Gå til innhold

America ! Fuck yeah !


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 6 måneder senere...

Annonse

Gjest Jester

Synd at de får holde på fordi det er "religion", budskapet er ikke noe bedre en de verste rasistiske, nazistiske og andre ekstreme grupper der ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Jeg er mindre overrasket over at de får lov til å holde på, enn at det ikke er noen som har blitt så sinte at de har tatt saken i egne hender...

Det jeg synes er rart er at om de har det så fælt på jorden, og alt de ønsker er å tilbringe alle sine dager ved herrens føtter mens vi andre griller i helvette, såeh.....why dont they kill themselves? Seriøst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skremmende....rett og slett skremmende og synd at det er så akseptert pga at det er religion og det er jo bare en fin og beskyttet ting....

Jeg så denne da den gikk på NRK for et par år siden, og ble regelrett kvalm av det jeg så.

Hadde man fjernet det religiøse her, og heller kalt det politikk, ville jo disse folka blitt kjeppjagd. Men som du sier, ettersom det er religion er det lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Jeg så denne da den gikk på NRK for et par år siden, og ble regelrett kvalm av det jeg så.

Hadde man fjernet det religiøse her, og heller kalt det politikk, ville jo disse folka blitt kjeppjagd. Men som du sier, ettersom det er religion er det lov.

Jepp, indoktrinering, undertrykkelse, fundamentalisme, ekstremisme og skremselspropaganda er helt greit, så lenge det er religion.

"If man is to reach the full heighs of his potential, as is demanded of him. Its time we get on with it" - Hitchens i forbindelse med en debatt om hvorvidt kirken var en "force for good in the world". Det han legger i "get on with it" var å legge bak oss 2000 år gamle religiøse overbevisninger som strider mot alt vi vet om verden rundt oss.

Man kan si hva man vil men per dags dato ser jeg faktisk på internett som en redning, jo flere som får tilgang jo mer informasjon som jeg håper kan bidra til en viss form for opplysning. Spesielt de som er født inn i strenge religioner der de blir holdt gissel. Jeg skjønner det er vanskelig for et barn og gå sine egne veier om konsekvensen er å måtte kutte all kontakt med familie og venner, helt klart. Men det forandrer ikke det faktum at de rundt dette barnet driver en form for undertrykking som er inhumant. At noen ønsker å leve sitt liv i et religiøst diktatur der man er født med en "feil" som gjør at en hele livet må ofre i frykt for evig pine er for meg komplett uforståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Den debatten, Is the Catholic Church a force for good in the world" er en klassiker! Hitch er jo i sitt ess der, men Stephen Fry er også helt fantastisk.

Tror vi har temmelig likt syn på dette, Eirich.

Ja, både Hitchens of Fry gjør rent bord der, er ikke tvil på avstemmingen etterpå i allefall :) Slike debatter gir meg håp, bare så uendelig synd Hitchens ikker er blant oss lengre. Tror vi er temmelig like i synet der ja ;)

"Take the risk of thinking for yourself, much more beauty, happiness and wisdom will come to you that way" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...