Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

2 timer siden, HenrikWL skrev:

Leg extensions, lårcurl, ja/nei maskinen, tåhev? Kanskje kickbacks for glutesa? 

Har prøvd alt unntatt kickback, og er kun tåhev som ikke gjør meg superkvalm... Kickback er jeg litt skeptisk til, bekkenet er rimelig løst så redd jeg skal gjøre det verre... Knebøy med kroppsvekt går også, men med litt ekstra vekt så nytter det ikke. Glutebridge går de dagene jeg kan ligge på ryggen... 😂 Er vel bare å innse at jeg ikke skal trene bein de neste månedene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, HenrikWL skrev:

Jeg er ikke hverken kvinne eller lege, så jeg har overhodet ingen forutsetning for å uttale meg om bekkenløsning. Om du har bekkenløsning vil kanskje hvile være det tryggeste ja - alternativt hør med legen om han har noen tips?

Der får jeg høre at jeg skal trene det jeg orker og holde snittpulsen under ca 75% av maks, rastløs er jeg også 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 3.2.2017 den 12.22, L.C skrev:

Kan man få skikkelig vonde muskelknute bak ved skulderbladene av styrketrening? Isåfall, hva gjør jeg galt og hvordan kan jeg forhindre det?

Mitt tips er å massere/trykke med en hard liten ball på knuten, får det samme i perioder og pleier få mannen til å "mishandle" meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Annonse

Mange sliter med å aktivere rumpa under trening, inkl meg. Men jeg lurer på om rumpa blir "flinkere " til å aktivere seg selv dersom man titt og ofte aktiverer den utenom trening også?

Eller vil rumpa alltid være like vanskelig å få kontakt med uansett om man gjør det ofte eller bare ift trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, L.C skrev:

Mange sliter med å aktivere rumpa under trening, inkl meg. Men jeg lurer på om rumpa blir "flinkere " til å aktivere seg selv dersom man titt og ofte aktiverer den utenom trening også?

Eller vil rumpa alltid være like vanskelig å få kontakt med uansett om man gjør det ofte eller bare ift trening?

Du får prøve! Legg ut rapport om en måned om hvordan du har gjort, og resultatene.

Selv har jeg i det siste prøvd kettlebell trening, sving og ettbeins markløft. Synes det aktiverer rumpa svært bra.

Les mer her. https://www.iifym.com/kettlebell-training-benefits/

 

Paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg lurer på en ting, spesielt retta mot de noe større gutta... Veit egentlig ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg men :p

Når jeg driver med vektløftinga mi, og det kommer inn noe jeg ser på som "store gutter", som forsåvidt ikke skal så mye til med mine 49 kg, da føler jeg meg fryktelig ukomfortabel fordi jeg er relativt lita og ikke minst utrent. 

Er det noen som vil si noe for å få meg til å slappe litt mer av? :roflmao: jeg prøver å ikke bry meg, men klarer ikke helt ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, rabalder11 skrev:

Jeg lurer på en ting, spesielt retta mot de noe større gutta... Veit egentlig ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg men :p

Når jeg driver med vektløftinga mi, og det kommer inn noe jeg ser på som "store gutter", som forsåvidt ikke skal så mye til med mine 49 kg, da føler jeg meg fryktelig ukomfortabel fordi jeg er relativt lita og ikke minst utrent. 

Er det noen som vil si noe for å få meg til å slappe litt mer av? :roflmao: jeg prøver å ikke bry meg, men klarer ikke helt ennå..

Husk at alle disse store gutta også har startet et sted! De fleste på et treningssenter - meg inkludert - er der for å jobbe med seg selv og følgelig er fokuset deretter. Drit i hva andre måtte mene. Fortsett å gjør greia di og jeg kan garantere at du slutter å være ukomfortabel ganske fort. Du konkurrerer kun med deg selv og ingen andre. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har tenkt noe over om andre rundt meg er dårlig- eller mindre trent og sånn tror jeg det er for de aller, aller fleste 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, rabalder11 said:

Jeg lurer på en ting, spesielt retta mot de noe større gutta... Veit egentlig ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg men :p

Når jeg driver med vektløftinga mi, og det kommer inn noe jeg ser på som "store gutter", som forsåvidt ikke skal så mye til med mine 49 kg, da føler jeg meg fryktelig ukomfortabel fordi jeg er relativt lita og ikke minst utrent. 

