Gå til innhold

Gym i Bergen


Lillemy94

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg er en 20 år gammel jente som skal begynne å studere i Bergen til høsten. Lurte på om det er noen treningssenter eller gym som er anbefalt? Trenger ikke være noen gruppetimer, bare et godt treningsmiljø og stort utvalg av utstyr. Leker i tillegg litt med tanken om å stille i bikinifitness, så bør være et fitnessmiljø der resultater blir fremhevet. Håper noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vektertorget er SiB ja.

Dei er best utstyrt, det er lagt opp til å løfte, det er veldig mange som trener skikkeleg der, det er mange frå dette forumet som trener der, dei har konkurransebenker, 5 rack, litt utstyr for spesielt for spesielt interesserte og dei har mange vektskiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du melder deg inn i SiB har du tilgang til alle sentrene, og du finner noe som passer for deg :) Du får også tilgang til klatrevegg og svømmebasseng. Rimelig pris, god utstyrt på noen av sentrene og man har alt man trenger. Vet at det har vært noen fitnessamlinger på Vektertorget, men da er det nok folk utenfra som betaler seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun vært på Vektertorget én gang (likte det veldig godt!). Jeg var litt utenom den "vanlige" tiden, men var fortsatt en del folk. Er det et "problem" å gå der i "rushet" mtp hvor mange folk det er? (kø på apparatene)

Har sluttet å gå på Sats i "prime time" da de har hele TO racker og der er det alltid kø :cautious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kun vært på Vektertorget én gang (likte det veldig godt!). Jeg var litt utenom den "vanlige" tiden, men var fortsatt en del folk. Er det et "problem" å gå der i "rushet" mtp hvor mange folk det er? (kø på apparatene)

Har sluttet å gå på Sats i "prime time" da de har hele TO racker og der er det alltid kø :cautious:

Jeg er aldri der mellom halv tre og halv åtte, for da synes jeg det er mye folk som tar mye plass (bicepscurling i speilet med tilhørende stønning og kasting av vekter og vektskiver i gulvet) :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Nå har vel også vektertorget stengt ned for alle andre enn studenter, så kanskje folkemengdene er litt mindre fra høsten av?

Uansett. Vektertorget ftw! PS: kommer til å savne kjettingmannen (med mindre han faktisk er student da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel også vektertorget stengt ned for alle andre enn studenter, så kanskje folkemengdene er litt mindre fra høsten av?

Uansett. Vektertorget ftw! PS: kommer til å savne kjettingmannen (med mindre han faktisk er student da...)

Jeg trente der så sent som i forrige uke, og da var det null problem å ikke være student. 0,o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To be honest.

SiB har veldig godt med utstyr, spesiellt om man liker å leke med baseøvelser.

Aha :facepalm: Fått et bra tilbud som gjør at jeg kan trene på Sats og Elixia i hele norden, altså muligheter hjemme i Fredrikstad og. Er ikke supergira på å bytte treningsgarderrobe pga. klesrestriksjoner altså. Og hørt det er supercrowded. Skakke værra lett :bored:

og vektertorget blir et stykke unna, skal bo i Solviksheimen elns

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha :facepalm: Fått et bra tilbud som gjør at jeg kan trene på Sats og Elixia i hele norden, altså muligheter hjemme i Fredrikstad og. Er ikke supergira på å bytte treningsgarderrobe pga. klesrestriksjoner altså. Og hørt det er supercrowded. Skakke værra lett :bored:

Nå er jeg ikke bergenserstudent, men studentsamskipnader pleier å ha de klart beste prisene, ihvertfall målt opp mot de vanlige tilbudene fra kjedene.

I Trondheim betalte jeg vel 1200~ kroner for et år med trening, og tror neppe Bergen ligger for langt unna.

(uten at jeg kjenner ditt tilbud eller

Så lenge det ikke blir nipslips all day everyday og man ikke stinker fjøs, så vil nok singlet være greit, tror jeg.

Singletskepsis pleier jo å være rettet mot de schvæææære gutta(eller gutta som tror de er det) som jo pleier å ha litt mer... ekshibisjonistiske singletter enn folk flest.

Er crowded i rushtimene, men bergensere er greie nok til at de lar folk trene innimellom hverandre i pausene(:

Men du kan jo kjøpe deg et par dropintimer eller et ukes medlemsskap og se hva du synes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke bergenserstudent, men studentsamskipnader pleier å ha de klart beste prisene, ihvertfall målt opp mot de vanlige tilbudene fra kjedene.

I Trondheim betalte jeg vel 1200~ kroner for et år med trening, og tror neppe Bergen ligger for langt unna.

(uten at jeg kjenner ditt tilbud eller

Så lenge det ikke blir nipslips all day everyday og man ikke stinker fjøs, så vil nok singlet være greit, tror jeg.

Singletskepsis pleier jo å være rettet mot de schvæææære gutta(eller gutta som tror de er det) som jo pleier å ha litt mer... ekshibisjonistiske singletter enn folk flest.

Er crowded i rushtimene, men bergensere er greie nok til at de lar folk trene innimellom hverandre i pausene:)

Men du kan jo kjøpe deg et par dropintimer eller et ukes medlemsskap og se hva du synes?

Har ei mor som brått sa ho skulle betale treninga for meg der borte, så kan vel egentlig ta det jeg vil. Greia er at jeg har sleti en del med senter her hjemme om sommeren. Vi har ikke aircondition (kun ei litta vifte..) og jeg reagerer ganske på det, så har vurdert å bytte her hjemme også. Men om jeg velger den avtalen så kan jeg trene på senteret jeg også har vurdert å bytte til. Ligger et stykke unne VT, men tenker at det uansette er mulig å bytte litt på hvor man trener. Kan jo evt. betale en mnd innimellom selv feks, det ser jeg fort. Avtalen er dyrere ja. Men ikke noe mer enn det jeg betaler i hjembyen atm. Tror det er 999kr i Bergen nå btw.

Fin skildring btw, haha :roflmao: Tror jeg går for avtalen og heller stikker innom diverse gym for forandringens skyld!

Takk for at du tok deg tid til å svare :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...