Gå til innhold

Hårfjerning


Tiwas

Anbefalte innlegg

Hvordan fjerner folk hår her? Da er jeg mest interessert i hva gutter og menn svarer, men jenter...ikke føl dere ekskludert om dere også vil dele.

Selv har jeg forelsket meg i epilator av alle ting. Det gjør vondt de første gangene, spesielt på tykt hår på tynn hud (les: fingre), men om man gjør det jevnlig er det ikke noe problem. Jeg tok armene for andre gang i dag, og siden jeg tok det før neste runde med hår kom opp var hårsekkene mye mindre nå enn forrige gang. Piece of cake! Så...jeg tenkte jeg skulle ta magen også i stedet for å barbere, slik jeg har pleid å gjøre. Ikke noe behagelig, og måtte ta det i porsjoner - men satser på at det også her blir mindre vondt.

Så, for min del er det voksing/epilering som gjelder. Litt mer ubehagelig, men deilig å holde seg til en gang i måneden i stedet for hver tredje dag :D

Andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv tar jeg verste busten med en kombinasjon av elektrisk barbermaskin og god skuldermobilitet, og høvler over etterpå hvis jeg mot formodning skulle ha behov for å se ekstra snasen ut.

Det var det jeg også gjorde før, men ble lei av å møtte gjøre det så ofte. Skuldermobiliteten min er for dårlig - så derfor må enkelte ting vokses ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fjerner folk hår her? Da er jeg mest interessert i hva gutter og menn svarer, men jenter...ikke føl dere ekskludert om dere også vil dele.

Selv har jeg forelsket meg i epilator av alle ting. Det gjør vondt de første gangene, spesielt på tykt hår på tynn hud (les: fingre), men om man gjør det jevnlig er det ikke noe problem. Jeg tok armene for andre gang i dag, og siden jeg tok det før neste runde med hår kom opp var hårsekkene mye mindre nå enn forrige gang. Piece of cake! Så...jeg tenkte jeg skulle ta magen også i stedet for å barbere, slik jeg har pleid å gjøre. Ikke noe behagelig, og måtte ta det i porsjoner - men satser på at det også her blir mindre vondt.

Så, for min del er det voksing/epilering som gjelder. Litt mer ubehagelig, men deilig å holde seg til en gang i måneden i stedet for hver tredje dag :D

Andre?

Hvordan vil du si epilator er i forhold til voksing? Tenker da på hvor vondt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan vil du si epilator er i forhold til voksing? Tenker da på hvor vondt:p

Jeg har aldri vokset armer eller mage, så det vet jeg ikke...men at man må gjøre det selv og at det går saktere er vel ikke noe pluss ;)

Fjerner du hår på armene?

Jau. Hvordan det?

Men seriøst? Er vi bare to som tør å innrømme det, eller er alle andre enten behåret som aper eller hårløse som småbarn her inne? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å stikke innom og plukke opp nokre tips, og så gikk det plutseleg opp for meg kvifor det er så mange hårlause mannekroppar her på forumet:whistle:

Er ikkje vant til hårfjerning på menn, anna enn litt intimfrisering, og fjerning av bart/skjegg. Skjønt no når eg tenker over det, er det muleg at somme eg kjenner fjernar meir kroppshår enn som så, eg har berre aldri tenkt på det. (likar litt hårete karar eg:love: )

Følte meg plutseleg nokså "blond" og lite jentete; legg jo knapt merke til kva folk har på seg eller gjer med utsjånaden:blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ape, men oppå armene? seriøst, er det vanlig å gjøre? Jeg tenker ikkeno særlig over det. Spent på hva slags blikk jeg hadde høsta fra å gå fra ape til guttunge.

Men hva gjør man vel ikke for å se mest mulig shredded ut..

Jeg gjør det for å se definisjonen, ja. Både mageruter og muskler i armene kommer bedre frem. Ryggen tar jeg...fordi det er ekkelt. Men legger og brystkasse skal få være som de er, eventuelt å trimme litt med skjeggtrimmeren om sommeren.

