Gå til innhold

Evaluering av magemuskler (Ved: bilde)


TrainGre

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har for tiden et stort fokus på å få enda mer synlige magemuskler, og jobber veldig konsekvent mot six-pack. Jeg aner ikke om hvor mye, hvor lang tid jeg er unna. Kjører variert trening med svømming, styrke 2x ganger i uken, og løping. Har forsåvidt et greit kosthold med mye proteiner og grønnsaker i hverdagen.

Kan noen gi meg videre tips og en vurdering av bildet?

post-14086-14440967194104_thumb.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok. Så det har ingenting med at jeg har lav nok fettprosent å gjøre?

Det du har eller kan håpe på å oppnå ved å redusere fettprosent omtales som regel som "skinnypack". Det ser generelt ikke bra ut å sulte seg så tynn, at en ser ut som en kommer fra en konsetrasjonsleier..

Derfor anbefaler jeg deg å spise mer mat, trene for å bygge muskler og om du i prosessen legger på deg litt fett, så er det bedre å redusere fettprosenten ETTER at du har fått muskelmasse på kroppen (ikke før).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for ærlige tilbakemeldinger!

Det kan nevnes at jeg før var over 100 kg, og nå er på 77 kg, er 189 cm høy cirka.

Jeg er selv 195 cm og veide rundt 70-75 kg da jeg var 20 år.. så jeg har med andre ord vært tynnere enn deg. Nå er vekta nærmere 100 kg og jeg føler meg mye mer tilpass.

Nå som du har slanket vekk endel fett og er ganske skrapa, vil jeg si du har et godt grunnlag til å legge på deg igjen, men denne gangen muskelmasse. Legg deg på moderat overskudd og gå opp ca. 0.5 kg i uka og tren tunge baseøvelser (program: Starting Strength for eks), så er sjansen stor for at du for det meste bygger muskelmasse på hele kroppen. Med litt mer moderat vektoppgang etterhvert, så legger du fort på deg 10 kg med muskelmasse på ca. 1 år. Om det følger litt fett med på kjøpet, så kan det tas vekk etterpå. Du har allerede bevist at du er godt i stand til å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at gutten må legge på seg litt mer muskelmasse.

Gitt at fettmassen holder seg konstant, vil trening (hypertrofi?) av magemusklene føre til mer synlige magemuskler i seg selv?

Er litt i samme situasjon selv og fører at det er vanskelig å virkelig få frem magemusklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jente, jeg vil tro du er interresert i å høre hva det motsatte kjønn hører. Du legger ikke ut bilde av resten av kroppen din, men utifra det du viser er du nokså tynn. Jeg gir blanke f i om gutten har sixpack eller ikke, det eneste kroppslige kravet jeg har til potensielt kjærestemateriale er at han ikke skal være tynn. Løsning: spis mat, tren styrke for hele kroppen og legg på deg. Så kan du eventuelt fjerne litt fett når du har fått masse nok til at du kan gjøre det uten å bli tynn igjen. :) Kjør på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor sterk er du? Trolig kan du tåle å bli sterkere. Vil du holde fettprosenten lav, må du gå sakte opp i vekt (0,5 kg i måneden kanskje). Fremgangen vil gå mye saktere enn om du går raskere opp i vekt, men det er prisen du må betale for å opprettholde lav fettprosent året rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jente, jeg vil tro du er interresert i å høre hva det motsatte kjønn hører. Du legger ikke ut bilde av resten av kroppen din, men utifra det du viser er du nokså tynn. Jeg gir blanke f i om gutten har sixpack eller ikke, det eneste kroppslige kravet jeg har til potensielt kjærestemateriale er at han ikke skal være tynn. Løsning: spis mat, tren styrke for hele kroppen og legg på deg. Så kan du eventuelt fjerne litt fett når du har fått masse nok til at du kan gjøre det uten å bli tynn igjen. :) Kjør på!

Hallelujah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for veldig mye bra og ærlige tilbakemeldinger! Skal absolutt gå opp i vekt, spise mye mer mat med kalorier. Det jeg har gjort før (skal ikke slutte nå) ,siste 2-4 måneder, er å spise mye sunn mat, gjerne laks/kylling, etc.. proteiner som metter. Og er strålende fornøyd med å gå ned så mye vekt da jeg har et bra grunnlag til å bygge opp den kroppen jeg virkelig ønsker. Og det hele er en prosess og der er er mange veier man kan gå. Jeg tar med meg de tilbakemeldinger som har kommet her, og ser virkelig frem til å starte med styrketrening. Tenker fremover å ha styrke mandag, onsdag og fredag m/ programmet Startin strenght, samt svømming tirsdag.

Håper å gå opp 0,25 - 0,5 kg i vekt i uken da jeg forhåpentligvis legger på meg mer muskler og mindre fett(?)

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH=full]129835[/ATTACH]

(Måtte bare. Første jeg tenker på når tynne folk snakker om six-pack)

Det virker som at du har tatt til deg de gode og ærlige tilbakemeldingene over her, og det er bra :) Lykke til!

Mye kroppspress her. Tydelig at trådstarter ikke er bra nok som han er. :(

Regner med jentene som poster sine krav her i tråden er helt perfekte. :)

Dette er meg nå:

kid-six-pack-abs.jpg

Satser på noe sånt til sommeren.

b2b6b5c8230f3cd5.jpg

(y) Deff 2015 (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...