Gå til innhold

Videre ned i vekt,men HVA er riktige måten??


Twen

Anbefalte innlegg

Har liksom ikke opplevd dette enda, så er vanskelig å tro... Men skal tro på det nå!! Hvis dette virkelig er den universelle riktige veien å gå for alle som skal ned i vekt, som dere da mener... (y) kjenner at det ville vært helt fantastisk om dere har rett, da kan jeg jo spise masse god mat, ha deilig tunge økter og allikevel få en flottere strammere kropp!! høres jo ut som en drøm! :D Jeg har kontroll på kaloriene, og ganske sikker på at jeg ikke glemmer noe, har holdt på med å loggføre mat i flere år allerede, så gode rutiner der. Legen har jo sagt at det ikke er noe i veien med stoffskiftet. Jeg har selvfølgelig "vanskelig" for å tro dette, for mener jeg (tidligere) har gjort liksom "alt" riktig, og fortsatt ikke gått ned. Er jo litt lett å skylde på noe slikt da, og tro at man vet bedre enn legene :p Men skal slutte med dette nå, og virkelig høre på alle råd!!

Så tror jeg du vil ha veldig godt av både fysisk og psykisk å slappe litt av. Kikket innom loggen din. Du hadde mer muskler og lavere fettprosent enn jeg trodde på bakgrunn av denne tråden.

Du ser bra ut, finn litt mer glede og tro på akkurat det. Veien videre er en "kose-etappe" for din del, spør du meg. Du burde absolutt ikke ha noen hast med å gå ned i vekt. Spør du meg trenger du ikke gå ned i det hele tatt. Det verste du gjør er å fokusere på et tall du SKAL ned i. Det er slikt man gjør hvis man veier 150 kg, da er "jeg SKAL under 100" en fair sak. Men du har beveget deg over i det absolutte sluttstadiet vektmessig og bør kaste alle slike tall i søpla, der badevekten din allerede ligger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett innstilling! :) Det å skulle ta inn over seg at man kanskje har tatt feil over lang tid er ikke trivielt, og det står respekt av at du er så åpen for input som det du er.

Når det gjelder størrelsen din, så er ikke det verre enn at du slutter å øke vektene når du er fornøyd med størrelsen/stramheten/formen. Løfter du ikke tyngre og tyngre så har heller ikke kroppen din behov for å bli større. ;)

Takk!! Snille ord :) Håper jeg virkelig er så åpen som jeg høres ut som... En stoooor del inni meg tviler nok veldig hardt på dette prosjektet! :mad: Men skal nekte å høre på den... Håper jeg bare har lurt meg selv tidligere, for mener at jeg har kjørt et slikt prosjekt før da, med å ligge på de kaloriene og trene styrke. Men er jeg heeelt ærlig med meg selv, så visste jeg ikke en brøkdel av styrketrening da som jeg gjør nå, og ingenting om å trene TUNGT, som jeg gjør nå... I tillegg var kroppen en annen... +10kg, OG jeg hadde nok kyssesyken samtidig (noe jeg ikke fikk vite før flere måneder senere da, but still). Så jeg HÅPER at såpass mange faktorer har endret seg nå, slik at denne drømmeløsningen kan fungere for meg og, og jeg slipper å tenke og tro og lure og tvile på om jeg og min kropp kanskje er annerledes enn alle andre sin (noe jeg har trodd i mange år nå)... :p

Hell yeah! (y)

WOW! how cool that would be (y):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var også sikker på at det var noe kraftig galt med stoffskiftet mitt før, halve slekta har jo lavt stoffskifte, og jeg var feit og spiste jo nesten ingenting, og gikk jo fortsatt opp i vekt! Det var jo den eneste løsninga jeg så. Men nei, stoffskiftet mitt er perfekt, kroppen min er det ingenting galt med, jeg er blitt sjekket for alt mulig tenklig og utenklig før jul pga 0 energi og en teit mage.. Jeg spiste enten alt for mye, eller alt for lite, så enkelt. Kroppen min gikk i "sparemodus" fordi jeg spiste alt for lite i perioder, som etter hvert blei etterfulgt av aaalt for mye mat(der jeg økte i vekt, naturlig nok).

