Gå til innhold

Bikini fitness debutant 2014? (avsporing)


BenedicteJ

Anbefalte innlegg

Hvofor er proffboksing fortsatt forbudt i Norge?

Er det naturlig for en mann å løfte 200 kg over hodet?

Burde basehopping være ulovlig? Er tatoveringer kun for sjømenn?

Det finnes nok å gripe tak i for moralister, jantelov-tilhengere og konformitetens forsvarere.

Jeg synes det er litt underlig med kombinasjonen høyhæla sko og bikini (burde være barføtt mener jeg) men det er ikke mitt bord, så hvorfor bry seg så voldsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du at trendy ikke er en reell faktor? Isåfall, lol, hvor mange stilte i fitness for 10 år siden, og hvor mange stilte i fitness i 2011-2013? I og med at vi begge kjenner svaret i grove trekk, hva er årsaken til dette, om tilgjengelighet(trend) ikke er en faktor?

Nå er jo trenden generelt en eksplosjon av jenter i styrkeavdelingen. For 4 år siden var jeg stort sett alene der, nå er det mer 50/50. En brøkdel av disse igjen vil dra det så langt som konkurranse. Mange av de som stiller nå var en del av styrkebølgen som startet for flere år siden, og som ønsker å vise frem det de oppnådd. Det synes jeg er helt naturlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem de festlige meme'ene... Den spydighet tonen har kommet for å bli på forumet, og moderatorene er ofte verst :-/

Ja vel?

Dama til eieren deltar ikke i Olympia, så da er det plutselig veldig viktig å være tydelig å at de "ikke er noen kroppsbyggerside" og ikke skille mellom fitness og bygging

De har jo en sterkt anti-doping holdning, må vite

Lange, slanke, feminine muskler med aerobic!

Moral: Doping er fint og flott, så lenge man bruker såpass moderate doser at den uvitende eller naive delen av internet tror at man ikke bruker.

Dobbeltmoral og sensur på FB, what else is new

Buhu jeg møter på fordommer fordi jeg er stor og sterk. Alle jenter generaliserer meg som en drittsekk og boler pga utseende.

Vi tar alltid for oss konstruktiv kritikk, og om vurderingen taler for det så retter vi oss etter det. Jeg foreslår imidlertid at du stiger ned fra den høye hesten din og feier litt for din egen dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ey, jeg signerte en post allerede på side 1. i denne tråden med "frøken dobbeltmoral", så det kan du ikke bruke mot meg :D dessuten er det ganske vanskelig å være blid i et rom fullt av surmaga folk :p

Klipp og lim fra ting jeg har sagt ut i fra nesten 1000 poster helt uten kontekst er jo uansett meningsløst for "topic" i denne tråden. Er det ikke mods sin jobb å holde tråder saklige? Kanskje du burde søke opp IP-en min, legge ut etternavnet mitt og kontakte moren min og arbeidsgiveren min i samme slengen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ey, jeg signerte en post allerede på side 1. i denne tråden med "frøken dobbeltmoral", så det kan du ikke bruke mot meg :D

Klipp og lim fra ting jeg har sagt ut i fra nesten 1000 poster helt uten kontekst er jo uansett meningsløst for "topic" i denne tråden. Er det ikke mods sin jobb å holde tråder saklige?

Du kan ikke først komme med en beskyldning slik du gjør, og deretter spille offerkortet og kalle det usaklig når jeg responderer i akkurat samme baner. Jeg har ingen plikt til å forholde meg saklig når du ikke gjør det. Å være moderator her er heller ingens "jobb" – jeg får i hvert fall ikke betalt en krone. Lurer egentlig på hvorfor jeg gidder.

Du gir heller ingen kontekst hvor moderatorene har vært spydige; Espen har faktisk vært inne i tråden her tidligere og forsøkt å styre den tilbake on topic, men likvel skal du på død og liv benytte enhver anledning til å komme med syrligheter. Du har ikke noe mer kontekstuelt belegg for å trekke inn vår eventuelle spydighet i denne tråden enn jeg har for å trekke inn din egen spydighet for å vise at du like fullt er en del av problemet, og du er akkurat like off-topic med din påstand. Selvfølgelig kunne vi ha slettet poster, flyttet poster, opprettet en egen diskusjon eller whatnot, men det får vi også tyn for.

