Gå til innhold

Hjelp, hvorfor skjer det ikke noe?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det lurer jeg også på! :)

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/of-whooshes-and-squishy-fat.html

Hvis du ligger i underskudd så ser du det på vekta før eller siden. De fleste opplever at vektnedgangen kommer i trappetrinn, og for kvinner kan det ta flere uker før vannet slipper.

Hvis du ikke går ned over tid, så får du rett og slett i deg mer energi enn du forbruker (feil vurdering av mengde mat du spiser, eller den ekstra sjokoladebiten du ikke tenker på). Det kommer nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/of-whooshes-and-squishy-fat.html

Hvis du ligger i underskudd så ser du det på vekta før eller siden. De fleste opplever at vektnedgangen kommer i trappetrinn, og for kvinner kan det ta flere uker før vannet slipper.

Hvis du ikke går ned over tid, så får du rett og slett i deg mer energi enn du forbruker (feil vurdering av mengde mat du spiser, eller den ekstra sjokoladebiten du ikke tenker på). Det kommer nok..

Spiser ikke sjokolade, godter, kaker osv, med mindre jeg er i bursdag (da får jeg lov å kose meg litt) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke glemt de hele to kiloene jeg har gått ned, men mye av det er nok det indre farlige fettet som har gått vekk. Og for dere som skriver at jeg stresser, jeg stresser ikke, jeg sover mer en nok, og har en veldig ''rolig og avslappet stil'', om jeg kan kalle det for det.

Det kostholdet ser ikke ikke avslappet ut. Det ser veldig restriktivt ut. Spesielt med tanke på hvor mye du trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg har ikke glemt de hele to kiloene jeg har gått ned, men mye av det er nok det indre farlige fettet som har gått vekk. Og for dere som skriver at jeg stresser, jeg stresser ikke, jeg sover mer en nok, og har en veldig ''rolig og avslappet stil'', om jeg kan kalle det for det.

Ikke at jeg tror at du har hatt så veldig mye "farlig fett", men det er jo faktisk det som er viktigst å få bort...

Det virker uansett ikke som du vil ta ting til deg når folk råder deg til å endre kost/trening, så da får du bare fortsette å gjøre som du vil. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå synes jeg veldig mange sier at kostholdet mitt ikke ser bra ut, både i form av at jeg ikke får i meg nok kalorier/proteiner osv, men også at det ser restriktivt ut. Kan dere da komme med eksempler på hvordan jeg kan spise, og hvor mye mat jeg skal plusse på? Feks: 4 riskaker istedet for to? Er det det dere mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg tror at du har hatt så veldig mye "farlig fett", men det er jo faktisk det som er viktigst å få bort...

Det virker uansett ikke som du vil ta ting til deg når folk råder deg til å endre kost/trening, så da får du bare fortsette å gjøre som du vil. Lykke til.

Jeg tror jeg hadde en god del farlig indre fett. Før spiste jeg kun nugatti, lyst brød, sjokolade, pizza (hjemmelaget, grandiosa, osv), nudler, drakk brus og juice til alle måltider, og godter hver dag.. Man trenger ikke være 169 og 100 kilo for å ha mye indre farlig fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsetter du kroppen for massivt stress, med for lite næring på toppen, så setter du igang flere overlevelsesmekanismer i kroppen. Mao, kroppen prøver å hindre deg i å ødelegge deg selv.

Ok. Bra at noen i hvert fall sier det rett ut at de mener det er metabolsk nedbremsing som skjer. Personlig mener jeg at denne "metabolic slowdown"-hypotesen trekkes frem altfor ofte som forklaringsmekanisme her på forumet og at metabolic slowdown bare ekstremt sjelden kan utgjøre mer enn noen hundre kalorier om dagen. Og hvis metabolic slowdown finner sted, så vil de som utsettes for det kjenne det på kroppen. De vil føle seg helt utmattet og generelt helt jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå synes jeg veldig mange sier at kostholdet mitt ikke ser bra ut, både i form av at jeg ikke får i meg nok kalorier/proteiner osv, men også at det ser restriktivt ut. Kan dere da komme med eksempler på hvordan jeg kan spise, og hvor mye mat jeg skal plusse på? Feks: 4 riskaker istedet for to? Er det det dere mener?

Jeg savner proteiner og fett. Mer kylling, karbonadedeig, egg, fet fisk og mer fett fra kokosolje, avokado, nøtter etc.

