Gå til innhold

Hvor langt kan man nå rent i bikinifitness?


PB jellytime

Anbefalte innlegg

Problemet er jo at de som har bestemt seg for å komme på scenen innen da og da, ikke alltid takler å få beskjed hos en coach at man ikke er klar. Så de springer fra coach til coach til de finner noen som sier "jaok, du kan få lov til å gå på scenen om du vil". Mange aksepterer selvfølgelig at de ikke er i rett form enda, og at de kanskje må vente en sesong eller tre, men det er ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Buene Nei man skal ikke dra alle over en kam, men som nevnt over her, når man har lest nok intervjuer av en del bikinijenter og de snakker om en styrketreningsperiode på mellom 4-12 mnd, så sier det seg selv at man VET at det er kort tid.

Astrid Kristine ; you are spot on! :) Er ikke få jenter jeg har snakket med som har fått avslag et sted, for så å prøve videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er nok noen som benytter urene midler, også i bikinifitness. Å tro noe annet ville vært naivt.

Til den lille diskusjonen om å skille mellom person og prestasjoner. Det er ikke så lett i en konkurranse hvor man faktisk blir bedømt ut fra hvordan man ser ut. Når man går på scena vet man at det vil bli tatt mye bilder og video, som spres. Av "deg" i bikini innsmurt med brunkrem.

Jeg mener at om man stiller opp i en kroppskonkurranse bør man kunne få tilbakemeldingen: du hadde ikke nok muskler, du var for rippa etc. til å vinne denne konkurransen. Det betyr jo ikke at kroppen deres er stygg eller mindre verdt, det betyr bare at noen nådde høyere opp enn deg.

Godt mulig mange av de "spinkle" ikke har trent godt/lenge nok, spist nok etc., men so what? De har kanskje lært, og kan stille neste år igjen.

Dette var ment som et generelt innlegg, da jeg faktisk ikke følger med på BF eller annen fitness og ikke vet hva folk heter og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alltid det er interessant, men enormt frustrerende, når en diskuterer bruk av ulovlige midler og prestsjonsfremmende preparater i fitness. Det være seg body, bikini eller atletic. For all del, jeg forsøker å ikke dømme noens handlinger, eller ha fordommer mot de som gjør enkelte ting, og det mener jeg også at jeg til en viss grad klarer. Folk skal få lov til å gjøre med sin egen kropp som en ønsker, det blander ikke jeg meg borti. Ønsker noen å gamble med helsa ved å ta slike stoffer - be my guest. Jeg gidder ikke bruke energi på å tenke noe videre over det. Det som irriterer MEG er den latterlige fornektelsen av denne bruken! At samtlige av jentene i bodyfitness gjennom blogger og intervjuer påstår hqrdnakket at de, nei de har ikke brukt noe i det heeeele tatt. Alle er ren og uskyldig som Jesusbarnet himself. At det er alle andre som bruker, bare ikke dem. Jeg fulgte bloggen til ei som stilte for noen år siden. Hun skrev i nesten halvparten av innleggene hvor viktig det var for henne å være ren, hvor stolt hun var over å være clean, hennes verdier osv, jeg gikk fem på. Dessverre hadde jeg også en venninne som stilte som snakket med henne bak scenen. Snakket med henne og tre andre utøvere som diskuterte hvor mye de hadde brukt, hvor lenge, hvilken kur og til hvilken pris... Siden den gang stoler jeg ikke på noen av dem som påstår de er rene, dessverre.

Som sagt - folk skal få lov til å gjøre som de vil, bruke det de vil, men da synes jeg jaggu meg de skal ha baller nok til å fqktisk være åpen og ærlig om det og! Er du "tøff nok" til å bruke det får du søren meg være tøff nok til å innrømme det og. Min respekt for deg som menneske svekkes ikke av at du tar valg jeg kanskje er uenig i, men det svekkes av at du ikke tør å være ærlig. Og samtidig sitter det titalls, ja kanskje hundrevis, av jenter, små fitnesspirer, jenter som har begynt med styrketrening inspirert nettopp av sånne som deg. Som strever etter å oppnå den samme formen, som tror på snakket om at "det er bqre å spise Tunfisk og broccoli og løfte tungt så blir du som meg og kan telle blodårer på magen hver morgen... De skaper et totalt urealistisk bilde av hva som er oppnåelog, noe som gjør at flere føler seg totalt mislykket som ikke når de samme resultatene ren, trener seg ihjel, sulter seg samtidig og etterhvert kanskje begynner snuse på ulovlige stoffer de og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kan forstå at de sier de er reine når de skriver på nett. Å dele til alle og en hver om private valg er ikke alltid like heldig, det kan ødelegge hele den fremtidige jobbkariere, og det er jo også den dag i dag blitt ulovelig. De aller fleste er veldig ærlige om det om det blir prat om det i private sammenkomster, men selv de som alle vet bruker suplimenter bare ved å se på dem ville aldri sagt til hele verden over en blogg eller på facebook at de gjør det. Selv om folk ønsker å være så ærlige som mulig med sine blogglesere, så kommer dt en grense på hva man legger ut.

