Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på kosthold i måneden?


M.K.

Anbefalte innlegg

Jeg bor hjemme og betaler 3000 til mamma hver måned. Da handler hun inn det jeg trenger. Siden jeg er på diett er det fantastisk deilig å slippe å se alle fristelser i butikken ;) Og så kommer kosttilskudd i tillegg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker nok rett i overkant av 3000kr. Det går mye i kjøtt, laks, egg, grønnsaker, havregryn, søtpotet, ris, noe melkeprodukter, proteintilskudd, litt nøtter, omega3-tilskudd, d-vitamintilskudd, kaffe og smågodt! Velger å utelate vin fra regnskapet - da hadde det sett styggere ut. Jeg er flink til å handle det som er billig da, så det skjer ikke sjelden at jeg kjøper 2-3 2kilos kyllingfiletpakker når jeg er innom Rimi.

Fremover nå blir det kanskje litt mer, da jeg skal spise nærmere 1kg kjøtt/fisk om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 6-7k i mnd for meg, madammen og småen. Handler 1 gang i uken, en sjelden gang 2. Så det blir rundt 1500 kr per handletur. Og da har vi tilgang på gratis hjortekjøtt, elgkjøtt og fisk. Kvalitet er viktigere enn kvantitet, men mye god og riktig mat er viktig.

Det henger handlelapp på veggen, det som ikke står der når det er handledag blir heller ikke handlet inn!

Jeg liker at all den gode maten allerede er i huset når jeg har lyst på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Skikkelig spent på hvordan det blir å være student og bo alene om ett og et halvt år :) Jeg nyter nok litt godt av mine foreldres penger. Selv om jeg spiser mye billig mat, går det jo også en del til helsekost og greier. Og når man spiser 1,5 bokser CC hver dag blir det jo 30kr for bare CC om dagen, 210 i uka og 840 i måneden. Og det er bare cottage cheese! Spiser jo veldig mye mer enn det :p Hvordan i alle dager skal jeg kunne holde meg på et studentbudsjett :wub:

2 bokser tunfisk til 10kr fra first price - kan nå leve på det noen måneder jeg. Men mulig jeg blir noe feilernært :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja sunn mat er dyrt!! men ikke dyrer enn mten som er usunn.. Det er jeg enig i:)

Men tenk etter, hva var det foreldra våre pakka i matpakken til oss da vi var små:)?

Sett på all fokus på mt det er i dag og for 20 år siden, sett etter det så er det rart vi enda lever:p

hehe:) jaja:) nå spiser jeg sunnt:) jeg har heller aldrig hvert overvektig eller for tynn:) folk er forskjellig:) det samme er maten:)

Man blir det man spiser:) og barna våre også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg i Wien, og her er mat billig. Jeg får blant annet kjøttdeig, som jeg står og ser at de kverner, til enten 5.99 Euro for storfe eller 3.99 euro om jeg vil ha den blandet med svin.Kylling filet får jeg for 7.99 pr kg. Et brett med XL egg kjøper jeg fra bonden for 6.50.

Ellers handler jeg 1 gang i uka for ca 30-40 euro.

Men så er lønningene her nede tilsvarende lave og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ca 1000 kr i uka på mat, vi er en familie på 2 voksne og 4 barn (dette er utenom proteinpulver/kosttilskudd). Planlegger ukesmeny hver søndag og handler inn på mandagen. Har dessuten mye reinsdyr og en halv elg i fryseren...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 2 stk og bruker rundt 3000 kr. Hver gang jeg har pluss i lommeboka ender det opp i matbudsjettet:eek:. WTF. Jeg er nesten 22 år og bruker alt jeg har av ekstra penger på MAT :huh:. Men siden det siste der ikke er normalen så sier jeg rundt 3000 kr. Er vi flinke og planlegger går det helt med 3000 kr i mnd. Vi spiser så og si alle måltidene i heimen.

Går jævla mye egg! Burde få meg høner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren har ei "matkasse". Den 15. i hver måned tar vi begge ut 2000 kr hver slik at vi har 4000 i matbudsjettet per måned. Når vi handler, bruker vi kun fra matkassa. Genialt! Da har vi (jeg) full kontroll over hvor mye vi bruker :D

Vi også. Men jeg er litt for glad i å strekke handa nedi konvolutten og ta med meg en seddel i hist og pist. Vips så var matbudsjettet borte:eek: Tok ut 9000 kr til mat de neste månedene. Tror det er 6000 kr igjen. Jeg må slutte med det tullet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Null problem det. Jeg synes at vi bruker mye penger jeg:p. Men jeg kjøper jo ikke proteinpulver o.l hele tiden. Kanskje annenhver-hver tredje mnd osv.

Så flinke dere er.. Vi er en familie på to storspisere og 2 barn så her går det mye penger :p Tenker ikke på hva vi kjøper heller, hadde vi gjort det kunne vi sikkert ha spart inn litt men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror flere ville fått en overraskelse om dere faktisk sjekket hvor mye penger dere brukte i måneden i nettbanken. Spesielt småhandling summerte seg opp til ubehagelige summer her :S Men noen nyttårsforsetter skal man jo ha!

(Bare for å sette ting i perspektiv, en halvannen liter med brus/farris om dagen kommer jo opp i over 9000 kr pr år)

Mmhm, det tro jeg også.. Jeg veit (heldigvis??) hvor mye vi bruker på mat.. Skremmende sum, men heller sunn og bra mat enn dårlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...