Gå til innhold

51 bananer på en dag, how hard can it be?


EDRF

Anbefalte innlegg

For noen uker siden var det mye oppmerksomhet i media rundt Freelee the Banana Girl. Spesielt var det mye snakk om det att hun på enkelte dager kunne spise så mange som 51 bananer på en dag

Hvis noen vil lese en av sakene om henne så han du finne en her.

Dette virket da veldig interessant for meg, spesielt alle kommentarene jeg leste angående "Hvordan kan en så liten kvinne spise så mye?". Jeg syntes ikke det hørtes så mye ut først, altså jeg kan jo lett stappe i meg 5-6 bananer uten problem så dett skal vel gå ganske greit, ikke sant?

Rundt klokken 4 idag dro jeg i butikken en tur og plukket ut 51 stk bananer fra frukthyllene. Til min store overraskelse ble totalen hele 10,5kg (!!) banan. litt mer en jeg hadde sett for meg. Slik ser da altså bunken ut på kjøkkenbenken min:

7ZVheOF.jpg

Det er jo ett lite fjell av banan. Men i beste Jeremy Clarkson stil kan jeg bare si: How hard can it be?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er fantastisk!

Når planlegger du å spise de?

Jeg begynner i morgen tidlig, kommer til å ta noen bilder å legg ut iløpet av morgendagen og avgi en liten rapport etter hvert måltid.

Nå skal det også sies att jeg planlegger å trykke i meg en proteinshake bestående av 3dl helmelk og 40g Whey-80 sammen med hvert måltid, noe jeg antar det blir ca 5 av. Den siste proteinshaken bytter jeg ut med en boks mager kesan, bare fordi jeg elsker mager kesam og har spist det nesten hver dag før jeg legger meg om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser definitivt nytteverdien dersom det skulle oppstå "Planet of the Apes" lignende tilstander i Norge. Da har man litt å forhandle med. Med når det gjelder å spise alle selv... kjenner jeg blir litt småkvalm bare av å se på alle bananene hun propper i seg. :sick:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant nok. Men dette er vist noe hun jenta gjør til stadighet, og ikke bare gjort en gang om jeg ikke tar feil?

Lurer på om det kanskje blir litt enklere om man har pittelitt salt på bananene..

Joda, hun gjør det visstnok til stadighet, dette er jo bare ett lite eksperiment for å se hvor vansklig det egentlig er. Skal prøve den salt greia utåver dagen :)

Ser definitivt nytteverdien dersom det skulle oppstå "Planet of the Apes" lignende tilstander i Norge. Da har man litt å forhandle med. Med når det gjelder å spise alle selv... kjenner jeg blir litt småkvalm bare av å se på alle bananene hun propper i seg. :sick:

Haha :p Vi får se hvordan det går med meg utover dagen. Kaster jeg opp, så kaster jeg opp(håper virkelig jeg slipper det :sick:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi tall er gøy: Nå varierer næringsinnholdet på bananer litt, men for å ta et gjennomsnitt kan vi si 95kcal og 2,5g fiber per banan. Da vil du på 51 bananer komme opp i over 4800kcal og hele 127g fiber. Helsedirektoratet anbefaler vel rundt 25-35g fiber daglig. Lykke til, sier jeg bare :happy: Du får holde oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi tall er gøy: Nå varierer næringsinnholdet på bananer litt, men for å ta et gjennomsnitt kan vi si 95kcal og 2,5g fiber per banan. Da vil du på 51 bananer komme opp i over 4800kcal og hele 127g fiber. Helsedirektoratet anbefaler vel rundt 25-35g fiber daglig. Lykke til, sier jeg bare :happy: Du får holde oss oppdatert!

Hehe, jeg regnet også på dette selv i morgest og kom til lignende tall. Skal selvfølgelig holde dere oppdatert. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær så snill, IKKE oppdater med bilder av "etter" gjennomførelsen, da du stort sett enten vil spy evt tilbringe dagen på wc :)

Tror du det? :p Vi får se :)

Ville vært meget skeptisk. Kaliumbalansen din kan gå på en real smell. Hyperkalemi er seriøse greier. Ville personlig aldri gjort det.

Drikke masse vann, så tror jeg dette skal gå bra ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent. Jeg hørte om en som visstnok ble innlagt på sykehus av å ha spist for mye havregryn på en gang, men dette kan selvfølgelig bare ha vært en skrøne.

Personlig tror jeg en frisk kropp er mye mer tilspasningsdyktig mtp på kosthold enn det mange "eksperter" vil ha det til. Om du fungerer greit på 51 bananer i løpet av en dag skal bli spennende å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent. Jeg hørte om en som visstnok ble innlagt på sykehus av å ha spist for mye havregryn på en gang, men dette kan selvfølgelig bare ha vært en skrøne.

Personlig tror jeg en frisk kropp er mye mer tilspasningsdyktig mtp på kosthold enn det mange "eksperter" vil ha det til. Om du fungerer greit på 51 bananer i løpet av en dag skal bli spennende å se.

Det tror jeg du har rett i. Hyperkalemi fremkommer for det meste hos folk med nyresvikt og lignende sykdommer. Kalsium(som f.eks melk, noe jeg kommer til å drikke i tillegg) skal visstnok motkjempe hyperkalemi. Dette går nok fint skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...