Å være skeptisk er bare sunt, men husk på at det faktisk finnes en del i de diverse klassene faktisk er helt reine, noen er fra naturens side mer annlagt for muskelbygging enn andre. Noen bruker suplimenter, noen ikke.

Jeg har litt problemwr med å forstå at folk vil utsette seg for risikoen for bivirkningene, men det er selvfølgelig ikke alle her i verden som blir syk av ppiller og får hudreaksjon av antibiotika, noen tåler nok slikt litt bedrw enn mwg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man kan komme seg helt ned til nivået der hormonene begynner å krangle uten noe spesielt - men jeg tror også veldig mange er klar over at det er lettere "med noe spesielt". Skal man lavere blir det jo etter hvert et must, men i bikini. Mulig. Men jeg tror også man kan gå de fleste skidistanser uten doping. Men jeg tror veldig få gjør det :p

Men tilbake til bikini, så innbiller jeg meg at det kan være ganske rent siden det ikke er (mitt inntrykk) så veldig erfarne atleter i mange tilfeller, og de strekker ikke strikken like mye som mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke preparater for å komme ned i fettprosent, få tynn hud, ikke samle vann, ikke miske muskelmasse etc handler i bunn og grunn om at en selv - eller ens coach ikke har kunnskap, erfaring, evne, viljestyrke, disiplin (osvosv) til å vite hva som kreves.

En diett kan alle følge (synonymt med kosthold - men kverulerer ikke med den termen nå.. :rolleyes:) - det handler jo "bare" om å spise det en skal, men alt knyttet rundt mat - det er DEN de fleste ryker på, ref; viljestyrke, motivasjon etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål jeg ofte stiller meg er, hva vil majoriteten av de i publikum og dommerpanelet se?

Muskler..mye muskler. Eller rumpe, bever og utringning. Folket vil ha freakshow.

Så jeg klandrer ingen for bruken av preparater, da dette nesten er en påtvunget byrde for de som tenker å hevde seg.

Selv tenkte jeg å stille, og oppsøkte råd og informasjon. La dette til sides da jeg fant ut at han som klemte mest ville trolig stille sterkest.

Men jeg ser ikke ned på de fordi. Jeg respekter de for det valget de har tatt

Men rister heller på hodet for det miljøet vi selv har skapt.

Dette er et tøft miljø på lik linje som alt annet av sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et spørsmål jeg ofte stiller meg er, hva vil majoriteten av de i publikum og dommerpanelet se?

Muskler..mye muskler. Eller rumpe, bever og utringning. Folket vil ha freakshow.

Så jeg klandrer ingen for bruken av preparater, da dette nesten er en påtvunget byrde for de som tenker å hevde seg.

Selv tenkte jeg å stille, og oppsøkte råd og informasjon. La dette til sides da jeg fant ut at han som klemte mest ville trolig stille sterkest.

Men jeg ser ikke ned på de fordi. Jeg respekter de for det valget de har tatt

Men rister heller på hodet for det miljøet vi selv har skapt.

Dette er et tøft miljø på lik linje som alt annet av sport.

Påtvungen byrde for å hevde seg?

I hvilken klasse?

Det samme gjelder å bygge muskler - bruk av preparater er IKKE nødvendig for å hevde seg. Ja det er en "buffer", men du bygger ikke muskler eller når toppen automatisk ved å få en sprøyte i rumpa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påtvungen byrde for å hevde seg?

I hvilken klasse?

hvilken som helst.

Du finner det i alle.

Ja det er en "buffer", men du bygger ikke muskler eller når toppen automatisk ved å få en sprøyte i rumpa

hvor skrev jeg det?

Så klart krever det kunnskap, dedikasjon og de samme prinsippene ved kosthold og trening. Det jeg skrev fremstilte ikke utøverne på noe som helst måte negativt. Utøverne er flinke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken som helst.

Du finner det i alle.

hvor skrev jeg det?

Så klart krever det kunnskap, dedikasjon og de samme prinsippene ved kosthold og trening. Det jeg skrev fremstilte ikke utøverne på noe som helst måte negativt. Utøverne er flinke :)

Siden du sier det er en "påtvunget byrde til å hevde seg". Betyr det at absolutt alle i topp3 i alle klasser bruker preparater for enten å bygge eller komme i form, eller begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er "Ja!". Syntes egentlig vi kan stoppe diskusjonen her. Dere tenderer til å dra ALT ut av proporsjoner. Dette har blitt diskutert i det kjedsommelige tidligere...

x2.

Var ikke i min hensikt å kjøre den diskusjonen i en annen retning.

Til trådstarter, du har gode muligheter rent og så lenge du selv forholder deg slik har du min og trolig hele dette forumets stemme. Lykke til mot pallen, og gi gass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du sier det er en "påtvunget byrde til å hevde seg". Betyr det at absolutt alle i topp3 i alle klasser bruker preparater for enten å bygge eller komme i form, eller begge deler?

Kanskje en missvisende formulering fra min side. Jeg mente ikke at alle utøvere som vinner eller får pallplass absolutt bruker noe. Men heller at de fleste tyr til dette som "veien å gå" dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...