Gå til innhold

Bikinifitness - skal, skal ikke?


Buttqueen

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg har sånn smått begynt å lukte på bikinifitness.

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg vil, eller ikke.

Jeg har tenkt på det i rundt to år nå, og føler kanskje at jeg har en hverdag nå som ville tilgitt et slikt valg dersom jeg gjennomfører det.

Dere som har stilt, skal stille nå, og som skal stille lenger frem i tiden; har dere noen synspunkter og tips å komme med som kan gjøre valget litt enklere?

Jeg tenker at hvis jeg skulle gjort det, så ville jeg ikke sagt det til så mange i familien og så mange venner. Jeg ville nok heller latt de finne det ut litt selv. Det som hindrer meg mest er å bli gjenkjent på scenen osv. Jeg vil på en måte gjøre det for meg, og ikke alle andre. Det høres kanskje helt merkelig ut, men jeg vil gjerne gjøre det UTEN at noen jeg kjenner, vet det.

Takk for svar, det setter jeg stor pris på!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil ikke bli gjennkjent på scenen..akkurat der vil det kanskje gå, men husk at det blir tatt mange mange bilder som kommer til å ligge ute på nett for alltid. Tenk på fremtidige arbeidsgivere også. :)

Hverdag som ville tilgitt valget?

Ja, men det er det jeg mener. Det blir lagt ut så mange bilder at jeg iallefall i ettertid vil bli gjenkjent.

Jeg mener at hverdagen min tåler den andelen trening og kostholdsrelatert som gjerne drar mer tid og energi enn min normale hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig tankegang.

Finn deg en idrettslig utfordring som du vil være stolt av å etterfølge. Skal du satse, så blir utfordringen en del av deg, en del av din identitet. Hvis du skal holde slikt skjult blir det som å skaffe seg en snarvei til identitetskrise og psykiske problemer. Kom deg ut av skapet. :)

Bikinifitness er da ikke så tacky at det ikke går an å vedkjenne seg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig tankegang.

Finn deg en idrettslig utfordring som du vil være stolt av å etterfølge. Skal du satse, så blir utfordringen en del av deg, en del av din identitet. Hvis du skal holde slikt skjult blir det som å skaffe seg en snarvei til identitetskrise og psykiske problemer. Kom deg ut av skapet. :)

Bikinifitness er da ikke så tacky at det ikke går an å vedkjenne seg ?

Nei, det handler ikke om det. Kan godt hende du synes det er merkelig, det får være din sak.

Det handler mer om at jeg kommer fra en liten plass og det er der familien min er og det er småbyholdninger som regjerer. Jeg tror ikke min familie ville stilt opp og støttet meg i en sånn situasjon. Jeg elsker trening og et sunt kosthold og en sunn livsstil generelt, men bikinifitness er litt..Ja, hva skal man si? Drøyere enn bare det.

Og for min del vil jeg ikke skamme meg over det i det hele tatt.

Men hvorfor stille spørsmål med mine tanker rundt det? Hvis jeg i mitt eget skinn liker det og vedkjenner for meg selv at det er noe som gir meg glede, hvorfor skal jeg da få en identitetskrise av å ikke skrike det ut over sosiale medier, på gymmet og blant nære og kjære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare kjapt spørre, før dette her ender opp som en annen av "la oss hate bikinifitness"-trådene.

(de ender som regel opp sånn... men så har du også "Den glade bikinifitnesstråden")

Hva er det som er grunnen til at du vil stille i bikinifitness? Du sier at du liker å trene, og spise sunt og ha en sunn livsstil. Men bikinifitness er jo ikke forenelig med de to siste punktene der.

Er da poenget å "bevise" noe for seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skriver i første post at du vil at dine nærmeste skal finne det ut selv..høres litt pussig ut, men hvis det er det du vil, hvorfor ikke?