Både havregrøt, knekkebrød og riskaker er fine ting å ha i kostholdet som gir energi, men det virker som om du legger hovedvekten på det fordi knekkebrød og riskaker er kalorifattig. Karbohydrater gir som sagt energi, men den energien alene klarer ikke å gi deg optimal næring for å bygge opp kroppen.

F.eks

Frokost

Havregryn med fukt/bær(er som du har nå)

Lunsj

Kylling, egg, nøtter med salat og knekkebrød som sidedish

Mellom

Frukt og nøtter/riskaker/gresk yougurtvaniljekesam med bær

Middag

Minst 200 gram kjøtt/fisk stekt på kokosolje med masse grønnsaker(godt med avokado og pinjekjerner)

Kvelds:

Omelett med skinke og grønnsaker

Litt mer variert og næringsrikt enn riskaker og knekkebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner proteiner og fett. Mer kylling, karbonadedeig, egg, fet fisk og mer fett fra kokosolje, avokado, nøtter etc.

Både havregrøt, knekkebrød og riskaker er fine ting å ha i kostholdet som gir energi, men det virker som om du legger hovedvekten på det fordi knekkebrød og riskaker er kalorifattig. Karbohydrater gir som sagt energi, men den energien alene klarer ikke å gi deg optimal næring for å bygge opp kroppen.

F.eks

Frokost

Havregryn med fukt/bær(er som du har nå)

Lunsj

Kylling, egg, nøtter med salat og knekkebrød som sidedish

Mellom

Frukt og nøtter/riskaker/gresk yougurtvaniljekesam med bær

Middag

Minst 200 gram kjøtt/fisk stekt på kokosolje med masse grønnsaker(godt med avokado og pinjekjerner)

Kvelds:

Omelett med skinke og grønnsaker

Litt mer variert og næringsrikt enn riskaker og knekkebrød.

Det så ut som et veldig bra kosthold, men dessverre er jeg ekstremt kresen når det kommer til mat. Men jeg kan begynne å spise nøtter, og mer frukt og bær, og jeg spiser forresten en god del med skyr. Men den planen jeg har lagt ut her, var fra første uka jeg begynte med dette :-) Men det går mye i det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Bra at noen i hvert fall sier det rett ut at de mener det er metabolsk nedbremsing som skjer. Personlig mener jeg at denne "metabolic slowdown"-hypotesen trekkes frem altfor ofte som forklaringsmekanisme her på forumet og at metabolic slowdown bare ekstremt sjelden kan utgjøre mer enn noen hundre kalorier om dagen. Og hvis metabolic slowdown finner sted, så vil de som utsettes for det kjenne det på kroppen. De vil føle seg helt utmattet og generelt helt jævlig.

Nei, jeg mener absolutt ikke at det er snakk om nedsatt forbrenning eller lignende. Det jeg sier er at hvis man plutselig kjører på med stor treningsmengde, og et alt for stort kaloriunderskudd, så får du ikke resultater fordi du utsetter kroppen for alt for mye fysisk stress, nærmest et traume som utløser flere overlevelsesmekanismer.

Høye nivåer av kortisol, dårlig fettforbrenning, masse lagring av vann, og tæring på muskelmasse. Dette er typisk for "kardiodronninger" som ikke blir kvitt fettet på rumpe, lår og maget, til tross for at de trener som en toppidrettsutøvere og lever på to knekkebrød med magert kalkunpålegge og en halv cottage cheese med fun light.

Børge Fagerli har hatt flere gode artikkler om emnet, men jeg har ikke hatt tid til søke dem opp, men det står en del om det her: http://myrevolution.no/s/holder-du-vann/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg mener absolutt ikke at det er snakk om nedsatt forbrenning eller lignende. Det jeg sier er at hvis man plutselig kjører på med stor treningsmengde, og et alt for stort kaloriunderskudd, så får du ikke resultater fordi du utsetter kroppen for alt for mye fysisk stress, nærmest et traume som utløser flere overlevelsesmekanismer.

Høye nivåer av kortisol, dårlig fettforbrenning, masse lagring av vann, og tæring på muskelmasse. Dette er typisk for "kardiodronninger" som ikke blir kvittt fettet på rumpe, lår og maget, til tross for at de trener som en toppidrettsutøvere og lever på to knekkebrød med magert kalkunpålegge og en halv cottage cheese med fun light.

