Gå til innhold

hvorfor tar jeg så mye i markløft?


ola95

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg var der når Ola løftet. Det han skriver stemmer det:) Jeg har selv trent markløft i flere år og har hatt som beste løft 270kg. Dere kan sikkert skjønne at jeg ble overrasket når en på 18år uten noe mark trening slo meg med en rep på 240kg. Han har ett helt rått potensiale og blir spennende å se videre utvikling hvis han fortsetter med dette:)

Riktig, lagde brukeren idag får å så å si prøve å samspille mellom Ola nordmann, y u do dis! 2 brukere, no problem bro

do you even lift 240 kilooo? come at me breh, zyzz4flybro come at meh bre, i fawk you ap breh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 posten din ja.. blir mer og mer troverdig det her.. her lages det accer :p

EDIT: nå må folk skjønne tegninga å ta parti med meg :p

EDIT 2 : Jeg aner seier!

Nå får du gi deg, om så du ikke enda har fått de bevisene du må ha for å slutte og henge deg opp i dette kan du ihvertfall slutte å oppføre deg som en drittunge.

Riktig, lagde brukeren idag får å så å si prøve å samspille mellom Ola nordmann, y u do dis! 2 brukere, no problem bro

do you even lift 240 kilooo? come at me breh, zyzz4flybro come at meh bre, i fawk you ap breh!

Samme til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 kg x 3 og 240 kg x6 i strak/rack er ikke bra det etter 2 treninger med mark nei....

Ikke i forhold til kroppsvekt nei. Og selv om det er snakk om to treninger med akkurat markløft så trener nok denne karen mer enn de fleste av oss her inne ettersom han driver med friidrett på internasjonalt nivå. Skjønner ikke hvorfor du syns det er så vanskelig å tro på dette, ser du på hva han løfter i de andre øvelsene så står det jo bra i stil med markløften.

Anbefaler at du tar deg en pause fra internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høyde "alene" er ikke enten eller, det er mer snakk om hvordan kroppen er satt sammen med tanke på lengde på lårbein osv.

Og det å kunne løfte så mye uten særlig markløft-trening er ikke umulig, har selv et par venner som vokste opp som bønder, og de er SYK sterke selv om de aldri har løftet en vektstang før! Bland annet greide en å marke 150kg første gang og syntes det var lett.... xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde "alene" er ikke enten eller, det er mer snakk om hvordan kroppen er satt sammen med tanke på lengde på lårbein osv.

Og det å kunne løfte så mye uten særlig markløft-trening er ikke umulig, har selv et par venner som vokste opp som bønder, og de er SYK sterke selv om de aldri har løftet en vektstang før! Bland annet greide en å marke 150kg første gang og syntes det var lett.... xD

Kanskje derfor, er oppvokst på gård selv :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere snakker om 200kgx3 som om det var en verdensrekord.

Fullt mulig å ta det i en alder av 18 år. Men det blir hakket vanskeligere om Ola ikke har trent noe markløft i mellomtiden. Rimelig sikker på at han har gjort en del andre ting som påvirker markløften, og markløften på 100kg for 1-2 år siden var langt fra maksløft.

og om det var maks, 100kg økning i markløft på 1-2 år er ikke unormalt så lenge man trener riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere snakker om 200kgx3 som om det var en verdensrekord.

Fullt mulig å ta det i en alder av 18 år. Men det blir hakket vanskeligere om Ola ikke har trent noe markløft i mellomtiden. Rimelig sikker på at han har gjort en del andre ting som påvirker markløften, og markløften på 100kg for 1-2 år siden var langt fra maksløft.

og om det var maks, 100kg økning i markløft på 1-2 år er ikke unormalt så lenge man trener riktig.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke høydeklasser i styrkeløft. :D

Har aldri hørt før at det er en fordel å være lang i markløft? Det kan ikke være en fordel med lengre løftebane? Ja armene er lenger, men det er også beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...