For de VIL finne ut av det, en eller annen gang. :)

Nei, kommer så klart til å fortelle det etter hvert dersom jeg bestemmer meg for å gjennomføre det. Men jeg kommer ikke til å lage en blogg og poste bilder og oppdateringer i hytt og pine. Ikke kommer jeg til å prate så mye om det til de, før det nærmer seg mål heller.

Det er mange grunner til det, men en er at dersom jeg gjør det er det ikke for at alle skal se meg, men at jeg skal gjøre noe for meg selv som utfordrer selvdisiplinen, samt det å forme min egen kropp. Og det har vel egentlig ikke så mange familiemedlemmer eller bekjente så mye med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kjapt spørre, før dette her ender opp som en annen av "la oss hate bikinifitness"-trådene.

(de ender som regel opp sånn... men så har du også "Den glade bikinifitnesstråden")

Hva er det som er grunnen til at du vil stille i bikinifitness? Du sier at du liker å trene, og spise sunt og ha en sunn livsstil. Men bikinifitness er jo ikke forenelig med de to siste punktene der.

Er da poenget å "bevise" noe for seg selv?

Ja, du kan si det slik. Har lyst til å gjøre noe litt utenfor komfortsonen for meg selv. Har slitt mye med dårlig selvbilde, men etterhvert følt meg bedre i mitt eget skinn. Derfor tror jeg heller ikke at dersom jeg gjør det, vil det bli noe jeg gjør hvert år og streber etter. Vil utfordre meg selv både kroppslig og mentalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis det er målet ditt, hvorfor ikke bare sette en dato (si samme dato som stevnet), hvor du skal være i "sceneform", men uten å stille?

Dersom du kun gjør det for deg selv så spiller det jo ingen rolle. Du har jobbet mot målet, og du har nådd målet, og du har vist for deg selv at du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det er målet ditt, hvorfor ikke bare sette en dato (si samme dato som stevnet), hvor du skal være i "sceneform", men uten å stille?

Dersom du kun gjør det for deg selv så spiller det jo ingen rolle. Du har jobbet mot målet, og du har nådd målet, og du har vist for deg selv at du kan.

Ja, enig i den. Men hvis jeg ikke stiller vil jeg ikke få bedømmelse av "eksperter" på om jeg har nådd målet eller ikke. Jeg klarer nok ikke å se så objektivt på min egen kropp at jeg kan vurdere det selv, alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer en kommentar som er kjip, og som er farget av at jeg er trøtt og lei av labskriving.

Så du har sliti med dårlig selvbilde, og vil nå, med det som helt klart er usunne metoder, jobbe for å oppnå et mål slik at "eksperter" kan si at kroppen din ikke er bra nok, selvfølgelig med mindre du vinner, tatt i betraktning at disse dommerene tidligere har vært voldsomt inkonsekvente og generelt premierer anorektiske tendenser fremfor "sunne" kropper?

Jeg skjønner at det er vanskelig å objektivt se på egen fremgang, og at å henvende seg til venner ikke vil være noe man kan stole på...

Men i min verden greier jeg ikke å se at en skjønnhetskonkurranse er et godt alternativ for å gjennbygge selvtillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser absolutt poenget ditt! Ved å gå for valget har man ikke bare en dato, men hele opplegget, fokuset, det å se kroppen i ekstrem form (nå er bikini det minst ekstreme men likevel) osv.

Jeg trodde bare du på død og liv ikke ville at familien ikke skulle få vite noe. :)

Hvis jobb-sammenheng ikke blir noe problem, du allerede er vant med maten, du elsker å trene og bare ønsker den lille ekstra spenningen og utfordringen, why not?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kommer så klart til å fortelle det etter hvert dersom jeg bestemmer meg for å gjennomføre det. Men jeg kommer ikke til å lage en blogg og poste bilder og oppdateringer i hytt og pine. Ikke kommer jeg til å prate så mye om det til de, før det nærmer seg mål heller.