Børge Fagerli har hatt flere gode artikkler om emnet, men jeg har ikke hatt tid til søke dem opp, men det står en del om det her: http://myrevolution.no/s/holder-du-vann/

++ at kroppen lagrer fett rundt magen først for å isolere og beskytte mens det holder oppe de indre organene under underærnering

Derfor er det ofte at de som legger på seg etter spiseforstyrrelser ofte får fett på magen først, før det fordeler seg rundt på kroppen (I)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå har jeg laget en ny plan over hvordan jeg KANSKJE kommer til å klare å spise. Og håper dere som har kommentert her før, kan kommentere denne planen. Har ikke tatt med trening på denne planen.

Mandag;

Frokost -> Havregryn med skummamelk, en kopp grønn te

Lunsj -> Tre riskjeks (wasa) med lett brunost, en kiwi

Mellommåltid -> Eple og en neve nøtter, ett glass vann

Middag -> Grilla kylling uten skinn, kinakål, agurk, paprika, tomat, ett glass vann

Kveldsmat -> To knekkebrød med mager leverpostei, ett eple, ett glass vann

Tirsdag;Frokost -> Tre riskjeks med hvitost, en kopp svart kaffe, ett eple

Lunsj -> En skyr (mangomani), og en pære

Mellommåltid -> Mini gullrøtter, en neve nøtter

Middag -> Stekt laks, kinakål, mager kesam, gullrøtter, ett glass vann

Kveldsmat -> Smoothie laget av vann, bringebær, banan og jordbær

Onsdag;Frokost -> Havregryn med skummamelk og blåbær, ett glass vann

Lunsj -> Tre knekkebrød med leverpostei, en frukt

Mellommåltid -> røde druer, nøtter

Middag -> Burgerbrød, ytrefilet av svin, ketshup uten sukker, salat, jalapenos, ett glass vann

Kveldsmat: blærbær og bringebær med vaniljekesam

Torsdag;

Frokost -> Havregryn med skummamelk og bringebær, en kopp kaffe

Lunsj -> en liten bolle Kyllingsalat (en slik man kan fylle selv på en salatbar)

Mellommåltid -> Pære og eple

Middag: -> Tre knekkebrød med tre kokt egg og litt kaviar

Kveldsmat -> Tre riskjeks med hvitost og ett eple

Fredag;

Frokost -> Havregryn med skummamelk, en kopp grønn te

Lunsj -> Tre riskjeks med hvitost, litt nøtter og et eple

Mellommåltid -> Kiwi og nøtter

Middag -> kyllingkjøttdeig eller elgkjøttdeig med hjemmelaget tacokrydder, salat, jalapenos, ost, mager kesam, løk

Kveldsmat -> To riskjeks med hvitost, en kiwi

Lørdag;

Frokost -> Havregryn med skummamelk

Lunsj -> Smoothie av vann, bringebær, jordbær, banan

Mellommåltid -> Eple og kiwi

Middag -> Pizza laget av; speltlompe, ketshup uten sukker, ost og jalapenos

Kveldsmat: To riskjeks med hvitost, og jordbær med vaniljekesam

Søndag;

Frokost -> Havregryn med skummamelk

Lunsj -> Tre knekkebrød med hvitost og et eple

Mellommåltid -> Mango og kiwi

Middag -> Pannekake laget av: banan, egg, bakepulver og vaniljekesam

Kveldsmat: Tre riskjeks med hvitost

Ser dette bedre ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet grovt på hvor mye du får i deg på mandag, men det er jo litt vanskelig om man ikke vet akkurat hvor store mengder.

Uansett så ble det litt over det du forbrenner om du sitter stille en hel dag. Dette er jo alt for lite, men hvis du mener at du fortsatt spiser for mye så bør du kanskje ta deg en tur til legen.

https://www.facebook.com/fitnessbloggen/app_125997777506575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette er veldig lite mat uansett hvor lite eller mye du trener. Hva med å lære seg selv å spise nye matvarer?

For å få opp kaloriene kan du lage en smoothie med:

  • havregryn
  • frukt og\eller bær
  • kesam
  • melk
  • proteinpulver om du ikke får i deg nok proteiner
  • litt olje om du vil og tør :p

Jeg drakk shaker som dette som inneholdt 1000 kcal så å få i seg nok kalorier er ikke så vanskelig som mange skal ha det til (jeg skal ikke dra alle under en kam her).

