Gå til innhold

Hva er det med feite folk og løping?


Linjemannen

Anbefalte innlegg

Jeg likte den naturlig nok ikke spesielt godt.

:)

Budskapet er greit nok: ros dem som prøver, dem som gir gass og ros dem som virkelig må kjempe for å kunne ha håp om å lykkes. Det bør man jo gjøre, selvfølgelig. Enig i det, men det er lite annet i den facebookstatusen enn akkurat det - ros til de smellfeite. Faren ved denslags er at dermed skapes en overhengende fare for at enda flere tjukkaser lar seg inspirere og dernest vraltter seg ut på asfalten og stamper avgårde. Og denslags er rett og slett ikke sunt for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg elsker deg, Linjemannen. Aldri før har jeg sett noen være så konsekvente mot internett.

Jeg kommer forøvrig til å elske deg enda høyere - kanskje helt til månen - om du lærer at det innledes en ny setning etter bruk av kolon, og at det derfor skal være en påfølgende stor forbokstav i denne setningen. Det er således heller ingen indirekte objekter i setningen din, i og med at subjektet ditt står direkte til verbalet. Dog - bytter du ut hele greia med semikolon (som benyttes der den ene setningen altså utfyller den andre), slipper du unna stor forbokstav. Du slipper likevel ikke unna at du ikke kan bruke indirekte objekt i leddsetninger, men det kan vi ta ved en annen anledning.

Jeg vet du skjønner at jeg bare vil verden godt. Jeg finpolerer bare de steinene med det høyeste potensialet til å bli diamanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Den ‎27‎.‎04‎.‎2014 at 14.32, Linjemannen skrev:

Jeg frykter at tråden nå kommer til å dø, for når jeg vedkjenner meg at det nettopp var dette som var baktanken ved å velge en så provokativ form på åpningsinnlegget, så er det vel ingen som lenger gidder å fortsette å fremstille meg som slem, ufølsom, barnslig og slikt?

 

Poenget har, siden jeg skrev som jeg skrev, kommet igjennom til langt flere enn om jeg hadde vært snill, politisk korrekt og tatt med alle om og men og såfremt og dersom atte..

Mission complete.

:)

Hadde bare journalisten orket å lese helt til side 4, så ville hun kanskje innsett at hele grunnlaget for å bli forulempet, baserte seg på metode fremfor innholdet. Oh well, hadde vel ikke blitt en sak ut av hvor fordomsfulle "fitnessfolk" er da :roflmao:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, SterkARE skrev:

Hadde bare journalisten orket å lese helt til side 4, så ville hun kanskje innsett at hele grunnlaget for å bli forulempet, baserte seg på metode fremfor innholdet. Oh well, hadde vel ikke blitt en sak ut av hvor fordomsfulle "fitnessfolk" er da :roflmao:.

Hadde journalisten orket å lese forbi de to første paragrafene i åpningsinnlegget, hadde hun ikke kunnet lage det innslaget hun lagde. Ingenting av det hun tok opp som problematisk, var ting som Linjemannen ga uttrykk for i innlegget sitt. Jeg satt og tenkte "hva i all verden har denne tråden med det hun snakker om her å gjøre?" hele tiden mens jeg så innslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 25.4.2014 at 9.20, Linjemannen skrev:

Ja - hva er det for noe, egentlig?

Nå på vårparten ser jeg stadig noen overvektige som pruster og peser, mens de dundrer fotsøylene i bakken og lider seg gjennom tortur på asfalthelvete. Skal de slanke seg? Skal de bli marathonløpere - eller er de generelt sett bare opptatt av selvpining på høyt plan?

 

Noe av det verste en kan gjøre om en er smellfeit, er vel å legge ut på asfalten i håp om å få gode treningsopplevelser, nå resultater på badevekta og oppnå god helse. Løplabbet meg langt inn i rævva - det finnes ikke pronasjons-problematikk som kan løses eller demping som er god nok om du er smellfeit.

 

Vil du slanke deg og samtidig etterhvert oppleve at du ikke mister pusten av å gå opp to trappetrinn - så er det et kjempetriks å begynne med målrettet kondisjonstrening. Sykle, svømme - eller gå på fjellet. Finn deg noen motbakker og trask i dem - gjerne i naturen. Aller helst i naturen - der er underlaget mer skånsomt.

 

Men - altså - for all del - hold deg langt unna asfalt og jogging når du BMI nærmer seg kroppstempratur.

Hehehehhee, kjempemorsom, og litt trist lesing. Jeg var ei jente, 90 kg på 167 cm og, kanskje ikke smellfeit - men veldig tjukk. Da jeg bestemte meg for å slanke meg, var det eneste jeg viste om jogging som bra alternativ. Så da gikk jeg fra sofasliter til å jogge 6 dager i uken. Naturligvis mer gåing enn løping i starten, men etterhvert ble 10 km uprobematisk i takt med vektnedgang. Men så gikk jeg ned altfor mye, og endte opp på 55 kg. I dag veier jeg 69 kg, sterk kropp (tok noen år før jeg oppdaget styrketrening) og generelt veldig fornøyd. Mann fant jeg meg og til og med!

Så, disse smellfeite folka - det er noen som klarer det! :) Men seff sikkert enda fler som gir opp etter 1-2 uker og evt pådrar seg skade. Men jeg syns du skal prøve å være litt optimistisk for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19. juli 2016 at 19.39, Friera skrev:

Hehehehhee, kjempemorsom, og litt trist lesing. Jeg var ei jente, 90 kg på 167 cm og, kanskje ikke smellfeit - men veldig tjukk. Da jeg bestemte meg for å slanke meg, var det eneste jeg viste om jogging som bra alternativ. Så da gikk jeg fra sofasliter til å jogge 6 dager i uken. Naturligvis mer gåing enn løping i starten, men etterhvert ble 10 km uprobematisk i takt med vektnedgang. Men så gikk jeg ned altfor mye, og endte opp på 55 kg. I dag veier jeg 69 kg, sterk kropp (tok noen år før jeg oppdaget styrketrening) og generelt veldig fornøyd. Mann fant jeg meg og til og med!

Så, disse smellfeite folka - det er noen som klarer det! :) Men seff sikkert enda fler som gir opp etter 1-2 uker og evt pådrar seg skade. Men jeg syns du skal prøve å være litt optimistisk for oss!

Igjen: poenget til Linjemannen er ikke at "smellfeite folk" ikke skal trene og bevege seg. Poenget hans er at av alle former for trening man kan begynne med, er løping - og da spesielt på asfalt - kanskje det aller, aller minst egnede. Størst skadepotensiale, vanskeligst å motivere seg for, osv. At du har klart det er selvsagt intet annet enn positivt, men det er nok en blanding av flaks, viljestyrke, ferdighet og gode gener som er årsak til det.

Hadde du skullet "begynne på nytt" nå, ville rådene vært nøyaktig de samme: ligg unna løping, det finnes langt tryggere og mer effektive måter å gå ned i vekt på, og som har en slakkere motivasjonskurve. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...