Gå til innhold

5/3/1 - Hjelp med assisterende øvelser


Dag

Anbefalte innlegg

Etter en lang stund med 5x5 vurderer jeg teste ut 5/3/1 på nyåret. Lest gjennom Jim Wendler sin manual og syns det ser ut som et program jeg vil kunne trives med. Men trenger litt hjelp med å sette opp noen fornuftige assisterende øvelser. Et raskt førsteutkast:

DAG 1

  • Militærpress - 5/3/1
  • Dips - 5x15
  • Chins - 5x10 (med andre ord 5xF til jeg blir sterk nok)

DAG 2

  • Markløft - 5/3/1
  • ??
  • Hanging leg rais - 5x15 (ja jøss)

DAG 3

  • Benkpress - 5/3/1
  • Skråbenk, hantler - 5x15
  • Pendlay row - 5x10 (evt dumbbell row?)

DAG 4

  • Knebøy - 5/3/1
  • Benpress - 5x15
  • Leg Curl - 5x10

På markløft dagen aner jeg ikke hva jeg skal hive inn, 5x10 med strake markløft kanskje? Jævla lite lyst å trene good morning hvertfall :D Tar gjerne i mot forslag til endringer. Fyr løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Eg meiner at leg curl er for de som ikkje er tøffe nok til å ta nordic hamstrings.

:thumbsup:

Tørr ikke det etter jeg så camilla slå nesa i bakken. Ja også har jeg ingen venner som vil sitte på meg da.

Nesegrusinga var totally verdt det. Har fortsatt vondt i låra.

I løpet av Brasilturen skal jeg lære meg å ta en opp-og-ned :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir å gjøre noe slikt selv:

DAG 1

  • Militærpress - 5/3/1
  • Hantelpress
  • Facepulls/sidehev
  • Mage

DAG 2

  • Markløft - 5/3/1
  • Chins
  • Kroc Rows / Pendlay Rows
  • Biceps kos

DAG 3

  • Benkpress - 5/3/1
  • Smalbenk
  • Dips
  • Franskpress bak hodet

DAG 4

  • Knebøy - 5/3/1
  • Beinpress
  • Glute Ham Raises (evt nordic hamstrings om man ikke har mulighet til GHR)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørr ikke det etter jeg så camilla slå nesa i bakken. Ja også har jeg ingen venner som vil sitte på meg da.

[ATTACH=full]3645[/ATTACH]

Finn bare et eller annet apparat som har en konstruksjon som gjør at du får føttene under, legg ei matte under knærne and go to town on those hamstrings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh, takker. Blir nok å stjele litt fra ditt oppsett ser jeg!

Begynner ikke før i Jan, så har ikke sett på rep og sett enda, men det blir nok et slikt opplegg. Viktig som Wendler poengterer "dont major in the minors" For mye assistanse ødelegger, men må bare føle litt på det :) Har kjørt min egen versjon av 531 før, men nå skal jeg følge dette strikt så jeg om ikke annet kan si at jeg har prøvd det 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du nappe deg lett opp igjen også ?

Ja, må jo opp igjen, ellers er det jo ikke en Nordic Hamstring :) (om du ikke insinuerte noe annet med å nappe opp) :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du det i dag, eller snakker vi en satt dato da dette skal være oppnådd? :D

Tatt 5-6 reps med 15 så burde gå greit :p Kanskje man må sikte høyere? Har stort sett bare kjørte GHR i det siste så lenge siden jeg har testa NH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...