Gå til innhold

Pausene: hva bruker dere dem til?


psychgeek

Anbefalte innlegg

Om noen av dere er som meg, så har dere et fast program dere skal gjennom i løpet av en økt. I mitt så er det spesifisert hvor mange minutter pauser det skal være før man tar neste sett. På den tyngste dagen er pausene helt oppe i 3-4 minutter. Leste nettopp at man med fordel kunne bruke disse pausene til andre øvelser. Hva gjør dere i pausene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På lettare øvingar kan eg tøye litt mellom settene. På markløft og knebøy blir det mest pause, eventuelt spasere litt rundt. Når eg ikkje trener bein, så kan eg bruke pausane til å tøye og jobbe med mobilitet. Kan sjølvsagt gjere noko tilsvarande på overkroppen, men det er mest beina eg har fokus på.

Du kan og vurdere å supersette enkelte øvingar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

-se olmt ut i luften

-skrive i treningsboken

-rydde og sortere vekter

-se dum ut

Detteˆ

Pluss; benk mellom bøysettene, og skulderøvelser mellom marksettene osv. Drikke enda meire vatn enn eg trenger, ta litt facepulls, gå til garderoben for 5-8 gang, mobilitet for neste øvelse. Bruke alt for lang tid til å snakke med folk om det er nokon eg kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøying, egenmasasje, snapchat, skifte sang i spotify eller bare glane i veggen og se dum ut.

Må ikke glemme mental forberedning! De sekundene da du ikke ser noe som helst av verken kolleger, ansatta, klassekompiser/veninder, dama med thas ass, eller han fyren som ligger med stanga over brystet og føler seg fucked.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde klikket med 3-4 minutters pauser.. har 1-2 minutter og det er nok til å oppdatere Face, Snapchatte, finne ny sang på Spotify, hente flere vektskiver, drikke vann, rydde etter meg, kikke på de andre som trener, kjede meg, glo ut vinduet (hvis der er vindu, hvis ikke = veggen). Før hadde jeg nesten bare supersett men jeg ser klart fordelen med å faktisk ta pause da, så jeg får bare holde ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Facebook/snapchat/instagram

Går litt rundt

Setter meg ned og stirrer ut i luften

Om jeg trener kettlebells legger jeg meg ned om pausen er lang - om den er kort står jeg stille, og prøver å puste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...