Jeg kan godt sette opp statistikk over nøyaktig hvor mange av postene dine som inneholder spydigheter, men der setter jeg grensen for hva jeg gidder å bruke tid på. Poenget mitt er at jeg er dritt lei av at du tar hver eneste mulighet til å legge frem hvor teit Fitnessbloggen er og hvor mye dumt moderatorene gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nå var jo tråden veldig saklig helt frem til du postet en vegg av sitater :-/

En jente spørr om flere skal stille i samme type konkurranse som henne, og blir møtt med en storm av fordommer og shit. Da er det naturlig å påpeke at det ikke akkurat er uvanlig for forumet. Ånei, jeg har aldri vært verken noe offer eller sittet på noen høy hest. Jeg kverulerer på internet når jeg har mye fritid. Jeg har masse dobbeltmoral. Ikke tilfeldig at det er uke 40, høstferien nå :p

Altså, bikini fitness? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er hvorfor dere gidder være medlem og delta på et internettforum som etter deres beskrivelse kun består av spik spenna gærne moderatorer og ellers mennesker som kun ønsker å rakke ned på andre fremfor å hjelpe? :) Litt for mye fritid når man velger å bruke tid på å sitte å rage på et forum man er frivillig medlem av?

Dere er jo tydeligvis hevet over alle andre her på formuet hva gjelder kunnskap og ikke minst moral, så hvorfor ikke starte eget treningsforum, der dere kan styre etter deres regler og bidra positivt fremfor å bare rage her? :lol: Værsågod, jeg sparte dere nettopp for masse bortkasta tid og energi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, poenget mitt var å påpeke at det ikke er henne det er noe i veien med. Hun er helt ny og må ikke ta shitstormen personlig, da det er helt vanlig for dette forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også egentlig på hvorfor du gidder lol.. Du er ikke spesielt flink, snarere tvært imot. FB kunne sikkert fått et kjempeløft hvis det ble satt inn noen ordentlige mods (incoming rage fra espen og keegil!) med Og HannePanne er jo en av få som faktisk bækker opp og svarer Benedicte J som startet posten. At flere andre kommer og skal kritisere bikinifitness og alle jentene som stiller der er jo ikke hennes feil..

Kjipt at fitnessbloggen som startet så bra er blitt det det er i dag.

Du er klar over at det er frivillig å være her?

Elsker at folk klager over at et forum er så elendig, men så fortsetter de bare å være her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne posten har jo gått helt av skaftet (n)

Min erfaring er at folk på dette forumet som oftest er hyggelige og svarer på spørsmål. Det samme gjelder moderatorene.

Når det er sagt, så burde trådstarter få lov til å spørre om det er andre som har tenkt å stille i bikinifitness uten å bli overlesset av kommentarer om at bikinifitness er doping, for sveklinger, for de med svakt selvbilde osv.

Tråden er gått langt utenfor topic og består nå hovedsakelig av folk som driver og hakker på hverandre.

Jeg syns tråden burde stenges. Og hvis noen vil diskutere bikinifitness så kan man vel starte en egen tråd for det?

God hælj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å stille når man har så og si null sjanse med å vinne fordi man ikke har brukt nok tid eller dedikasjon? De fleste skjønner jo at disse nyligene kun gjør det for oppmerksomheten, det "glamorøse" og at man endelig kan skrive blogg og ha facebook cover bilde av seg selv på scenen...

DET er jeg helt enig i og har undret meg over lenge. Det gjelder også de som stiller år etter år, men bare ikke har proporsjonene til å gjøre det bra. Så utrolig mye styr, penger, sult og slit, så vet man at det ikke blir finale uansett :( Det er jo en konkurranse, tross alt.

Det er en av grunnene til at jeg vil gjøre det sammen med en strandferie i USA. Veldig gøy å oppleve sirkuset i Vegas :D Egentlig liker jeg bodyfitness best, men er for lang og smalbygget så kunne aldri gjort det bra uansett. Så da blir det heller bikini. Skjønner ikke hvorfor ikke flere vil kombinere det med utenlandsferier, konkurransene er jo åpne :)tror forresten Marianne Aas Krogogså skal delta i en npc-konkurranse i år, og Heidi Vonka Koi har vel vunnet og tatt 2. Plass i den ligaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg lurer på er hvorfor dere gidder være medlem og delta på et internettforum som etter deres beskrivelse kun består av spik spenna gærne moderatorer og ellers mennesker som kun ønsker å rakke ned på andre fremfor å hjelpe? :)

Svar: jeg synes fitness og styrketrening er gøy.

Hvorfor sitte på fitnessbloggens forum hvis man hater fitness ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke sagt det bedre...