Jeg gikk ikke ned i vekt av å sulte meg, men av å spise opp det kroppen min minst trengte(1850kcal), og om jeg skal ha nok energi til å fungere godt på både jobb og trening, trenger jeg over 2000 kcal, minst, og fortsatt blir jeg sakte men sikkert mindre. Og jeg som gikk å løy om at jeg hadde lavt stoffskifte fordi det var den enkleste løgnen, fordi jeg gjærne ville slipppe det ansvaret selv, jeg lurte jo bare megselv:p

Herregud, det er jo som å lese om meg selv!! :eek::eek: herregud, er det mulig altså! Så utrolig tullete jeg er :mad: blir ordentlig sint på meg selv, jeg er smartere enn dette!! Men heeelt utrolig hva et helt liv i overvekt gjør med hjernen.... Tuuusen takk for at du deler, og virkelig får meg til å innse noen sannheter! (y);)

Så tror jeg du vil ha veldig godt av både fysisk og psykisk å slappe litt av. Kikket innom loggen din. Du hadde mer muskler og lavere fettprosent enn jeg trodde på bakgrunn av denne tråden.

Du ser bra ut, finn litt mer glede og tro på akkurat det. Veien videre er en "kose-etappe" for din del, spør du meg. Du burde absolutt ikke ha noen hast med å gå ned i vekt. Spør du meg trenger du ikke gå ned i det hele tatt. Det verste du gjør er å fokusere på et tall du SKAL ned i. Det er slikt man gjør hvis man veier 150 kg, da er "jeg SKAL under 100" en fair sak. Men du har beveget deg over i det absolutte sluttstadiet vektmessig og bør kaste alle slike tall i søpla, der badevekten din allerede ligger ;)

:D Hjertelig takk! dette var ord jeg virkelig trengte å høre, begynte nesten å gråte nå... :love::p vet jo at jeg stresser ufattelig mye med dette, og er aaaltfor dårlig til å se hva jeg allerede har fått til!! Tusen tusen takk! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!! Snille ord :) Håper jeg virkelig er så åpen som jeg høres ut som... En stoooor del inni meg tviler nok veldig hardt på dette prosjektet! :mad: Men skal nekte å høre på den... Håper jeg bare har lurt meg selv tidligere, for mener at jeg har kjørt et slikt prosjekt før da, med å ligge på de kaloriene og trene styrke. Men er jeg heeelt ærlig med meg selv, så visste jeg ikke en brøkdel av styrketrening da som jeg gjør nå, og ingenting om å trene TUNGT, som jeg gjør nå... I tillegg var kroppen en annen... +10kg, OG jeg hadde nok kyssesyken samtidig (noe jeg ikke fikk vite før flere måneder senere da, but still). Så jeg HÅPER at såpass mange faktorer har endret seg nå, slik at denne drømmeløsningen kan fungere for meg og, og jeg slipper å tenke og tro og lure og tvile på om jeg og min kropp kanskje er annerledes enn alle andre sin (noe jeg har trodd i mange år nå)... :p

Jeg har erfart at av og til så må jeg bare gjøre ting jeg får beskjed om "mot bedre viten" og stole på at resultatet blir bra.

Greit å holde litt i tankene er å ikke tolke enhver motstand og nedtur som en bekreftelse på at du egentlig hadde rett hele tiden - noe som også er veldig fristende. Spis riktig mengde og tren tungt, så vil resultatene komme til slutt - selv om du kanskje går litt opp og ned i perioder. Tenk langsiktig.

Hovedutfordringene er å korrekt bedømme mengden mat en spiser. Kaloritelling er et litt tveegget sverd i så måte, da det er direkte misvisende hvis man bommer litt (det er lett å glemme å ta med smøret på brødskiva, oljen man steker kyllingen i og ikke minst de små sjokoladebitene man går og plukker fra skålen jevnt hele helgen). Det aller beste er å lage seg en matrutine og så justere etter hvert som man ser hvilken vei det går. Går en opp i vekt? Bytt ut kremfløten med matfløte, lettmelken med skummet, sæterrømmen med lettrømme, osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Hjertelig takk! dette var ord jeg virkelig trengte å høre, begynte nesten å gråte nå... :love::p vet jo at jeg stresser ufattelig mye med dette, og er aaaltfor dårlig til å se hva jeg allerede har fått til!! Tusen tusen takk! (y)

Jeg tillot meg også å beglo loggen din litt. :wideyed: Som det sies, veien videre er en koseetappe for din del. Du ser da virkelig flott ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å være overvektig over tid gjør noe med deg. Jeg er tilstadighet å bytter klær jeg har kjøpt(prøver nesten aldri klær i butikken), fordi jeg innbiller meg at jeg er mye større enn hva jeg er. Jeg kan gå rundt å føle meg stor, feit og ekkel, men straks jeg ser speilbilde av meg i butikkvinduer, så ser jeg jo at jeg er mye mindre enn hva jeg tror. Jeg bruker mye av de samme klesstørrelsene som venninner som veier 10-15 kg mindre enn meg og er ca like høye, og det har fått meg til å virkelig innse at vekt er IKKE alt. Joda, jeg veier mer, men har en helt annen kroppssammensetning enn dem:)

Og var inne på loggen din nå, du ser mye mye bedre ut enn hva du selv tror! Jeg liker armene dine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har erfart at av og til så må jeg bare gjøre ting jeg får beskjed om "mot bedre viten" og stole på at resultatet blir bra.

