Gå til innhold

Uenigheter i diskusjons-tråden.


Tamadeus

Anbefalte innlegg

Gjest Jester
Kall meg uerfaren med "nett-livet", men litt har jeg fått med meg nok til å identifisere " blomster blant ugress." Hvordan du tenker - resonerer - reflekterer gjør at jeg tenker det er da godt at slike finnes der. Personlig syns jeg det er krevende å bruke tid på det og derfor velger jeg kanskje ikke den beste måten å ta en diskusjon når det er restricted og deadlines på å levere før en kastes ut av egen tråd. Ansikt til ansikt fungerer best for min del. Jeg poppet kun inn her for å gi komplimentet. :rolleyes:

Alle er kastet ut av den tråden, den er låst. Så det er ikke bare du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten å bruke det som unnskyldning (det var informasjon /begrunnelse) så er ADHD kjennetegnet ved konsentrasjonsproblemer når det kommer til emner man ikke finner interessant og såkalt hyperfokus på det man finner interessant. Litt av grunnen til at jeg ikke forsøker hverken å gjemme meg bak det eller forhindre at folk finner ut av at jeg har ADHD er at jeg trodd alt har klart å tilegne meg en Master-grad, noe psykiateren min (Jupp - må gå til en sånn, for ellers får jeg ikke medisiner og da blir jeg mindre fokusert) omtaler som "til tross av" diagnosen.

Uansett - når man leser noe rundt firetiden om natten kan det vel være overveldende for selv den mest konsentrerte og jeg merket i hvert fall at jeg ikke ville klare å lese mer der og da. Så jeg sa det som det var. Sikkert feil måte å gjøre det på, og om jeg hadde fått korrekt på det på privaten kunne jeg kanskje valgt å gjøre noe med det. Men noen heksejakt hadde jeg ikke forventet meg. Og jeg må innrømme at den typen konfrontasjon ikke akkurat motiverer meg til å samarbeide mer enn jeg må - noe som helt sikkert ikke er optimalt.

Ellers må jeg si det er positivt at du leste utbruddet mitt som du gjorde. Fra mitt ståsted fikk jeg tutet ørene (øynene?) fulle av ting jeg så på som alt fra irrelevant til sjikanerende og siden det hverken hjalp å forsøke å tie ting ihjel eller forklare tiltet jeg en smule på siste utsagnet fra Tor rett før...

Jeg føler meg veldig ferdig med saken, men må innrømme at jeg fremdeles ser på det som ganske grovt at en moderator faktisk går så langt som å opprette en egen tråd for å forfølge ett enkelt medlem...

Men nå får jeg ønske dere alle en god natt her fra Puerto Rico :)

.

Leser du om igjen vil du finne svarene til påstandene i tredje og fjerde avsnitt, og så slipper du å sitte å føle på noe du synes er grovt. Jeg står får avgjørelsen, og jeg står for beklagelsen.

Og den dagen du føler for det, er jeg fremdeles nyskjerrig på dine svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er derfor vi har Europas laveste arbeidsledighet.

Har vi?

Spør OECD hva de syns om måten vi måler arbeidsledighet i Norge.

I andre OECD land tar de med sykemeldte, trygdede, uføre og folk på andre offentlige tiltak når de regner arbeidsledighet.

Det gjør vi ikke i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi?

Spør OECD hva de syns om måten vi måler arbeidsledighet i Norge.

I andre OECD land tar de med sykemeldte, trygdede, uføre og folk på andre offentlige tiltak når de regner arbeidsledighet.

Det gjør vi ikke i Norge.

Men så får vi lavere arbeidsledighet siden vi har mange folk som både teller kreativt og som har som ansvar å få flest mulig på tiltak som ikke kan telles. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Leser du om igjen vil du finne svarene til påstandene i tredje og fjerde avsnitt, og så slipper du å sitte å føle på noe du synes er grovt. Jeg står får avgjørelsen, og jeg står for beklagelsen.

Og den dagen du føler for det, er jeg fremdeles nyskjerrig på dine svar.

Gidder ikke å lese hele tråden, men det staves nysgjerrig (ser at du skriver det feil hele tiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsledighet bør vel måles ut fra tilgjengelig arbeidskraft. Er man sykemeldt, ufør eller av en eller annen grunn ikke er i stand til å arbeide så blir det jo feil å regne disse som arbeidsledige, da det vil gi et kunstig høyt estimat. Hvor skal grensen gå, skal alle barn også regnes som arbeidsledige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal grensen gå, skal alle barn også regnes som arbeidsledige?

<on topic to off topic>

Om de ikke får noen som helst undervisning, hverken på skole, hjemme, barnehage e.l., så ser jeg ikke det som å sette ting på spissen engang - selv om jeg vet det var det du forsøkte å gjøre. Barn frem til barneskolen går jo på viktige tiltak der de lærer om verden selv om det ikke er strukturert. Derimot bør alle som ikke gjør noe fornuftig etter fylte 18 være med på en slik statistikk. Om man har hatt koldbrann og "ikke kan" jobbe, posttraumatisk stress, vondt i "vil ikke"-kjertelen eller hva det nå må være er jo ikke viktig. De er arbeidsledige.

</on topic to off topic>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arbeidsledighet bør vel måles ut fra tilgjengelig arbeidskraft. Er man sykemeldt, ufør eller av en eller annen grunn ikke er i stand til å arbeide så blir det jo feil å regne disse som arbeidsledige, da det vil gi et kunstig høyt estimat. Hvor skal grensen gå, skal alle barn også regnes som arbeidsledige?

Problemet er at vi skryter på oss enormt lave ledighetstall sammenlignet med andre land, men så bruker vi andre metoder for å beregne disse tallene enn dem.

Det er dette OECD kritiserer oss for.

Vi har en altfor lav yrkesaktiv del av befolkningen i Norge.

Dette gir seg store utslag når de store pensjonskullene kommer nå.

Den arbeidende delen av befolkningen skal betale pensjonen for disse og dette regnestykket går ikke opp.

Vi har også et velferdsystem vi egentlig ikke har råd til, men ingen politikere tør klipe i dette siden det er politisk selvmord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg uansett at man ikke kan gjøre direkte sammenligninger av tall som er beregnet på ulik måte. Da sammenligner man ulike størrelser, og det blir meningsløst.

Jeg synes det var litt av poenget til Platon, jeg - det er jo det som er problemet. Vi er så kreative på tellingen her på berget for å late som om vi ikke har problemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...