Jeg er omtrent på størrelsen med deg og jeg spiser mellom 2500 og 3000 kcal om dagen for tiden. Da holder jeg meg omtrent på samme vekta.

Det går en hel del i biff, kylling og fet fisk. Masse frukt og grønnsaker, ris i store mengder, kesam og masse poteter. Smør brukes også som stekefett :o:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så kresen hva med å lage dobbelt opp av middag så du kan ha det til lunsj f.eks?

Test deg frem på kjøkkenet med forskjellige krydder. Ting smaker som regel bedre med krydder.

Og lettprodukter kan du fint droppe. Spis heller hele produkter.

Når det gjelder treningen så lurer jeg på om du skjønner at du må roe ned der også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå har jeg laget en ny plan over hvordan jeg KANSKJE kommer til å klare å spise. Og håper dere som har kommentert her før, kan kommentere denne planen. Har ikke tatt med trening på denne planen.

Mandag;

Frokost -> Havregryn med skummalett/ekstra lett melk, en kopp grønn te

Lunsj -> Tre riskjeks (wasa) med lett brunost, en kiwi omelett/kjøtt/noe annet næringsrikt

Mellommåltid -> Eple og en neve nøtter, ett glass vann

Middag -> Grilla kylling uten skinn, kinakål, agurk, paprika, tomat, ett glass vann +potet/pasta/ris evt søtpotet

Kveldsmat -> To fire knekkebrød med mager leverpostei, ett eple, ett glass vannmelk

Tirsdag;Frokost -> Tre riskjeks knekkebrød/brødskive med hvitost, en kopp svart kaffe, ett eple

Lunsj -> En skyr (mangomani), og en pære +nøtter/mysli

Mellommåltid -> Mini gullrøtter, en neve nøtter

Middag -> Stekt laks, kinakål, mager kesam, gullrøtter, ett glass vann +potet/pasta/ris

Kveldsmat -> Smoothie laget av vann melk/yoghurt bringebær, banan og jordbær

Onsdag;Frokost -> Havregryn med skummalettmelk og blåbær, ett glass vann

Lunsj -> Tre knekkebrød med leverpostei, en frukt

Mellommåltid -> røde druer, nøtter

Middag -> Burgerbrød, ytrefilet av svin, ketshup uten sukker, salat, jalapenos, ett glass vann

Kveldsmat: blærbær og bringebær med vaniljekesam

Torsdag;

Frokost -> Havregryn med skummalettmelk og bringebær, en kopp kaffe

Lunsj ->middag en storliten bolle Kyllingsalat (en slik man kan fylle selv på en salatbar)+ rundstykke/wrap

Mellommåltid -> Pære og eple

Middag /lunsj -> Tre knekkebrød med tre kokt egg og litt kaviar ((y) )

Kveldsmat -> Tre riskjeks knekkebrød med hvitost og ett eple

Fredag;

Frokost -> Havregryn med skummalettmelk, en kopp grønn te

Lunsj -> Tre riskjeks med hvitost, litt nøtter og et eple

Mellommåltid -> Kiwi og nøtter

Middag -> kyllingkjøttdeig eller elgkjøttdeig med hjemmelaget tacokrydder, salat, jalapenos, ost, mager kesam, løk +wraps

Kveldsmat -> To riskjeks 4 knekkebrød med hvitost, en kiwi

Lørdag;

Frokost -> Havregryn med skummalettmelk

Lunsj -> Smoothie av vannmelk/yoghurt, bringebær, jordbær, banan

Mellommåltid -> Eple og kiwi

Middag -> Pizza laget av; speltlompe tortillalefseR ketshup uten sukker, ost og jalapenos + kjøtt

Kveldsmat: To riskjeks 4 knekkebrød med hvitost, og jordbær med vaniljekesam

Søndag;

Frokost -> Havregryn med skummalettmelk

Lunsj -> Tre 4 knekkebrød med hvitost og et eple

Mellommåltid -> Mango og kiwi

Middag -> Pannekake laget av: banan, egg, bakepulver og vaniljekesam

Kveldsmat: Tre riskjeks 4 knekkebrød med hvitost+melk

Bruk smør, ta tran

Ser dette bedre ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...