Greit å holde litt i tankene er å ikke tolke enhver motstand og nedtur som en bekreftelse på at du egentlig hadde rett hele tiden - noe som også er veldig fristende. Spis riktig mengde og tren tungt, så vil resultatene komme til slutt - selv om du kanskje går litt opp og ned i perioder. Tenk langsiktig.

Hovedutfordringene er å korrekt bedømme mengden mat en spiser. Kaloritelling er et litt tveegget sverd i så måte, da det er direkte misvisende hvis man bommer litt (det er lett å glemme å ta med smøret på brødskiva, oljen man steker kyllingen i og ikke minst de små sjokoladebitene man går og plukker fra skålen jevnt hele helgen). Det aller beste er å lage seg en matrutine og så justere etter hvert som man ser hvilken vei det går. Går en opp i vekt? Bytt ut kremfløten med matfløte, lettmelken med skummet, sæterrømmen med lettrømme, osv...

Mye sannhetens ord fra deg! Det setter jeg pris på (y) Mm, det å ikke sprekke ved første motgang (som i dag når vekta var OPP 1.5 kg blir det aller aller tøffeste!!) kjenner at det plager meg allerede... men alle andre er overbevist om at dette er riktig, og dere har gjort en god jobb i å overbevise meg også, så SKAL klare det denne gangen! ;)

Ja, å være overvektig over tid gjør noe med deg. Jeg er tilstadighet å bytter klær jeg har kjøpt(prøver nesten aldri klær i butikken), fordi jeg innbiller meg at jeg er mye større enn hva jeg er. Jeg kan gå rundt å føle meg stor, feit og ekkel, men straks jeg ser speilbilde av meg i butikkvinduer, så ser jeg jo at jeg er mye mindre enn hva jeg tror. Jeg bruker mye av de samme klesstørrelsene som venninner som veier 10-15 kg mindre enn meg og er ca like høye, og det har fått meg til å virkelig innse at vekt er IKKE alt. Joda, jeg veier mer, men har en helt annen kroppssammensetning enn dem:)

Jeg vet jo at jeg allerede har gått ned masse, og har hatt en skikkelig heeeerlig shoppingrunde nå på nyttårssalg! TENK at jeg kan komme inn i str S fra BIKBOK!! :eek::eek::D DEN dagen hadde jeg vel aldri helt turt trodd på at noen gang skulle komme (y) Så har mye å glede meg over og. Og vet at jeg ikke veier spes mer enn mange av mine venninner, som jeg synes har perfekte kropper! Og mitt problem er vel at jeg synes min sammensetning er dårligere enn deres :( Så er heeelt klart ikke tallet på vekta som er avgjørende, det er fettet som tyter ut alt for mange steder!!

Jeg tillot meg også å beglo loggen din litt. :wideyed: Som det sies, veien videre er en koseetappe for din del. Du ser da virkelig flott ut.

Og var inne på loggen din nå, du ser mye mye bedre ut enn hva du selv tror! Jeg liker armene dine :D

Så skjønne dere er!! tusen takk :D Men har nok vist fram noe av det bedre jeg har å tilby der ja... :p var jo for å vise litt muskler det der ja. Er nok en liiiitt annerledes historie rundt midjen og rumpa :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har iallefall lavere fettprosent på overkroppen enn meg. Fult mulig at du lagrer fett på andre plasser enn meg(gjevnt fordelt over hele kroppeb), men jeg tviler på at du er så stor på resten av kroppen som du selv tror:)

Man er ofte mye slemmere i kritikken mot segselv enn mot andre, og ikke glem at du er kvinne, vi er skapt for å ha litt mer fett på mage og lår enn hva menn er, vi er jo laget for reproduksjon og da trenger man litt mer fett og varme på de områdene:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke fullt sååå stor rundt magen akkurat nå nei, det strammet seg plutselig voldsomt inn etter de 3-4 ukene i høst hvor jeg IKKE spiste så og si overhode pga. medisiner og depresjon. Magen har aldri vært "flatere" enn nå, men det er fortsatt valk på valk :p

