Gå til innhold

America ! Fuck yeah !


Anbefalte innlegg

Pakistansk jente (11) med Downs fengslet for blasfemi - VG Nett om Pakistan

En jente (11) med Downs syndrom er arrestert og fengslet for blasfemi i Pakistan. Hun er anklaget for å ha brent sider med vers fra koranen, ifølge politiet og aktivister.

Det er dødsstraff for blasfemi i Pakistan, og det finnes flere eksempler på kristne som er dømt til døden under anklage om blasfemi.

Ifølge Pakistan Christian Post truet illsinte muslimer med å brenne hjemmene til de kristne i Mahrabad, dersom ikke 11-åringen var straffet etter fredagsbønnen. De kristne beboerne flyktet derfor til andre slumområder i Islambad.

-------------

Religion, a force for good? Fy fader det er så provoserende og virkelig trist at man kan holde på slik i 2012, og enda verre, akseptert og nærmest beskyttet pga. at det er Religion!

"You're basically killing each other to see who's got the better imaginary friend"

"Men never commit evil so fully and joyfully as when they do it for religious convictions"

"History teaches us that no other cause has brought more death than the word of god."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ifølge Bibelen drepte djevelen en håndfull mennesker mens Gud drepte flere millioner.

Hvem var det som var den gode av dem?

Å brenne prestedøtre levende er ulovlig i Norge, men det er det man skal gjøre ifølge Bibelen:

A priest's daughter who loses her honor by committing fornication and thereby dishonors her father also, shall be burned to death. (Leviticus 21:9 NAB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Bibelen drepte djevelen en håndfull mennesker mens Gud drepte flere millioner.

Hvem var det som var den gode av dem?

Å brenne prestedøtre levende er ulovlig i Norge, men det er det man skal gjøre ifølge Bibelen:

A priest's daughter who loses her honor by committing fornication and thereby dishonors her father also, shall be burned to death. (Leviticus 21:9 NAB)

Om man skulle listet opp hvem av de to man skulle stemme på ved et valg, så hadde jeg valg den som fremmer den frie tanke, og egen vilje i varmere strøk framfor den hevngjerrige, sjalu diktatoren.

Ellers er jeg en ganske grei fyr mener jeg selv, så hvorfor skal jeg høre på hvor full av feil jeg er og hvor lenge jeg skal brenne hver søndag? Men det vil jo også si, ifølge Leviticus at enhver prest med en datter som har hatt sex og ikke er blitt brent har gått imot Guds ord! Shame on them! Den virkelige testen på tro må jo være å brenne sin egen datter pga din tro, no de burde kunne, og blir oppfordret til gjennom nettopp det de tror på. Ergo, en god prest hadde ikke nølt et sekund med å tenne fyrstikken.

Er det virkelig de man ønsker at skal ha en innflytelsesrik rolle i samfunnet? Og her er kickern som alltid tar meg:

Hvordan kan man på ene siden tillate og synes det er helt akseptert at folk tror slike sinsyke ting som å brenne en prestedatter pga sex, men på andre siden skal søke råd, trøst eller ha denne karen vie deg? Hvordan går det ann å vite at en person tror på sprøyte hakke gale ting, men aksepterer det da han er jo ikke sprøyte hakke gal egentlig. Ingen som kan være en omtenksom ekteman, far, bestefar, fungere i samfunnet osv vil være sprøyte hakke gal, men de tror på sprøyte hakke gale ting!

Jeg tror det er mange som tviler, selv om de taler guds ord på søndagene. For ingen kan se en annen person i øynene, hånden på hjertet å tro at den riktige måten å lære din datter om sex på er med trusler om å bli brent levende, det nekter jeg å tro om du er en velfungerende herremann på de andre områdene i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er også fin:

http://www.dagbladet.no/2012/08/20/nyheter/utenriks/valg/republikaner/usa/23035216/

Hvis det er en legitim voldtekt, har kvinnekroppen måter å forsøke å stenge hele greia ned på.

En "legitim" voldtekt. Selvfølgelig rett ut fra pro lifers folka, som er en del av de nyevangeliske konservative fundamentalistene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne er også fin:

http://www.dagbladet.no/2012/08/20/nyheter/utenriks/valg/republikaner/usa/23035216/

En "legitim" voldtekt. Selvfølgelig rett ut fra pro lifers folka, som er en del av de nyevangeliske konservative fundamentalistene..

Det er så provoserende hvilke holdninger de har ovenfor kvinnen og rett til å bestemme over egen kropp at det er vanskelig å tro at slike ting blir sagt i 2012!

Jeg skulle ønske at slike ting faktisk ble blåst mer opp i media, slik at det ikke blir avfeid som en "misforståelse" slik det alltid blir i "official statements" men at de skulle stilles til veggen å spørres "Mener du virkelig dette? kan du utdype" slik at folk visste hvem de stemte på og hvilke holdninger de har.

Jeg tror i allefall den beste måten å bekjempe trangsynthet, og ekstreme meninger på er å la de få komme til ordet. Da grever de sin egen grav. I dette tilfellet håper jeg i allefall at kvinnene som stemmer på republikanerne tenker igjennom "hva om det skjedde meg?" før de går til valgurnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo fyren mista all politisk og økonomisk støtte fra republikanerne. Men fy faen, det er drøyt.

Det var i allefall godt nytt! Understreker litt av at, kommer de til ordet, vil de til slutt ødelegge seg selv. Problemet er er tildels, ble han kuttet fordi de tok avstand fra hans meninger, eller ble han kuttet fordi de tok avstand fra HAN forkledd som pga holdningene men egentlig at han vil ødelegge deres image og valgkamp. Sistnevnte er nok dessverre ofte tilfelle.

Men uansett bra at det fikk konsekvenser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romney ber Abort-Akin trekke seg - VG Nett om USA

Det er lett å be om tilgivelse...Men det må da være forskjell på en freudian slipp, eller et skjellsord/ytring i en opphetet debatt og det Akin sa. Han gjorde ikke bare en liten feil, men en stor feil, der han selv kunne ordlegge seg og upresset gi en vurdering av HANS syn. Så tror jeg nok han i ettertid korrigerer seg pga politikken, ikke nødvendigvis fordi han sa "bare feil liksom".

Det er i alle fall sjelden jeg opplever at jeg sier flere setninger på rad som strider helt mot hva jeg egentlig mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...