Gå til innhold

Carb cycling: Oppstartshjelp


Anbefalte innlegg

Heisann,

Har sett noen her på forumet kjøre carb-cycling diett med stor suksess. Har lest meg litt opp på det og når jeg har fått lagt en slagplan vil jeg prøve det ut i en 8ukers periode. Har for øyeblikket kun en "skisse" over hvordan jeg ønsker at syklusen skal se ut, og fordelingen av makroene på de forskjellige dagene. Det er i 1.omgang det jeg ønsker å få kommentarer på, før jeg setter meg ned og setter opp en matplan.

Jeg er 22 år, 187cm høy og 94kg tung. Trener styrke 4 ganger i uka (x-size). Ingen kardio. Stillesittende jobb. Trent styrke i 2,5 - 3år, hovedsaklig på kaloriunderskudd.Har likevel fått bygget OK med muskler og vil nå ned på 85 - 88kg et sted for å bli mer markert, og for å kunne kjøre på med en bulk etter sommermånedene uten å bli ukomfortabelt feit.

High carb day: 210g prot - 282g karb - 60g fett = 2508kcal

Low carb day: 255g prot - 78g karb - 97g fett = 2205kcal

No carb day: 265g prot - 0-5g karb -155g fett = ~2455kcal

2 ukers syklus:

Mandag: High

Tirsdag: low

Onsdag: no

Torsdag: low

Fredag: high

Lørdag: no

Søndag: low

Mandag: low

Tirsdag: high

Onsdag: no

Torsdag: low

Fredag:high

Lørdag: low

Søndag: no

Deretter ny innveiing og evt. justering av kcal-inntak. Unngår "0karb-dager" på mandag, tirsdag, torsdag og fredag da dette er treningsdager.Tenker å repetere dette hvertfall 4 ganger og se hvordan kroppen responderer.

Hvordan synes dere dette ser ut? Og har dere positive erfaringer med carb-cycling?

Alt av innspill/hjelp mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Fortsetter under...

Den 10.5.2014 at 17.33, EspenB skrev:

Heisann,

 

Har sett noen her på forumet kjøre carb-cycling diett med stor suksess. Har lest meg litt opp på det og når jeg har fått lagt en slagplan vil jeg prøve det ut i en 8ukers periode. Har for øyeblikket kun en "skisse" over hvordan jeg ønsker at syklusen skal se ut, og fordelingen av makroene på de forskjellige dagene. Det er i 1.omgang det jeg ønsker å få kommentarer på, før jeg setter meg ned og setter opp en matplan.

 

Jeg er 22 år, 187cm høy og 94kg tung. Trener styrke 4 ganger i uka (x-size). Ingen kardio. Stillesittende jobb. Trent styrke i 2,5 - 3år, hovedsaklig på kaloriunderskudd.Har likevel fått bygget OK med muskler og vil nå ned på 85 - 88kg et sted for å bli mer markert, og for å kunne kjøre på med en bulk etter sommermånedene uten å bli ukomfortabelt feit.

 

High carb day: 210g prot - 282g karb - 60g fett = 2508kcal

Low carb day: 255g prot - 78g karb - 97g fett = 2205kcal

No carb day: 265g prot - 0-5g karb -155g fett = ~2455kcal

 

2 ukers syklus:

 

Mandag: High

Tirsdag: low

Onsdag: no

Torsdag: low

Fredag: high

Lørdag: no

Søndag: low

 

Mandag: low

Tirsdag: high

Onsdag: no

Torsdag: low

Fredag:high

Lørdag: low

Søndag: no

 

Deretter ny innveiing og evt. justering av kcal-inntak. Unngår "0karb-dager" på mandag, tirsdag, torsdag og fredag da dette er treningsdager.Tenker å repetere dette hvertfall 4 ganger og se hvordan kroppen responderer.

 

Hvordan synes dere dette ser ut? Og har dere positive erfaringer med carb-cycling?

 

Alt av innspill/hjelp mottas med takk!

Hei. Veldig spent på hvilke resultater og erfaringer du gjorde deg med denne gjennomføringen. Vet at det er lenge siden nå, men vurderer å prøve det samme. Har veldig like forutsetninger som deg, så jeg håper å høre hvordan det gikk :)

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...