Jeg shaver hendene, og buzzer fra hånd til skuldre

Fingre var litt kjipt første gang med epilator *flirer*

Tenkte å stikke innom og plukke opp nokre tips, og så gikk det plutseleg opp for meg kvifor det er så mange hårlause mannekroppar her på forumet:whistle:

Er ikkje vant til hårfjerning på menn, anna enn litt intimfrisering, og fjerning av bart/skjegg. Skjønt no når eg tenker over det, er det muleg at somme eg kjenner fjernar meir kroppshår enn som så, eg har berre aldri tenkt på det. (likar litt hårete karar eg:love: )

Følte meg plutseleg nokså "blond" og lite jentete; legg jo knapt merke til kva folk har på seg eller gjer med utsjånaden:blush:

Det som er greia er at (og ja, dette er en generalisering) jo mer muskler du kan legge på deg, jo mer testosteron har du, og da har du også som regel ganske godt med hårvekst. Selv er jeg ikke mye metrofil på andre områder - ansiktet tar jeg med skjeggtrimmer maks to ganger i uken, så har konstant skjeggstubb. Legger og lår får leve vilt, og det får armhulene også - men magen, armene og ryggen synes jeg kan være godt stelt - og siden jeg ikke gidder å barbere to ganger i uken (det gjør jeg jo ikke i ansiktet engang) så skal det ut med roten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er greia er at (og ja, dette er en generalisering) jo mer muskler du kan legge på deg, jo mer testosteron har du, og da har du også som regel ganske godt med hårvekst. Selv er jeg ikke mye metrofil på andre områder - ansiktet tar jeg med skjeggtrimmer maks to ganger i uken, så har konstant skjeggstubb. Legger og lår får leve vilt, og det får armhulene også - men magen, armene og ryggen synes jeg kan være godt stelt - og siden jeg ikke gidder å barbere to ganger i uken (det gjør jeg jo ikke i ansiktet engang) så skal det ut med roten :D

Kan godt forstå at karar vel å fjerne ein del hår, sjølv om det fort blir ein del jobb med det:) Tvilar på eg hadde gadda å gjere det, om eg var mann, men det er umuleg å vete sikkert;) (+at eg likar hårete brystkasser på menn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 måneder senere...

Disse jentene liker ikke hårfjerning.

Økonomitips: Prøv eventuelt sugaring, det er en slags voksemetode - gjerne uten strips. Og billigbilligbillig. Epilator er jo kjempevondt på store områder. Sugaring kan brukes på veldig korte hår også.

1 del vann

1 del sitronsaft

8 deler hvitt sukker

Varm opp i en tykkbunnet kjele. Rør godt hele veien. Kok opp (bruk god tid, helst middels temp så ikke det varmes opp for fort), og skru ned temperaturen. Etter første oppkok skal det bare småputre såvidt. La det stå og godgjøre seg til fargen er ganske mørk, kanskje 25-30 minutter. Rør ofte så ingenting svir seg. Fargen skal være mørk, mørk brun. Om du gir deg for tidlig blir opplegget veldig klissete.

Etter at voksen har kjølt seg ned litt kan du helle den i vanlige plastbokser med lokk (lufttette), og lagre i kjøleskap, om du ikke vil bruke den med en gang. Ha i et par dråper vann og varme littegrann i mikroen, så den får seg en liten lunk.

Sugaring (uten strips): voksen skal ikke være glovarm, du skal kunne ta i den med fingrene. Ta opp en klump med voks og form den til en slags ball og gni på huden MOT hårenes vekstretning. Dra av MED hårenes vekstretning. Voila! Hårfri.

Om du varmer opp voksen litt mer, slik at den blir ganske flytende kan du smøre på som med vanlig voks (med en voksapplikator, fåes rimelig på ebay (store "ispinner" i tre)), og bruke strips til å rive av. Her stryker man på voksen MED hårenes vekstretning, og drar stripsen av MOT.

For begge metoder skal huden være ren og tørr. Ha gjerne på litt (LITT, ja. Bittelittelitt) talkum før voksing. Hårfin (høhø) balanse her, litt gjør at voksen tar bedre, for mye gjør at den ikke tar i det hele tatt. Talkum kan droppes. For å fjerne voksrester er det bare å hoppe i dusjen, eller å bruke en våt klut, siden det bare er sukker.

Man plukker opp noen hårfjerningstriks når halvparten av familien er fra litt varmere strøk enn Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Laser...

Ta en sesjon hver gang du er i utlandet så er det billig, finansierer en del av ferien din også =)

Selv om du må ha 6-10 sesjoner så sparer du det kjapt inn igjen på voks, kremmer og høvler.

I tillegg blir huden vesentlig bedre, den ser glatt ut og ikke "barbert ut"

Skal ærlig si jeg gjorde det i underlivet, har ikke hatt noe hårfjerning relaterte greier der nede på flere måneder og det er fortsatt helt borte :whistle:

Jeg gjorde det i Thailand (600kr), Filippinene(75kr lol), Oslo (1400kr fikk halvpris!) og Australia (560kr)

totalt 4315,- det sparer du kjapt inn =)

Yag, gentelag, diode - type kommer litt an på hvilke type hår og hud man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...