Hva om jeg fortalte dere at fitness handler mer enn bare å stille foran ukjente mennesker med 5 % fettprosent og brunkrem over hele kroppen? Men interessant tema og synspunkter som tas opp må jeg si. Jeg har mine egne tanker om jenter som har som absolutt mål å bli "fit" og få "bikinifitnesskropp". Det er en stor andel jenter som sliter eller har slitt med spiseforstyrrelser og jeg tror det ville vært interessant å se hva er vedkommendes hovedmål med trening, og hva er grunnen til at de vil bli "fit". Eller bytter de bare en forstyrrelse for en annen forstyrrelse som tilsynelatende er "sunnere"? Men for all del dette gjelder gutter også. Bare at de er kanskje større aksept blant mannfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har läst den här tråden nu, och jag kan inte hålla käften. Jag tycker trådstartare har en relevant fråga ut till oss andra- finns det några andra hon kan dela sitt mål med? - HELT ok det! Men, sen kommer det lite humor i början av tråden, som jag faktiskt log lite av, för det var lite kul, men detta eskalerar i helt sjukt off topic drittkasting- inte lika ok enligt mig.

Men när det ändå har eskalerat i denna riktningen, så kan jag hålla mig enig i en del som folk skriver- jag tycker det är helt okej att man vill stille i fitness. Jag är själv under utdanning till brandman, och sista posten här från Jimmyboy tycker jag är riktigt relevant, för mig MIG handlar fitness om att jag MÅ vara i extremt bra fysisk form, snabb, uthållig och stark som en oxe för att klara det jag gör i yrket. Jag må orka rökdyka, eller lyfta en medvetslös person på 80 kg. Det är fitness också, att man är funktionell.

Tyvärr så är jag enig i att jag surfar runt här på forumet och en stooor andel av tjejerna här har, eller har haft spiseforstyrrelser, och ser det att "stille i fitness" är det ultimata bekräftelsekortet på att man är smal/pen/fit/populär nog till att vandra på denna jorden. Helt plötsligt ska alla stille i bikinifitness, med fel fokus- fokus på utseende, sen om man förlorar mensen, har noll ork, inte klarar sin egen kroppsvikt ens i marklyft, det är av mindre vikt. Detta är enligt mig fel- men än en gång, det är min personliga åsikt.

Jag har i regi av min coach själv som mål att stille till nästa höst- men då i athletic fitness då jag vill jobba mot att vara extremt maskin istället för viktigheten av extensions..

Jag själv skulle aldrig stille i bikinifitness, det är för mycket enbart slanking, och ett mått på hur vacker man är. Fokus är enligt mig fel. Men för all del trådstartare, är du intresserad av stötte från mig som inte ska stille i samma klass som dig, men ändå ska igenom liknande resa, är jag med :D Många bra poänger här, men också många extremt dåliga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er direkte trist å lese alle disse kommentarene når man i lang tid har vært opptatt av bikinifitnessgrenen og selv har lyst til å stille. Vi er alle forskjellige, og vi har forskjellige mål og drømmer. Dersom en person har som drøm å stå på scenen i sin beste form, full av brunkrem, så skjønner jeg ikke hvorfor noen finner glede i å rakke ned på det. Selv om man sitter bak en skjerm så betyr det ikke at det ikke er sårende å lese at folk slakter den drømmen. Ja, det er helt greit å være kritisk til bikinifitnessgrenen, men jeg syns det er høyt upassende å ytre det i akkurat denne tråden. Ta dere sammen, dette er ikke ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jeg kunne klart å gi enda litt mer faen om folk kunne sluttet å kalle de jævla fitnessprosjektene sine for REISER.

tror inte du ger så mycket fan om du ens gidder och kommentera mitt ordval. sorry, jag kan kalla det projekt, resa, framtid, oppgave, utfordring, eller självförverkling. verkligen- förlåt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom en person har som drøm å stå på scenen i sin beste form, full av brunkrem, så skjønner jeg ikke hvorfor noen finner glede i å rakke ned på det.

Gidder ikke ta del i resten av tråden her, så skal bare svare på dette avsnittet her.

Når du sier "beste form", da må jeg nesten anta at du mener beste estetiske form (noe som selvfølgelig blir sterkt subjektivt). For hvis du mener beste form som i hva man kan gjøre, hvilket overskudd man har og/eller generell "sunnhet", så er det jo strengt tatt ikke når man er sceneklar man er i sin beste form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...