Det er mange grunner til det, men en er at dersom jeg gjør det er det ikke for at alle skal se meg, men at jeg skal gjøre noe for meg selv som utfordrer selvdisiplinen, samt det å forme min egen kropp. Og det har vel egentlig ikke så mange familiemedlemmer eller bekjente så mye med?

Man kan utfordre selvdisiplinen og forme sin egen kropp UTEN å delta i bikinifitness.

I denne tråden vil du bare få respons som tar opp spm hvorfor du vil stille og mest for hvem. ikke vondt ment, men haters altså.

Vil du stille, så gjør det! Hva vi her på forumet mener, spiller i bunn og grunn ingen rolle :)

Mitt tips er å bare fortelle folk og familie at du stiller, og de må bare akseptere ditt ønske og mål, og gi deg masse støtte og heie på deg :D Så!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer en kommentar som er kjip, og som er farget av at jeg er trøtt og lei av labskriving.

Så du har sliti med dårlig selvbilde, og vil nå, med det som helt klart er usunne metoder, jobbe for å oppnå et mål slik at "eksperter" kan si at kroppen din ikke er bra nok, selvfølgelig med mindre du vinner, tatt i betraktning at disse dommerene tidligere har vært voldsomt inkonsekvente og generelt premierer anorektiske tendenser fremfor "sunne" kropper?

Jeg skjønner at det er vanskelig å objektivt se på egen fremgang, og at å henvende seg til venner ikke vil være noe man kan stole på...

Men i min verden greier jeg ikke å se at en skjønnhetskonkurranse er et godt alternativ for å gjennbygge selvtillit.

Neida, synes ikke den kommentaren var kjip. Helt reelle tanker og meninger det. :)

Har lest en del på bikinifitness-tråden og innser at jeg kanskje har vært litt vel naiv når det gjelder fremgangsmåter og resultater. Jeg hadde ikke i min villeste fantasi trodd at det var så usunt og dårlig som det blir gjengitt i den tråden.

Tenkte kanskje bikinifitness var av den mer sunne sorten, jeg da..

Jeg ser absolutt poenget ditt! Ved å gå for valget har man ikke bare en dato, men hele opplegget, fokuset, det å se kroppen i ekstrem form (nå er bikini det minst ekstreme men likevel) osv.

Jeg trodde bare du på død og liv ikke ville at familien ikke skulle få vite noe. :)

Hvis jobb-sammenheng ikke blir noe problem, du allerede er vant med maten, du elsker å trene og bare ønsker den lille ekstra spenningen og utfordringen, why not?

Neida, overhodet ikke på død og liv!:roflmao:

Ja, angående dato og mål tenker jeg det er lettere å se kroppen i et annet lys basert på det en dommer ville sagt. Jeg ville som nevnt ikke klart å se min egen kropp objektivt.

Men hvorfor har det vært negativt i jobbsammenheng når det gjelder andre tidligere utøvere?

Man kan utfordre selvdisiplinen og forme sin egen kropp UTEN å delta i bikinifitness.

I denne tråden vil du bare få respons som tar opp spm hvorfor du vil stille og mest for hvem. ikke vondt ment, men haters altså.

Vil du stille, så gjør det! Hva vi her på forumet mener, spiller i bunn og grunn ingen rolle :)

Mitt tips er å bare fortelle folk og familie at du stiller, og de må bare akseptere ditt ønske og mål, og gi deg masse støtte og heie på deg :D Så!!!

Takk for positiv respons!:D

De aller fleste forum har vel flest haters om jeg har skjønt det rett. Og det er helt i orden, folk er kritisk.

Jeg hadde så klart stilt/ikke stilt basert på egne meninger og tanker, og ikke hva folk på forumet sier, men jeg tenker at de som har stilt eller skal stille har gode og dyrebare råd jeg kanskje ikke tenker på selv. Alltid lurt å få flere sider av saker før man gjør seg opp en mening og et valg (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...