Gå til innhold

Hva slags program kjører dere?


SamGold

Anbefalte innlegg

Hei kjære løftevenner.

Opp gjennom årene har jeg prøvd mye forskjellig, men de siste årene har jeg stort sett holdt meg til 5/3/1 av Wendler, WS4SB av JoeDeFranco og en kort flørt med Built Like a Badass av JoeDeFranco.

Built Like a Badass var litt for intenst for mine forutsetninger, så jeg måtte gjøre noen modifikasjoner. Alt i alt liker jeg WS4SB-templaten hans bedre. Med BLB følte jeg ofte at jeg ikke fikk til å restituere meg godt nok til hver trening. Kanskje spiste jeg for lite.

Jeg har også gjort noen forsøk på myo-reps og synes i grunnen konseptet er interessant, men vet ikke om jeg fikk så god effekt av det den tiden jeg kjørte hele programmet fra artikkelen. Det er dog mulig at feilen lå med meg og at jeg ikke skjønte eller implementerte konseptet med autoregulering godt nok. Har i senere tid kjørte myo-reps på enkelte isolasjonsøvelser, men om det fungerer bedre enn noe annet er jeg imidlertid usikker på.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med 531 og DeFranco sine program, men jeg er litt lei og kunne kanskje tenke meg å prøve noe nytt. Ettersom jeg kjører disse programmene, skjønner dere kanskje at hovedfokuset mitt er styrkeøkninger, men det skader ikke å bygge litt heller.

Etter å ikke ha lest noe om trening på mange år er jeg egentlig ganske blank, men regner med at det ikke har skjedd noen store revolusjoner siden sist jeg leste.

Så, hva slags opplegg kjører du om dagen?

:)

Mvh

Sam Gold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har Harald et standard nybegynnerprogram? Strengt talt burde jo jeg ha vist det!!:p Hva får det ut på?:p

Om du sniker litt igjenom alle programmene som ligger der, så ser du fort at det er ett som går veeeeldig mye igjen. Samt at dwt er det han går igjennom med alle som nettopp har begynt der. Det går over 4 dager:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sniker litt igjenom alle programmene som ligger der, så ser du fort at det er ett som går veeeeldig mye igjen. Samt at dwt er det han går igjennom med alle som nettopp har begynt der. Det går over 4 dager:)

Aha, har aldri tenkt på å se på andre sitt... Dessuten har jeg ikke noe program som ligger i den boksen, så hadde sett litt rart ut:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Hva i alle dager er 10x10? (Høyreps = :yuck:)

GVT(german volume training)

En kjører 10 sett og 10 reps på samtlige øvelser.

- ikke anbefalt for nybegynnere

- øker kapasiteten noe perverst

- en får syke gains

- ikke anbefalt for nybegynnere

- fett nok med cns-krasj titt og ofte

- man er ikke bare støl, men MØR i kroppen hver.dag

- er en ikke flink nok med restitusjon (mat og søvn) blir cns-krasjene helt jævelige

....elsker det :D

- se i loggboka mi f eks :)

Therese

Sikkert mange her som er interesserte i å høre litt mer om hvordan du legger opp til 10x10, mtp dine supre resultater:)

Det er det nok, jeg har hatt en par oppsummeringer og skriver ganske greit nok i loggboka - ta en titt og se om det er noe du lurer på etter det så skal jeg svare så godt jeg kan :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GVT(german volume training)

En kjører 10 sett og 10 reps på samtlige øvelser - se i loggboka mi f eks :)

Det er det nok, jeg har hatt en par oppsummeringer og skriver ganske greit nok i loggboka - ta en titt og se om det er noe du lurer på etter det så skal jeg svare så godt jeg kan :)!

Har vært en del der å tittet:oops: Men ikke fått helt grepet på det. Får lese litt mer grundig:) Veldig hyggelig at du tilbyr deg å svare på evt spm!:)

Hvor ofte trener du styrke forresten?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GVT(german volume training)

En kjører 10 sett og 10 reps på samtlige øvelser.

- ikke anbefalt for nybegynnere

- øker kapasiteten noe perverst

- en får syke gains

- ikke anbefalt for nybegynnere

- fett nok med cns-krasj titt og ofte

- man er ikke bare støl, men MØR i kroppen hver.dag

- er en ikke flink nok med restitusjon (mat og søvn) blir cns-krasjene helt jævelige

....elsker det :D

- se i loggboka mi f eks :)

Det er det nok, jeg har hatt en par oppsummeringer og skriver ganske greit nok i loggboka - ta en titt og se om det er noe du lurer på etter det så skal jeg svare så godt jeg kan :)!

Du skulle sagt GVT med en gang :p Allikevel ikke noe jeg vil begi meg ut på, holder med russiske saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en del der å tittet:oops: Men ikke fått helt grepet på det. Får lese litt mer grundig:) Veldig hyggelig at du tilbyr deg å svare på evt spm!:)

Hvor ofte trener du styrke forresten?:)

Ja ok - det er ikke verre enn

- trener 7dager i uken

- overkropp horisontal med tre øvelser der alle er 10x10

- bein med tre øvelser der alle er 10x10

- overkropp vertikal med tre øvelser der alle er 10x10

...osv

progresjonen legges opp til at en startet på en vekt en VET en klarer alle 100repetsijonene med. Jeg visste f eks at jeg klarer 70kg med 10rep, men no chance in hell at jeg kunne klart 10 repetisjoner på 10sett, derfor startet jeg så pent på 55kg.

En kan legge på belastning så fort en har nådd 100repetisjoner på samme belastning. Og det er sånn en øker, enten repetisjoner eller belastning. En kan feks øke heøe 50-60% ila en periode eller så lite som under 10%, alt av hva en startet med og hvordan en har lagt opp progresjonen.

Siden jeg var helt uerfaren med GVT så har jeg nok ikke trent min 10rm før de to siste ukene da jeg faktisk har slitt med å få til alle 100repetisjonene. Hvis en får kjørt gjennom 100rep uke etter uke lett som bare det er det enda for lett - det er feks ganske "perfekt" å bruke to-tre økter på å få til alle 100repetisjonene. Det er feks det jeg jobber med nå som jeg har funnet en mer riktig belastning for programmet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...