Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan kan 9.7 gram protein være kun 10 kalorier? Aminosyrer har vel 4 kalorier per gram, men ser flere steder at bcaa blir regnet ut på en merkelig måte når de skal avgi kalorier per servering. Grunnen til at jeg lurer er at jeg trener fastende noen dager og vil ikke bryte den i så fall :p 

Dette er eksempel fra mutant bcaa

Amount Per Serving:

Total Calories: 10
Protein: 9.7g

Total Carbohydrates: 0g
Fat: 0g
Sodium: 50mg
Magnesium: 50mg
Mutant BCAA 9.7 Blend: 9.7g
Instantised BCAAs 2:1:1**: 7.2g
Micronised Volumising Aminos**: 2.5g
8 Electrolyte Blend**: 120mg
Absorption Agent - BioPerine®**: 5mg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan 9.7 gram protein være kun 10 kalorier? Aminosyrer har vel 4 kalorier per gram, men ser flere steder at bcaa blir regnet ut på en merkelig måte når de skal avgi kalorier per servering. Grunnen til at jeg lurer er at jeg trener fastende noen dager og vil ikke bryte den i så fall :p 

Dette er eksempel fra mutant bcaa

Amount Per Serving:

Total Calories: 10
Protein: 9.7g

Total Carbohydrates: 0g
Fat: 0g
Sodium: 50mg
Magnesium: 50mg
Mutant BCAA 9.7 Blend: 9.7g
Instantised BCAAs 2:1:1**: 7.2g
Micronised Volumising Aminos**: 2.5g
8 Electrolyte Blend**: 120mg
Absorption Agent - BioPerine®**: 5mg

Det kan da umulig stemme? Selv har jeg alltid lært og gått utifra at inndelingen er slik: "1 gram carbohydrates has 4 calories, 1 gram fat has 9 calories, 1 gram alcohol has 7 calories and 1 gram protein has 4 calories." Min logikk tilsier dermed at 9,7g protein = 38,8 kcal? Gjerne gi beskjed om du finner ut av hvorfor de har oppgitt 10 kcal per servering, jeg får det i hvert fall ikke til å stemme :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser også at gymgrossisten oppererer på samme måte med sine produkter

nnhold per dosering, 2 måleskje (17,6 g)

Energi20 kcal
Fett0 g
Karbohydrater0 g
-hvorav sukkerarter0 g
Vitamin-B63,4 mg
 
2:1:1 BCAA9800mg
L-leucin
L-Isoleucin
L.Valin
5000 mg
2400 mg
2400 mg
L-Glutamin2600 mg

 

Her er jo totalen aminosyrer 12.8 gram som er 50 kalorier. Ikke 20, sendte de mail og spurte om utregning, blir spennende å høre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

går d an å trena seg fra kalvbent (Genu Valgum) til mer normale bein? E så jækla irriterende når knærne kræsje i kverandre når eg går, ser jo ut som jeg holder på å knekke sammen/drite på mg/blitt buttfucka. Kanskje det hjelpe å få mer og større muskler i bena...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Finnes det noen form for midnattsløp som foregår på nyttårsaften? Det er jo for sent å vurdere en eventuell start i år, men jeg kom til å tenke på at det må føles sykt kult å bokstavelig talt løpe inn i det nye året med raketter i bakgrunnen :woot: Noen som vet?

For neste år!

http://www.kondis.no/stemningsfullt-nyttaarsloep-i-zurich-med-start-klokka-0000.5830304-127676.html

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et litt vanskelig spørsmål muligens: 

Hva skjer om man i teorien har bestilt en vare og forhåndsbetalt, men at flyet som varen fraktes med krasjer?

hvem har ansvaret for tapet av varen?

det er vel forsikringsselskapet til de som sender deg varen ( eller noe sånt ) antar jeg. Du som forbruker har krav på dine penger tilbake,  fordi du har ikke fått din vare. Det er mulig deg er noen smutthull i regelverket ved spesielle hendeler (eks flykræsj) , men jeg tviler på dette. Forbrukerrådet skal kunne svare på dette dersom du må ha et 100% korrekt svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et litt vanskelig spørsmål muligens: 

Hva skjer om man i teorien har bestilt en vare og forhåndsbetalt, men at flyet som varen fraktes med krasjer?

hvem har ansvaret for tapet av varen?

Dette kommer an på en del ting. For det første, hvor holder selger til i verden? For det andre, hvem er selger og hvem er kjøper? Gitt at selger holder til i Norge, eller henvender seg direkte til det norske markedet, og kjøper er norsk forbruker er det forbrukerkjøpsloven som gjelder, og da anses varen ikke som levert før forbruker har mottatt varen fra speditør. Dreier det seg om privatkjøp fra norsk privatperson til norsk privatperson (type handel på Finn eller noe slikt) er det kjøpsloven som gjelder og da anses varen som levert i det selger har avlevert varen til speditør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer an på en del ting. For det første, hvor holder selger til i verden? For det andre, hvem er selger og hvem er kjøper? Gitt at selger holder til i Norge, eller henvender seg direkte til det norske markedet, og kjøper er norsk forbruker er det forbrukerkjøpsloven som gjelder, og da anses varen ikke som levert før forbruker har mottatt varen fra speditør. Dreier det seg om privatkjøp fra norsk privatperson til norsk privatperson (type handel på Finn eller noe slikt) er det kjøpsloven som gjelder og da anses varen som levert i det selger har avlevert varen til speditør.


Selger holder til i England. Bestilte en stor porsjon kosttilskudd derfra, men de kom jo aldri til meg pga. at flyet gikk ned på veien. 

Hva er i så fall vanlig prosedyre fra min side? Sende de en mail om at varen aldri kom frem og eventuelt be om ny forsendelse eller money back?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...