Gå til innhold

5/3/1 - Hjelp med assisterende øvelser


Dag

Anbefalte innlegg

Væææ, sterk du jo! Syns du burde sikte mot å ta det med noen på ryggen.! :D

Mitt mål er å klare én :cool:

GHR?

Nå føler jeg vi hi-jacker dag sin 5/3/1 tråd på det groveste, beklager den Dag. Men siden GHR er noe Wendler, Tate og gjengen snakker mye varmt om er det "akkurat innenfor" :) Men her er i allefall GHR:

http://www.youtube.com/watch?v=qiS7Y7hDx_k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag prøvde å hijacke meg på byen i Oslo, vi er så tilgitt at du det ikke aner!

Det blir jo nesten det samme som NH det da?

Jepp, men det er ikke så vondt for knærne for en som meg med schlatters og whatnot, pluss at du kan gå enda litt dypere om du vil som en rygghev i tillegg. Dette vil kunne gi deg litt mere "sving" som gjør det lettere å komme opp, siden du ikke kan dytte fra med hendene i gulvet. Smak og behag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg vi hi-jacker dag sin 5/3/1 tråd på det groveste, beklager den Dag. Men siden GHR er noe Wendler, Tate og gjengen snakker mye varmt om er det "akkurat innenfor" :) Men her er i allefall GHR:

Det går helt fint, du kom med et bra bidrag tidligere så da er det lov med noen avsporinger :p Rart hvordan det alltid skjer når camilla kommer? :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint, du kom med et bra bidrag tidligere så da er det lov med noen avsporinger :p Rart hvordan det alltid skjer når camilla kommer? :confused:

Det er ikke lov å si! :)

Men ja, blir spennende med 531 utover året, i allefall de første månedene for å se, håper jo å komme meg i litt bedre form fett% :)

Men MIN mening er i allefall at alt annet (assistansen) bør være ting som hjelper baseøvelsene eller overall styrken. ENESTE grunnen til at jeg har bicepscurl et par sett den ene dagen er fordi jeg liker det :) Men det tar aldri tid fra det viktigste som er baseøvelsene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mulig å laste ned hele manualen på ymse sjørøversider. Men slikt driver vi da ikke med :p

Spent på hvordan det blir å trene benk etter 531 prinsippet. Trener alltid alene så det kan bli en utfordring å pushe seg på maks rep settet. Hvertfall når man kommer litt opp i vekter. Får vel bare gjøre som jeg pleier, spørre en random om han gidder spotte meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig liker jeg å sjekke om noe er bra før jeg kjøper det. Jeg har på en måte rettferdiggjort det for min egen del at jeg betaler for ting hvis det lever opp til forventningene mine –hvis det er dårlig så fortjener de ikke pengene mine, eller?:whistling: Jeg kjøpte jo nettopp why zebras don't get ulcers, selv om jeg har lest boka tidligere, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Begynner på programmet på mandag (pga mild lungebetennelse), og kommer til å kjøre det etter "The Triumvirate" oppsettet. Eneste jeg kommer til å forandre på er Kroc rows istedenfor goodmornings på markløftdagen, slik:

Dag 1: Military Press – 5/3/1 Dips – 5 sets to F reps Chin-ups – 5 sets to F reps

Dag 2: Deadlift – 5/3/1 Kroc rows – 5 sets of 8 reps Hanging Leg Raise – 5 sets of 15 reps

Dag 3: Bench Press - 5/3/1 Dumbbell Bench Press – 5 sets of 15 reps Dumbbell Row – 5 sets of 10 reps

Dag 4: Squat - 5/3/1 Leg Press – 5 sets of 15 reps Leg Curl – 5 sets of 10 reps

kom gjerne med tips og tilbakemeldinger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leg curl som i hamstrings right? (ligger på magen og curler beina opp bak deg?)

Ellers vet jeg ikke hvor tungt du skal kjøre men 5x15 beinpress og 5x10 hamstring curl er ganske mye volum.

Som Wendler sier "dont major in the minors", så tror jeg ville redusert enten set eller reps der, men du kan jo prøve deg fram :) Du får jo henta ut mye på siste settet med knebøyen så er ikke meningen å kjøre steinhardt til failiure etterpå BB style :) 5x15 er jo 75 reps + 50 reps på curl. 125 reps etter tung bøy er ganske mye :) Men igjen, aner ikke hvor hardt du har tenkt å kjøre på disse. Bare husk at det er assistanse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leg curl som i hamstrings right? (ligger på magen og curler beina opp bak deg?)

Ellers vet jeg ikke hvor tungt du skal kjøre men 5x15 beinpress og 5x10 hamstring curl er ganske mye volum.

Som Wendler sier "dont major in the minors", så tror jeg ville redusert enten set eller reps der.

Leg curls som i hamstring ja. Lurte litt på volumet selv men tok bare utgangspunkt i det ferdige oppsettet. Tenkte å kjøre det veldig lett da men ville kanskje vært lurere å kuttet ned på volumet, da det er økninger i styrke jeg er ute etter. Hva vil du anbefale? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leg curls som i hamstring ja. Lurte litt på volumet selv men tok bare utgangspunkt i det ferdige oppsettet. Tenkte å kjøre det veldig lett da men ville kanskje vært lurere å kuttet ned på volumet, da det er økninger i styrke jeg er ute etter. Hva vil du anbefale? :)

Jeg vet ikke hvordan og hvor lenge etc du har trent før osv, men jeg ville fokusert 100% på baseøvelsene så "spart litt krutt" i starten på resten, så kan du jo øke litt og kjenne på volumet og intensiteten. Enten beholde det som det er men ikke kjøre deg helt i grøfta, eller kutta ned til f.eks 3x15 og 3x10 å ta i litt mere.

Men på den andre siden har du jo en uke å restiturere på, så du må nesten bare prøve deg litt fram. Jeg holder assistansen litt mindre, men så kjører jeg flere en 4 ganger i uka så trenger litt tid på å hente meg inn å holder litt igjen på assistanseløftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...