Gå til innhold

Bilder av maten din


Silva

Anbefalte innlegg

I en annen tråd er det mange bilder av god mat og desserter, men alt er ikke egnet for folk som ønsker å gå ned i vekt/kutte ned på kaloriene.

Jeg vil gjerne se bilder av maten du har laget med lavt kalori innhold for inspirasjon.

Altså mat som egner seg for folk på diett. Skriv gjerne hva som er i den og hvilket måltid på dagen det er fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En lunsj jeg av og til lager. Omelett av 2 egg, som oftest med tilfeldige ingredienser, avhengig av hva som finnes i kjøleskapet akkurat den dagen:p I denne er det vårløk, kokt skinke, paprika, og 4 skiver Jarlsberg ost (sistnevnte bidrar med en del kcal, så denne kan jo kuttes dersom en ønsker en mindre kaloririk versjon :)). I følge diett.no er hele måltidet ca 450 kcal.

post-1830-14440826409311_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs jo litt hva du mener med lite kalorier? :) Det varierer

I en annen tråd er det mange bilder av god mat og desserter, men alt er ikke egnet for folk som ønsker å gå ned i vekt/kutte ned på kaloriene.

Jeg vil gjerne se bilder av maten du har laget med lavt kalori innhold for inspirasjon.

Altså mat som egner seg for folk på diett. Skriv gjerne hva som er i den og hvilket måltid på dagen det er fra.

Det spørs jo veldig hva du mener med lite kalorier? :) Det varierer jo veldig fra personlig utgangspunkt og mål, og også utifra spisemønsteret ditt med antall kcal per måltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være råeste diett-maten jeg noen gang har lagd.

Brokkoli/potetmos/eggehvite-vaffel med stekt torsk.[ATTACH=full]4383[/ATTACH]

På dietten regna jeg ut næringsinnholdet men husker ikke hva det var nå. Men ble ikke mange kaloriene.

hm, skal prøves:) bytter bare ut potetene med bakeprotein fpr å få ned karbomengden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være råeste diett-maten jeg noen gang har lagd.

Brokkoli/potetmos/eggehvite-vaffel med stekt torsk.[ATTACH=full]4383[/ATTACH]

På dietten regna jeg ut næringsinnholdet men husker ikke hva det var nå. Men ble ikke mange kaloriene.

Oi, det var en god ide! Har du en ca oppskrift og dele med oss eller ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hm, skal prøves:) bytter bare ut potetene med bakeprotein fpr å få ned karbomengden:)

Man trenger en liten mengde karbohydrater også skal kroppen fungere. Selv på den strengeste diett..

Ikke "lav-karbo" diett.. Men "BRA-karbo" diett som er tingen ;)

Oi, det var en god ide! Har du en ca oppskrift og dele med oss eller ? :D

Husker ikke mengdene nå. Mulig jeg skrev det i matbloggen på treningsforum for over ett år siden om noen har lyst til å lete, hehe.

Kan også nevne at det smakte ikke særlig godt.. Men syntes ideen var bra.. Og det dempa suget etter vafler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke akkurat kalle dette diett mat,men jeg er på bulkingens vei og koser meg med dette:D:

250g biff,ovnsteikte poteter,salat m/grønnsaker,og hjemmelaget paprikasaus av paprika, hvitløk,løk,kremfløte og litt Creme fr.MMm!

[ATTACH]4389[/ATTACH]

Så kjempegodt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være råeste diett-maten jeg noen gang har lagd.

Brokkoli/potetmos/eggehvite-vaffel med stekt torsk.[ATTACH=full]4383[/ATTACH]

På dietten regna jeg ut næringsinnholdet men husker ikke hva det var nå. Men ble ikke mange kaloriene.

Det måltidet så høyst uvanlig....og veldig godt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...