Gå til innhold

Noen som følger UFC her?


Tronaldo

Anbefalte innlegg

Jeg har omsider oppdaget hvor fornøyelig det er å se voksne menn (og for så vidt damer) dænge hverandre i UFC. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg liker det, men det spiller ingen rolle. Det blir nesten som en Tarantino-film, skikkelig gla'vold :D

Jeg skjønner godt at MMA er på oppsving, for boksing blir dødskjedelig i forhold til MMA på høyt nivå. Min personlige all-time favoritt må være Fedor Emelianenko, digger stilen og væremåten hans. Det er bare drøyt imponerende at han tar ned shvære monster som Hong Man Choi, 40cm høyere og 50kg tyngre (vektklasser? LOL)

Jeg skal ikke komme med noen spoilere, men hovedkampen sist lørdag mellom Matt Brown og Erick Silva var faenmeg en av de sykeste kampene jeg har sett i UFC - 10/10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er sånne kamper du vil ha, så er ikke UFC plassen ;)

Var nok gode gamle Pride og DREAM.

Skal ikke gå så langt som å si at UFC ødelegger sporten, men skal hinte godt om det.

Synes forresten at vår egen Joachim, du veit... verdensmester i det som da var størst, har fått skuffende lite credz.

(kan skippe til 1.50, det første gjør bare vondt å se)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sånne kamper du vil ha, så er ikke UFC plassen ;)

Var nok gode gamle Pride og DREAM.

Det der var bare den første videoen jeg fant. Freakshow med slik matchup :D Jeg er temmelig noob enda, men det lille jeg har sett av Pride back in the days var noe for seg selv. Jeg har fulgt med på UFC et halvårs tid. So far so good :)

Skal ikke gå så langt som å si at UFC ødelegger sporten, men skal hinte godt om det.

Plz elaborate? Jeg kan se for meg at UFC kommersialiserer hele greia som amerikanere vanligvis gjør. Sjekk f.eks. treningsprogrammet UFC Fit. Du kan bli ripped som en UFC-fighter ved å trene hjemme i stua foran TVen!

Synes forresten at vår egen Joachim, du veit... verdensmester i det som da var størst, har fått skuffende lite credz.

(kan skippe til 1.50, det første gjør bare vondt å se)

Har aldri hørt om han, WTF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Fulgt med fast siden 2002/2003, UFC har tatt et betydelig byks framover hva prestasjoner og fightere angår, bare synd PRIDE gikk på grunn.

Ingenting blir noen gang å slå Pride sine Grand Prix, bare åpningssermoniene kan gi en hver mann gåsehud. Men skal ikke dvele med det, Fedor og gamlegutta har lagt opp eller burde ha gjort det (ja du Big Nog) etc, men nivået på fighterne i UFC nå er bra mye høyere en hva man ofte husker som "gode tidene". (Som egentlig bare er nostalgitull som alltid vil være slik)

Eneste minuset om dagen er at de har så mye småcards at det hender seg jeg ikke orker å se hver en fight night og småevents uten fightere jeg har noe forhold til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste minuset om dagen er at de har så mye småcards at det hender seg jeg ikke orker å se hver en fight night og småevents uten fightere jeg har noe forhold til.

Enig der, men det kommer jo som en konsenkvens av at sporten har vokst. Flere begynner med MMA og vil satse, og smart av UFC å gi dem muligheter til å slåss på mindre events.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste minuset om dagen er at de har så mye småcards at det hender seg jeg ikke orker å se hver en fight night og småevents uten fightere jeg har noe forhold til.

Luksusproblem ;) Jeg ser ikke gjennom hele fightene av alt, blir fort litt skipping for min del til de større fightene der jeg etter hvert har som du sier begynner å kjenne til.