Har ganske så muskuløse og store lår og egentlig rumpe også... Jaaa, mange av venninne mine misunner meg lårene mine, I know. Men klemt inn i bukser så synes det ikke om det er fett eller muskler som er inni, og da har jeg omtrent dobbelt så store/tykke lår som de venninne av meg som jeg synes har riktig fasong/kroppstype :cry: Hmmm... ja, jeg vil nok heller være slank enn muskuløs om valget stod mellom bare de to. Selvfølgelig er det kult og strammere å være muskuløs, men ikke når man blir dobbelt så stor som andre, og ser og føler seg som en mann eller kjempe :( kanskje mye derfor også jeg har villet tro at å spise lite vil hjelpe, fordi ønsket mitt er vel egentlig å bli "mindre", egentlig uavhengig fett eller muskler :eek: ja, jeg ser at dette kanskje er feil forum å innrømme slike ønsker i!! :p men slik er det nu.... Oooog ble jo da mindre i disse ukene hvor jeg ikke spiste.... men ser det er en ganske uholdbar situasjon i lengden, det ER jo altfor lite mat. Så skjønner at jeg må prøve noe annet, og er det styrke og se ut som en mann som er alternativet så er alt bedre enn å være tjukk og feit og usikker som ei lita jentunge :p

Men hvordan legger jeg opp til relatvit tung styrketrening (med baseøvelser) 3-4 ganger i uka da? kan vel ikke klare maksløft på alle øvelsene alle dagene?? :eek: blir helt sliten bare av tanken :p Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den måten kroppen er bygd opp på kan man dessverre ikke endre på. Uansett hvor mye man ønsker. Hadde lyst å bli kvinnelig bodybuilder som lita, i tenåra ville jeg helst være slank med store pupper, litt hofte og litt rumpe, og nå har jeg lyst å se ut som en bodyfitness model off season. Og det er vel den kroppen som er mest oppnåelig for meg uten å ty til ekstremisme og ulovlige ting. Jeg er og blir en kraftplug. Og det er og blir nok du og. Bukser? skjer ikke, for kraftige bein, for smal midje, ingen bukser ser bra ut på meg. Jeg bruker tights. Treningstightser i M må jeg sy inn strikken på. Topper og tsjorter, smal, lett. Noe som går over armene? Medium, med mindre det er baggye klær.

Trenger ikke å kjøre maksløft hver gang du trener. Og jeg synes det er jævlig digg å torturere megselv med å trene kroppen mer når den allerede er øm og jævlig, for etterhvert blir den ikke like øm lengre :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du kan gjøre er å trene opp resten av kroppen til å matche - om armene blir større vil ikke rumpepartiet bli så stort i forhold - og du vil sitte igjen med tidenes timeglass. (hot)

Jeg selv har noen ekstreme ''fotballlegger'' - uansett hvor tynn jeg blir (og det har vært ganske tynn til tider) blir jammen ikke de mindre. Dermed må bare lårene bli større for at det ikke skal se rart ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan legger jeg opp til relatvit tung styrketrening (med baseøvelser) 3-4 ganger i uka da? kan vel ikke klare maksløft på alle øvelsene alle dagene?? :eek: blir helt sliten bare av tanken :p Tips?

Maksløft? Trener du opp til 1RM løft hver gang du trener? :p

Kan høres ut som lett/medium/tung kan være din ting. Dag 1: Lett: 12-15 reps, Dag 2: Medium: 8-10 reps. Dag: 3 Tung: 4-6 reps. Plasser "Tung dag" der du har flest hviledager etterpå (hvis det er noen som har flere).

ADVARSEL: "Lett" har aldri vært mer misvisende enn dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den måten kroppen er bygd opp på kan man dessverre ikke endre på. Uansett hvor mye man ønsker. Hadde lyst å bli kvinnelig bodybuilder som lita, i tenåra ville jeg helst være slank med store pupper, litt hofte og litt rumpe, og nå har jeg lyst å se ut som en bodyfitness model off season. Og det er vel den kroppen som er mest oppnåelig for meg uten å ty til ekstremisme og ulovlige ting. Jeg er og blir en kraftplug. Og det er og blir nok du og.

