Gå til innhold

Proteinpulver til jenter - nybegynner.


missmk

Anbefalte innlegg

Hehe, oi. Jeg har visst lest feil. 16,3 er kroppsfett i kg. Fettprosenten min er 28,8.

Åh så bra, hehe! Takk for oppklaringen og dermed også fjerningen av bekymring :) ønsker deg masse lykke til! Håper du klarer å ikke være for opptatt av jaget etter lavere vekt/fettprosent og andre unyttige tall og detaljer. Se verdien i og gleden av bevegelse og prestasjoner, mestringsevne trening og det å bruke overskuddsenergien i hverdagen og livet (ikke til bqre ytterligere trening pga kroppslige mål) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Fortsetter under...

På 2/21/2014 den 11.12, missmk skrev:

Hei! Jeg er en jente på 22 år som har begynt å trene målbevisst. Tok en inbody-test for et par uker siden og selv om jeg ligger rundt normalen, ønsker jeg å redusere fettprosenten og øke muskelmassen. Har ikke vært spesielt flink til å spise etter trening, men har skjønt viktigheten av dette nå.

 

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/charlottes-perrellis-stora-fitnesspaket

 

Så denne pakken, og lurte på om det var ok å starte med en sånn?

 

Jeg er ikke særlig flink på dette med proteinpulver, men anbefales det å ta før/etter trening?

Hadde blitt glad for gode råd :-)

Lett oppsummert så kan jeg si;

  • Med mindre du relativt hardt to ganger per dag, så trenger du ikke proteinpulver/aminosyrer(ferdigoppdelt protein)/raske karbohydrater
  • Proteinpulver er i nesten helt ubrukelig i alle tilfeller, fordi man får i seg nok protein. Får du i deg for mye protein, vil dette enten bli lagret som fett eller gjort om til glukose (karbohydrater) i kroppen din. Skulle du slanket deg og du hadde ligget i et kaloriunderskudd på 400 kcal, f.eks, så er dette er stor tabbe, ettersom du kunne byttet ut x gram protein med x gram karbohydrater som kunne gitt deg mye mer energi til å trene og alt annet
  • Det har nesten ingenting å si hvilket proteinpulver du kjøper, så lenge du ikke er allergisk mot kilden
  • Har du laktoseintoleranse, ikke kjøp whey-, casein- og isolateproteinpulver
  • Optimalt proteininntak viser seg å være 1g-1,6g per kg kroppsvekt

Håper dette hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...