Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Harit skrev (13 timer siden):

Det kommer litt an på. Skal du trene samme muskelgruppe?

Da er det hensiktmessig å vente ca 48 timer, slik at musklene har hentet seg inn igjen.

Skal du trene overkropp på dag 1 og underkropp på dag 2?

Da går det fint an å trene 2 dager på rad, og så ta deg treningsfri på dag 3, for så å gjenta hele prosessen.

Går økta di ut på å trene fullkropp?

Da er det hensiktsmessig å trene f.eks man/ons/fre. Og så ha fri fra styrketreningen på de dagene som ikke er nevnt.

Greit å ha restitusjon 2 dager etter hverandre?

Det er ingenting i veien å ta seg treningsfri 2 dager på rad. Restitusjon er viktig fordi at kroppen din skal ha hentet seg inn igjen før neste treningsøkt.

Shit, du er erfaren med dette! Takk for at du tar deg tid og forklarer ☺️

Jeg trener hele kroppen hver gang, har lest at det er det beste for nybegynnere. Hva tenker du om det? Og jeg har fri lørdag og søndag, vil det påvirke hvordan kroppen min bygger muskler, får kroppen hentet seg inn «nok» med de to dagene? Det er jo lenge å ha to dager fri, men så er det også kun de to dagene. Men, igjen et men, så burde jeg kanskje ha pause innimellom de dagene? Off, ble mye mas fra meg 🙋‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 hours ago, idahg said:

Shit, du er erfaren med dette! Takk for at du tar deg tid og forklarer ☺️

Jeg trener hele kroppen hver gang, har lest at det er det beste for nybegynnere. Hva tenker du om det? Og jeg har fri lørdag og søndag, vil det påvirke hvordan kroppen min bygger muskler, får kroppen hentet seg inn «nok» med de to dagene? Det er jo lenge å ha to dager fri, men så er det også kun de to dagene. Men, igjen et men, så burde jeg kanskje ha pause innimellom de dagene? Off, ble mye mas fra meg 🙋‍♀️

Bare hyggelig! ☺️ Jeg husker hvordan det var å ha en del spørsmål rundt trening, og mottok en hel masse hjelp fra folk som visste hva de snakket om. Så det minste jeg kan gjøre er å videreformidle kunnskapen jeg har etter beste evne 🙂

Du har lest riktig 👍 Ved å trene på denne måten vil du kunne utvikle hele kroppen. Siden du trener hele kroppen hver gang, så er det lurt å ha en fridag imellom. F.eks at du trener man/ons/fre eller tirs/tors/lør. Det er bra at du har 2 dager fri før en ny treningsuke begynner. Husk at det er tiden utenfor gymmet hvor du gjør aktiviteter som å spise, sove/slappe av og generell bevegelse som bidrar til at du utvikler muskelmasse ☺️

Det går fint an å trene litt kondisjon dersom du synes det er kjedelig å ha helt treningsfri på hviledagene dine. Bare pass på at disse øktene ikke er krevende, siden hele poenget er aktiv restitusjon. Økt blodsirkulasjon medfører at kroppen din kvitter seg med slagstoffer kjappere. Da vil aktiviteter som joggeintervaller/løpeintervaller, rask gange/vanlig gange være fordelaktig siden det fremmer restitusjon.

Haha, litt mas her og der kan man ikke være foruten vel 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harit skrev (9 timer siden):

Bare hyggelig! ☺️ Jeg husker hvordan det var å ha en del spørsmål rundt trening, og mottok en hel masse hjelp fra folk som visste hva de snakket om. Så det minste jeg kan gjøre er å videreformidle kunnskapen jeg har etter beste evne 🙂

Du har lest riktig 👍 Ved å trene på denne måten vil du kunne utvikle hele kroppen. Siden du trener hele kroppen hver gang, så er det lurt å ha en fridag imellom. F.eks at du trener man/ons/fre eller tirs/tors/lør. Det er bra at du har 2 dager fri før en ny treningsuke begynner. Husk at det er tiden utenfor gymmet hvor du gjør aktiviteter som å spise, sove/slappe av og generell bevegelse som bidrar til at du utvikler muskelmasse ☺️

Det går fint an å trene litt kondisjon dersom du synes det er kjedelig å ha helt treningsfri på hviledagene dine. Bare pass på at disse øktene ikke er krevende, siden hele poenget er aktiv restitusjon. Økt blodsirkulasjon medfører at kroppen din kvitter seg med slagstoffer kjappere. Da vil aktiviteter som joggeintervaller/løpeintervaller, rask gange/vanlig gange være fordelaktig siden det fremmer restitusjon.

Haha, litt mas her og der kan man ikke være foruten vel 😂

Masse gode tips, takk!

 

haha, nei stemmer det 😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei! Takk for nydelig begynnerguide for oss som er forholdsvis grønne! Det skal være mange videoer der, men jeg får beskjeden "This video is private" på stort sett alle. Da får jeg ikke sett øvelsesguiden. Skulle veldig gjerne sett den. Er det jeg som surrer på noe vis, eller er de videoene utilgjengelige for alle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...