Hvem vinner av Weidman VS Machida i UFC 175 da? Gjerne Machida for min del, morsomt med litt go' gammaldags karate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusproblem ;) Jeg ser ikke gjennom hele fightene av alt, blir fort litt skipping for min del til de større fightene der jeg etter hvert har som du sier begynner å kjenne til.

Hvem vinner av Weidman VS Machida i UFC 175 da? Gjerne Machida for min del, morsomt med litt go' gammaldags karate

den blir nok spennedne, han er uberignelig :p men Weidmann har vist seg å ha et klokt hode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke at fighterene ikke er bedre nå enn de var før.

Flere folk som prøver og mer å tjene på å vinne = høyere kvalitet på de beste

Men, joa. Mye av kritikken mot UFC går jo på hele kommersialiseringa, skittenjobbing innad bak kulisser, Dana White, oppkjøp av alt som kan være konkurranse, Dana White og Dana White.

(og selvfølgelig crossfitsykdommen om at "UFC er det ultimate. Og fighter du ikke i UFC så kan du ikke være bra"

Derfor det var artig når eksempelvis Fedor holdt seg langt unna, og CroCop "trappa ned" med å fighte i UFC :p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke sånn ekstremt mye, men føler litt med.

Personlig favoritt er joe Lauzon, han gikk ifra å være dataprogramør(skrives det sånn?) til UFC fighter, i tillegg virker han som en ganske kul person generelt basert på opptredener han har hatt i forskjellige podcaster jeg har hørt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke at fighterene ikke er bedre nå enn de var før.

Flere folk som prøver og mer å tjene på å vinne = høyere kvalitet på de beste

Men, joa. Mye av kritikken mot UFC går jo på hele kommersialiseringa, skittenjobbing innad bak kulisser, Dana White, oppkjøp av alt som kan være konkurranse, Dana White og Dana White.

(og selvfølgelig crossfitsykdommen om at "UFC er det ultimate. Og fighter du ikke i UFC så kan du ikke være bra"

Derfor det var artig når eksempelvis Fedor holdt seg langt unna, og CroCop "trappa ned" med å fighte i UFC :p )

skal du vær hater ... så hat ZUFFA brødrene :) dem kjøpte jo opp PRIDE, WEC som eg vet om :)

Sku gjerne hatt PRIDE i Japan og UFC i USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater på masse rart :p

At det er kommersialisering er ikke overraskende.

Kan ikke forvente at man skal kjøre store events på rein dugnadsånd.

I digress... Mirko ♥

hier komt die sonne? mor elike the darkness xD KO xD

Edit; han har gått tilbake til K1 :D

edit2: hvorfor fikk dem bruke sko? dafuq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hier komt die sonne? mor elike the darkness xD KO xD

Edit; han har gått tilbake til K1 :D

edit2: hvorfor fikk dem bruke sko? dafuq

"Pride allowed fighters latitude in their choice of attire but open finger gloves, a mouthguard and a protective cup were mandatory. Fighters were allowed to use tape on parts of their body or to wear a gi top, gi pants, wrestling shoes, kneepads, elbow pads, or ankle supports at their own discretion, though each was checked by the referee before the fight."

Det er lette og myke sko og gjør veldig liten forskjell i spark, litt stabiliserende slik som teiping... men ulempe at det er lett å bli låst med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Pride allowed fighters latitude in their choice of attire but open finger gloves, a mouthguard and a protective cup were mandatory. Fighters were allowed to use tape on parts of their body or to wear a gi top, gi pants, wrestling shoes, kneepads, elbow pads, or ankle supports at their own discretion, though each was checked by the referee before the fight."

Det er lette og myke sko og gjør veldig liten forskjell i spark, litt stabiliserende slik som teiping... men ulempe at det er lett å bli låst med dem.

da vet eg det :) trodde det var fo å gi mer JULING xD hehehe

BoB Sapp er jo gøy å se på. sku ha sett CROCOP vs BOBSAPP promo...der crocop er på en pressekonferanse...og bobsap sender en hilsen xD hahahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...