Er det noen som vil si noe for å få meg til å slappe litt mer av? :roflmao: jeg prøver å ikke bry meg, men klarer ikke helt ennå..

Min erfaring er at jo større noen er jo mindre interessert er de i hva som skjer rundt seg, og jo mer interessert i sin egen trening siden de faktisk er der for å trene og fokuserer stort sett på hva de skal løfte og ikke hva som skjer rundt seg. 

 

Ellers er det bare å snakke med de, de er stort sett nokså hyggelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3. februar 2017 den 12.22, L.C skrev:

Kan man få skikkelig vonde muskelknute bak ved skulderbladene av styrketrening? Isåfall, hva gjør jeg galt og hvordan kan jeg forhindre det?

Ta noen rulleøvelser som avslutning av økta.. prøv gjerne å legge inn rulling av lats også.. Dette gjør ofte underverker på stive og ømme muskler etter hard trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2017 den 22.45, rabalder11 skrev:

Jeg lurer på en ting, spesielt retta mot de noe større gutta... Veit egentlig ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg men :p

Når jeg driver med vektløftinga mi, og det kommer inn noe jeg ser på som "store gutter", som forsåvidt ikke skal så mye til med mine 49 kg, da føler jeg meg fryktelig ukomfortabel fordi jeg er relativt lita og ikke minst utrent. 

Er det noen som vil si noe for å få meg til å slappe litt mer av? :roflmao: jeg prøver å ikke bry meg, men klarer ikke helt ennå..

Stort sett så har det alltid vært slik at de "Største gutta" er de mest ydmyke og hjelpsomme menneskene på gymmene, og de siste du skal føle deg ukomfortabel rundt. De vet som regel bedre enn de fleste at folk har forskjellig grunnlag og målsetning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.6.2017 den 22.45, rabalder11 skrev:

Jeg lurer på en ting, spesielt retta mot de noe større gutta... Veit egentlig ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg men :p

Når jeg driver med vektløftinga mi, og det kommer inn noe jeg ser på som "store gutter", som forsåvidt ikke skal så mye til med mine 49 kg, da føler jeg meg fryktelig ukomfortabel fordi jeg er relativt lita og ikke minst utrent. 

Er det noen som vil si noe for å få meg til å slappe litt mer av? :roflmao: jeg prøver å ikke bry meg, men klarer ikke helt ennå..

Se på dem som store kosebamser, så blir de kanskje mindre skremmende. ;)

Og dessuten, som lita jente i frivektsavdelingen har du en hel brigade med ivrige hjelpere som mer enn gjerne hjelper deg med hva enn du måtte trenge hjelp til. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 år senere...

Hvor mange restitusjonsdager bør man ha når man trener styrke? Og; er det "greit" å ha to dager etter hverandre? Jeg har kommet inn i en god flyt hvor jeg trener styre ca en time mandag-fredag. Målet mitt er å få større og mer markerte muskler, bli sterkere rett og slett, tar dette med dersom det skulle spille noen rolle 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, idahg said:

Hvor mange restitusjonsdager bør man ha når man trener styrke? Og; er det "greit" å ha to dager etter hverandre? Jeg har kommet inn i en god flyt hvor jeg trener styre ca en time mandag-fredag. Målet mitt er å få større og mer markerte muskler, bli sterkere rett og slett, tar dette med dersom det skulle spille noen rolle 😊

Det kommer litt an på. Skal du trene samme muskelgruppe?

Da er det hensiktmessig å vente ca 48 timer, slik at musklene har hentet seg inn igjen.

Skal du trene overkropp på dag 1 og underkropp på dag 2?

Da går det fint an å trene 2 dager på rad, og så ta deg treningsfri på dag 3, for så å gjenta hele prosessen.

Går økta di ut på å trene fullkropp?

Da er det hensiktsmessig å trene f.eks man/ons/fre. Og så ha fri fra styrketreningen på de dagene som ikke er nevnt.

Greit å ha restitusjon 2 dager etter hverandre?

Det er ingenting i veien å ta seg treningsfri 2 dager på rad. Restitusjon er viktig fordi at kroppen din skal ha hentet seg inn igjen før neste treningsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...