Gå til innhold

Hjelp, hvorfor skjer det ikke noe?


Anbefalte innlegg

Dersom trådstarter sliter med å definere mål og se realismen i sitt utgangspunkt - og på den måten ikke klarer å legge til rette for å lage en vei til mål utifra dette, så må man enten ta et (skikkelig) grep om seg selv eller søke hjelp av en fagperson.

På et diskusjonsforum kan hvem som helst svare på bakgrunn av sine meninger og ytringer, så jeg forstår at det kan virke forvirrende hvis en ikke er kritisk til å se hvem som råder til det ene og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andre har sagt nok om maten og kalloriinntaket. Jeg ville bare si - du ligger i nedre del av det man kaller normalvektig, du har levd med denne nye livsstilen i 5 små uker, du har gått ned 2 kg, du ser at du hatt fått mer muskler, du føler deg mye bedre og er kvitt hodepinen. Hvordan kan du si at du ikke merker noen forskjell på kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger med dette bildet til TS. Vekt kan fungere som en indikator, men det sier ikke alt! :)

[ATTACH=full]131684[/ATTACH]

Signerer dette. Det er ikke dumt å bruke vekta, men for guds skyld bruk den riktig! Jeg spiste lite og trente MYE før det gikk opp for meg at jeg trengte mye mer mat for å få tilbake fra all treningen. 1,5 år senere med mat som for eksempel: litago, lasagne, hjemmelagde burgere, hjemmelagde pizzaer, mye kjøttdeig, mye laks, mye ris, mye alt, mye kalorier rett og slett.. så hadde jeg plutselig lagt på meg 14 kg og jeg legger ved bilde her for å vise hvordan de 14 kg ser ut på bilde. Bytt ut riskakene dine med noe mer kaloririkt, bare spis!!!!!!! :)

Venstre 63 kg, høyre 77 kg

post-25-14440969382514_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare takke alle som har tatt seg tid til å skrive til meg på forumet :) . Setter stor pris på hver og en tilbakemelding, selv om jeg har ''lukket øynene'' for noen. Jeg synes det er litt vanskelig å skal kommentere tilbake til alle, grunnet jeg nettopp har begynt å trene mot et mål, og nettopp har lagt om kostholdet, og i tillegg når jeg føler at noen blir sur for at jeg har lyst til å gå ned i vekt :). Ville bare ha hjelp til å forstå hvorfor jeg ikke kunne merke det på kroppsfasongen, om man kan si det slik. For jeg har jo merket det på alle andre mulige fronter, men det er vel kroppen som formes til slutt.

Jeg har tatt til meg mye forskjellig og bra, og har ut fra det nå laget meg en plan over hvilken mat jeg kan spise (mest grunnet at alt må være glutenfritt og mest mulig sukkerfritt), og hvor mye jeg skal spise hver dag ut fra hvilken trening jeg utøver den og den dagen. Jeg kommer vel til å oppdatere en eller annen dag i fremtiden om hvordan det går, og kanskje legge ved før og etterbilder.

Over og ut :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir nok ikke sure fordi du vil gå ned i vekt. En ting er at DU vil det, en annen ting er om det er en god idè eller ei. Du har sagt hvor høy du er og hva du veier. Jeg trur INGEN her inne ville finne på å anbefale ei som allerede er såpass slank å gå ned enda mer. Men, hey. Din kropp og ditt mål, det bare høres lite lurt og sunt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan fint miste det "farlige" fettet uten å gå ned i vekt. Ved å spise sunnere og trene så vil du få mer muskler og se slankere ut. Så å gå ned i vekt på grunn av helsemessige årsaker som du sier blir bare tull i ditt tilfelle. Uansett har du allerede gått ned 2kg, som for så vidt er ok.

Du sier også at du ikke er fornøyd, og at det også sitter i hodet. Det er her det skurrer for meg. Om det sitter i hodet (noe det gjør når man ser på vekt og høyde), så er det hodet du må jobbe med og ikke kiloene. Tro meg. Jeg har vært der, og tusenvis av andre før deg. Jeg trodde at om jeg gikk ned bare 5kg til, og 5kg til, og 5kg til...ja, det blir mange kilo etter hvert, så skulle jeg endelig føle meg bra. Men man føler seg like feit uansett om man ikke jobber med det mentale. Og ikke for å skremme deg med spiseforstyrrelser, men man kommer dit raskere enn man aner, og ved en viss fettprosent så endrer tankene seg totalt, og synet på kroppen og matinntaket blir bare enda mer forskrudd. Så gjør deg selv en tjeneste og bare spise sunn mat, kos deg og tren. Du spiser ok mat nå, så hold deg til det, men for all del ikke kutt ut mer og unn deg noe innimellom. Dette er ikke for å være slem og slenge dritt, men måten du beskriver egen kropp og tankene du har om matinntaket ditt er litt bekymringsverdig.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...