Trenger ikke å kjøre maksløft hver gang du trener. Og jeg synes det er jævlig digg å torturere megselv med å trene kroppen mer når den allerede er øm og jævlig, for etterhvert blir den ikke like øm lengre :p

Åååh, du har klart å innse så mange ting som jeg fortsatt sliter med.... Misunner deg!! (y) Jeg har nok en lang vei ja... Vil bare bli liten og søt ;) hihi! Og beholde så mye som mulig av mine "myke" kvinnelige former... Leste et sted du hadde gått ned 40 kg??! Fantastisk inspirasjon!!! Takk for at du hjelper meg her, er virkelig verdt å høre på deg da :)

Ok, trodde ikke det var smart jeg, å trene så tungt for ofte... Men hvis du gjør det så kan jeg gjøre det :D Cool!

Og tips til å føle deg mer feminin; finn deg et muskelberg av en mann, ingenting får deg til å føle deg mer liten og feminin enn å holde rundt noe som er så mye større og maskulint enn hva du noen gang kan bli:D

HAHA! Garantert en fin løsning, men deeeeet prosjektet tror jeg vi tar senere :p:p Meeer enn nok å jobbe her nå! But good for you ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maksløft? Trener du opp til 1RM løft hver gang du trener? :p

Kan høres ut som lett/medium/tung kan være din ting. Dag 1: Lett: 12-15 reps, Dag 2: Medium: 8-10 reps. Dag: 3 Tung: 4-6 reps. Plasser "Tung dag" der du har flest hviledager etterpå (hvis det er noen som har flere).

ADVARSEL: "Lett" har aldri vært mer misvisende enn dette ;)

Neeei, ikke til 1RM, men... Eeeeh... Oh my, jeg er så nybegynner på dette! o_O Jeg vet godt hva jeg mener selv, men kan ikke forklare! Hehe. Synes bare "lette" dager kjedelig :p man føler jo ikke de gir så effekt... men også redd for hvor mange tunge dager jeg kan klare!! Må nok prøve meg litt fram her, tenker jeg. Viktigste er vel at jeg trener??! Og mest styrke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører det jeg vil kalle ganske lett stort sett på hver økt, men det er fordi kroppen min har vært litt teit de siste månedene, så er blitt veldig svak i veldig mange øvelser, samt at knærne mine har blitt trøblete igjen( straffen for å la megselv forfalle til fragiske 110 kg, jupp, så svær har jeg vært:) ). Så selv om jeg kjørte barneøkt(ifølge megselv) i går, så er jeg dau i beina i dag. I morgen skal jeg trene mer bein igjen, fordi det egentlig er det morsomste jeg vet:D Og brannen i beina i dagene etter, aaah, kjærlighet <3

Ja det ekke vits å stresse, det bare blei sånn for meg. Jeg skulle være for ever alone og få 50 katter.... Og så kommer den tullingen bare helt tilfeldig inn i livet og ødlegger alle mine planer, men han har en katt da, så jeg er på vei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke avansert om du tar deg tid til å lese artikkelen.. jeg fant selv ut der ca hvor jeg burde ligge på carbs/proteiner og fett ifht vekt o.l. For å kunne spise og trene riktig må du skaffe deg kunnskap til å gjøre det riktig :)

Du har selvfølgelig helt rett! Skal titte litt nærmere på den i helgen når jeg er litt mer opplagt :) Tror nemlig jeg er litt syk, så blir en tur til legen i morgen (n) Takk for at du er både streng og ærlig med meg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å være streng :p men det tar tid å sette seg inn i alt når det gjelder både trening og kosthold.. har selv holdt på 10mnd, men er utrolig mye å lære enda. Lykke til :) Ps, greit med dagens internett hvor en kan lese seg klok på det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det dere sier Astrid Kristine og Kawaii, er at jeg kan kjøre relativt lette økter (i alle fall tidvis/innimellom), og allikevel se resultater, SELV om jeg spiser så "mye"??? :eek: Det høres jo heeelt galskap ut! Men vil sååå gjerne tro det! Vanskelig å motivere seg til en skikkelig hard og tung økt flere ganger i uka... Hver uke! Jeg også eeeelsker smerten i beina dagene etter en hardøkt :love: Og en god beinøkt er virkelig det beste som fins!! men vet ikke om jeg er klar for å ha det slik største delen av uke, og i tillegg fortsette å trene de musklene når de er så møre!! :eek::p Får nok se litt på det der og prøve meg fram :)

Haha, "den tullingen" :roflmao: så søte dere sikkert er sammen!! Men må nok jobbe lenge og hardt herfra om jeg skal skaffe meg en sværing, de liker vel omtrent bare svære, muskuløse "bad-ass"-jenter sjæl! :p Så vi får se hvor mye muskler jeg faktisk klarer å skape på dette opplegget her da... Eventuelt hvor mye jeg ender opp med å VILLE ha til slutt.... :cool: Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...