Gå til innhold

Mens physique?


Infa

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det påbudt med boardshorts som dekker knærne?

Ser ikke helt logikken, for det første er boardshorts noe som er laget for å være optimalt for å surfe med, og jeg skjønner at det er mote å gå med det på stranden o.s.v. Men fortsatt.

Du dekker jo da til mye av fysikken, så jeg føler ihvertfall at det er litt selvmotsigende.

Noen innspill?

Og en siste ting. Dere som konkurrere i det, eller kjenner noen som gjør det, er det vits for de/ dere å i det hele tatt trene bein spesifikt, forutenom leggene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir litt som å spørre hvorfor Bodyfitness jentene må ha bikini med høy skjæring som er dratt opp til navlen eller hvorfor bikinijentene må ha bikini med lav skjæring;)

De trenger strengt talt ikke det, men de jeg har sett har som regel bein som matcher overkroppen:)

Men føler ikke at noen av de tingene skjuler noe av fysikken, slik som en boardshorts gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener Infa men poenget med at det er forskjellige klasser med forskjellig kleskode/poseringer er jo nettopp at man skal vise frem forskjellige deler ved fysikken.

MF og Bikinifitness skal begge representere en godt trent "strandkropp" og dermed er kleskodene tilpasset det;)

Personlig ser jeg ikke logikken i det, du har et godt poeng, selvfølgelig, men det er da like mulig å bruke en kortere shorts, eller en halvspeedo, representerer det minst like bra.

Vil sammenligne det med at damene måtte ha brukt badedrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om man kan velge mellom lengden på shortsen vil det bli vanskeligere å sammenlikne fysikken. Derfor må alle drakter/shortser/bikinier godkjennes dagen før konkurranse;)

F eks om ei som stiller i body har en bikini som viser en større del av rompa enn det som er lov, vil ikke bikinien bli godkjent;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men om man kan velge mellom lengden på shortsen vil det bli vanskeligere å sammenlikne fysikken. Derfor må alle drakter/shortser/bikinier godkjennes dagen før konkurranse;)

F eks om ei som stiller i body har en bikini som viser en større del av rompa enn det som er lov, vil ikke bikinien bli godkjent;)

Ja, det var ikke så gjennomtenkt, men når man tar bort flere større muskelgrupper, får man jo ikke hele fysikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier meg ikke uenig i det, jeg bare svarte på det du spurte om når du startet tråden;)

Ja, men hvor er logikken i at boardshorts skal være standarden på stranda, for når det handler og fysikken, blir vell dømmingen mangelfull når du ikke kan se hele fysikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankegangen(som jeg har blitt forklart) er at det er ikke vesentlig, for det er kun de synlige delene av kroppen som skal bedømmes. Husk at i MP blir hudtone, "kjekkhet", selvsikkerhet osv også tillagt vekt;)

Men hvorfor skal bare de delene vises?, er fullt klar over at de dømmer etter kjekkhet, hår, hele pakken på en måte. men hvorfor kan ikke lårene være med i den pakken?;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi den delen vanligvis ikke blir vist på stranda, jf poenget med at klassen skal vise frem en "strandkropp".

Men som i de fleste andre klasser vil nok kleskoden bli endret flere ganger i de nærmeste årene;)

Jeg er fortsatt ikke solgt på det der, når jeg var i Spania for en stund siden, brukte over 60% av de som var der halvspeedoer, nå er spanjolene litt småspesielle (feie alle under en kam, yeeey) og de er heller ikke standarden for hva som er normalt på stranda, men det er jo likefult et strandantrekk, som hadde vært mye mer passenede å bruke i en slik klasse, syns jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...