en rekke problemer. Alle vet om hjerte- og karsykdommer og alle vet om diabetes, men de færreste vet hvor alvorlige komplikasjonene til disse lidelse kan være. Tro meg; du vil ikke ha diabetes og du vil ikke ha svikt i noe som helst organ, det er jævlig ukule greier. Overvekt kan skape uhelse hos de aller fleste, om ikke psykisk, så fysisk - og om ikke fysisk, så psykisk. Ikke bare reduserer det livskvalitet hos den enkelte, enten direkte som følge av sykdom eller indirekte som følge av reduserte muligheter til utfoldelse, det har også enorme samfunnsmessige kostnader. Legg spesielt merke til trykket på "enorme", fordi det er virkelig helt sjukt drøye summer det er snakk om. Slik sett er overvekt et problem både på mikro- og makronivå, og er således noe som bør forebygges både på mikro- og makronivå. Det er fullstendig irrasjonelt å hylle en tilstand som kan medføre sykelighet på alle mulig måter. Hyller man folk som røyker? Nei. Har overvekt like mange risikomomenter som røyking? Antakeligvis flere. Så jeg spør meg igjen, hvorfor i helvete skal man hylle overvekt?

For all del, jeg ser poenget med å hylle kroppen, selv om jeg er uenig i kroppsfiksering som motgift mot kroppsfiksering. Jeg ser at hensikten er at man ikke skal skamme seg for hvordan man ser ut, og jeg ser at individet i disse dager er svært opptatt av å BESTEMME SELV og KLARE SELV, i alle fall frem til man er syk og lar samfunnet ta støyten - trassalderen varer livet ut, heia heia - men hverken individet eller samfunnet er tjent med at en tilstand som bør forebygges omgjøres til noe som er helt greit, og som er noe man bør være stolt av. Hvis poenget er å hylle kroppen, da er kanskje ikke overvektige damer og menn veien å gå, akkurat som man ikke bruker anorektikere som eksempel på hveldi flink å sunn å sånn. Klart man skal være stolt av kroppen sin - men man kan da for pokker både være stolt av kroppen sin og samtidig ønske å ha en livsstil som legger gode forutsetninger for helse? Jeg driter i om overvekten skyldes biologi eller miljø eller psykodynamiske faktorer eller strukturelle forhold, poenget er at samfunnet bør tilrettelegges på en slik måte at det faller seg naturlig å holde seg normalvektig, og at de som allerede er overvektige får mulighet til å endre livsstil uten å føle at det blir for store omveltninger i hverdagen deres, slik at de både kan trives og forebygge livsstilssykdommer samtidig. Man gjør seg selv en enorm bjørnetjeneste som samfunn når man velger å hylle en tilstand som er en av de største utfordringene innen helsevesenet, og jeg sitter i alle fall igjen sånn her:

[ATTACH=full]139742[/ATTACH]

Forøvrig, Tamadeus bare lever opp til Dag sin profeti. Let it sparkle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

?..hva er greia med å regelrett stille spørsmål ved om det er greit å poste bilder av seg i en bikiniform en selv er fornøyd med, slik det ble gjort?

Det må du spørre Metal_Barbie om - hun stiller det spørsmålet som trådtittel. Jeg skjønner ikke mer enn deg, men antar at hun slår et slag for at overvektige jenter i bikini også skal få lov å skinne litt på fitnessbloggen. Helt greit korstog, det! Det jeg reagerte negativt på var at hun tok utgangspunkt i at folk flest har noe i mot denslags. Slik tror jeg nemlig ikke at det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å vise bikiniformen. Hovedsaklig fordi to kuler og en stav uten for stringen ikke er en bikiniform å være stolt av.

Godt å se du er fornøyd Metal_Barbie, stå på!

Syns denne er relevant med tanke på de som hyller overvekt som 17.mai. (Urelatert til trådstarter)

[ATTACH=full]146701[/ATTACH]

Hvorfor er det greit å så til de grader snakke så nedverdigende om oss som sliter med undervekt?! Bare bikkjer liker bein, takk skal du ha! Jeg blir regelrett forbannet over at det er mye mer lov å snakke stygt om oss som sliter med å være for tynn også, det er helt greit det! "Ingen gutter vil ha tynne jenter, det er stygt å ikke ha former, bikkjer vil ha bein" osv. Hvorfor mener du det er greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt det jeg også tenker pluss at jeg er dritt lei av at alle mener man må være rippa for fett og tynn som en stilk for å ha "lov " til å føle seg bra i bikini. Man kan faktisk føle seg fin i bikini med noen ekstra kg også. ;)

Vet du - det skal faktisk være lov å føle seg bra i bikini uansett, også for oss som er "tynn som en stilk". Jeg sliter med undervekt. Jeg går rundt i tretti grader og langarma genser nå fordi jeg ikke klarer å vise armene mine. Fordi de er tynne og senete og ekle. Fordi folk stirrer. Hvorfor er det ofte greit å snakke stygt om oss som sliter med for lite? Gutter vil ha former, gutter vil ha "ekte" osv. Det er ikke så utrolig kult det heller.

Det burde være lov å føle seg bra i bikini uansett. Det er ingenting som heter normal/akseptert kropp. Det må da være individet selv som tar avgjørelsen om hva som er greit for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debatten om skjønnhetsidealer og visuelle preferanser kan man holde på med i evigheter og fremdeles komme tilbake til "folk er uenige, sånn er det bare". Det jeg synes er mer irriterende enn temaet selv, er argumentene som brukes og uttrykkene som "real woman"-gjengen bruker. De gjør en kjempegreie om at "alle er fine slik de er", men sier også i samme åndedrett at ekte kvinner har former osv. Argumentene og hele debatten mister all seriøsitet for meg fordi den egentlig handler om at alle skal hylle overvekt. Nei, det er ikke bra å ha spiseforstyrrelser og slanke seg 365 dager i året, men vet du, det er faen ikke sunt å være overvektig heller. Utfordring til alle de som mener at de er så sunne idealer fordi de veier 20-30 kg for mye, vis meg at du kan løpe fort, løfte tungt og ha et godt sammensatt kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Nå handlet ikke tråden om "hva gutta liker", men Rosaelefanter sin meme har oppsummert det rimelig greit føler jeg: "Real men go for whatever the fuck they like", og det er mye forskjellig. Jeg kjenner en kar som ELSKER midget damebodybuildere. Jeg er 100% seriøs.

Jeg TROR at det Metal_Barbie ville frem til er at man skal føle seg vel i en bikini uansett form. Det er 100% legitimt. Men det som er feil, etter min mening, er at: a) det krisemaksimeres (blåses opp) b)andre preferanser anses som negative.

Vi er tilbake til det gode gamle "X suger, Y er bedre", istedenfor "Jeg liker X, du liker Y". Bare fordi noen synes at du har 15kg for mye (i forhold til deres preferanser) betyr ikke at du skal føle deg noe verre. Det bare betyr at de liker noe annet enn det du har. So what. Man kan ikke bli likt av alle.

Jeg er enig i at man ikke skal snakke stygt om andres kropper, uansett form. Jeg mener samtidig at det bør være lov å si at en ikke liker formen om en blir spurt om hva man liker.

Trådens emne er også litt merkelig formulert. Om du er OK med å ha noen kg for mye (ihht hvem sine standarder?), hvorfor spør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...