Gå til innhold

Det du IKKE spiser


02-snapper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Majones - har prøvd å like det, får det ikke til

Brød - hatet brød og den typiske matpakken når jeg var liten. Når jeg flyttet ut sverget jeg å aldri spise brød igjen.

Sukkerbrus - liker ikke, og skjønner ikke vitsen når lettvarianten smaker ca. det samme.

Pasta - liker det egentlig, men magen blir ballong så spiser det svært sjeldent.

Har som regel veldig perioder med visse matvarer som jeg "overspiser", også ikke kan røre på en stund. Skjedde med blant annet tunfisk, blåmuggost og egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig forskjell på fiskekaene da...liker ikke de "vanlige" men lofotens grove fiskekarbonader med 80% fisk er knallgode!!:) kan faktisk SE fiskefileene

Lager man dem hjemme med hovedsaklig ren fisk i blenderen kan det gå an da. :)

Fisk, løk og litt bindingsmiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du har spist ORDENTLIG mør og god biff om du ikke klarer å tygge/svelge. Kjøttet skal mer eller mindre smelte i munnen.

Tror det er noen som har vært offer for den gode gamle skosåla.

Folk som er redd for "ææææsj! Blod" når det bare er farga vann, og derfor steiker biffen til den blir grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kokte grønnsaker, USJ kan spise grønnsaker(hvertfall de jeg liker)

men jeg er generelt sett jævli kresen, så nesten lettere og ramse opp det jeg eter:D

gulrot, blomkål, brokkoli, agurk, salat, sukkererter, mais, og kålrabi når det er sesong, ikke noe er som ei fersk skive kålrabi:p

ca all annen grønnsak spises ikke :p

tunfisk og makrell i alle former er også på lista over ting som ikke spises.

og ting med rosiner i spises ikke, dvs fruktnøtt og bakverk med rosiner i, men Rosin aleine kan spises uten problem:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg spiser alt som er listet opp her.. :cat:

Ikke overbegeistret for haggis, smalahove osv, men som noen sa over, det er sikkert mest det psykologiske. Av samme grunn kan jeg ha litt problemer med ting laget med gelatin.

Alltid et unntak, som jeg omtrent frykter mer enn å spise levende insekter - 90-tallsslageren aspik.

post-28352-14440956539681_thumb.jpg

Hva skjedde liksom? ALT kommer fra hermetikk, og INGENTING har smak!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke:

- noe som inneholder sukkeralkoholer, Maltitol er det verste - magen min får angst bare jeg tenker på det:inpain:

- Walden Farms produkter (vet ikke om det er pga av hva det er søtet med, eller om det er noe annet, men magen tåler det ikke). Er ikke noe savn heller, for å si det sånn... ikke akkurat gourmet-smak...

- hasselnøtter (og er veldig forsiktig med andre nøtter), fordi jeg er voldsomt allergisk mot de

Har ikke lyst til å spise (men kan gjøre det om en situasjon tilsier det):

- helfabrikata, halvfabrikata, kjøtt- eller fiskevarer der det ferdige produktet er sammensatt av "rester" av det opprinnelige dyret/fisken og tilsatt salt, transfett, og div. annet som gjør ingredienslisten til noe man ikke orker å pløye seg igjennom.

- posesupper /sauser /gryteretter o.l. Så nettopp på tv2 hva som er i en fiskesuppe fra pose...:eek:

- hvetemel / gjærbakst / korn - fordi det gir myye magevondt

Orker ikke tanken på å spise:

- torskerogn, lever, blodpudding, lungemos - helt sikkert mye bra mat her, men jeg blir uvel ved tanken på å spise det

- snegler, froskelår, o.l. Usj! Blir kvalm ved tanken :sick:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg spiser alt som er listet opp her.. :cat:

Ikke overbegeistret for haggis, smalahove osv, men som noen sa over, det er sikkert mest det psykologiske. Av samme grunn kan jeg ha litt problemer med ting laget med gelatin.

Alltid et unntak, som jeg omtrent frykter mer enn å spise levende insekter - 90-tallsslageren aspik.

[ATTACH=full]119596[/ATTACH]

Hva skjedde liksom? ALT kommer fra hermetikk, og INGENTING har smak!!!

Er så enig i den her! Ser jo så nasty ut, og gelatin er yuk. For meg blir det samme greia med bogskinke. Husker mamma laget brokkoli, hvit saus og den grusomme skinka. Grøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pølser- etter å ha jobba flere år som butikkslakter og en pølsekoker som alltid er full av verdens beste pølser, går ingen pølser ned, bortsett fra grove krydderpølser en svææætt skjelden gang.

Lutefisk- det går bare ikke, og jeg har prøvd gang på gang.

Fikseboller-spiser heller en pakke med gilde grillpølser...

Nøtter- blææææh,grusom smak, grusom konsistens, spiser heller grus.

Kokte poteter-fordi papir er bedre

Alt som inneholder gluten- fordi det gir med diare i ei uke..

Kokt fisk- eneste untaket er saltkokt torsk

Majones- bare æsj

Smash- fordi det smaker som alt det oppfor, i en sarlig blanding, prøvd å skjult av det jeg elsker mest, nemmelig sjokolade..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krydder dreper magen min, så det skyr jeg.

Eggallergi, så det skyr jeg enda mer.

Generelt så hater jeg søte ting. Det gjelder alt med søtning, kunstig eller ei. Drikke med kunstig søtning gir meg brekninger. Det gjør sikkert drikke uten kunstig søtning også, men det har jeg aldri smakt, for kullsyre dreper magen min det også.

Oj, trodde _jeg_ hadde følsom mage. *Hatten av og kondolere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid et unntak, som jeg omtrent frykter mer enn å spise levende insekter - 90-tallsslageren aspik.

[ATTACH=full]119596[/ATTACH]

Hva skjedde liksom? ALT kommer fra hermetikk, og INGENTING har smak!!!

Den der har jeg ALDRI skjønt meg på! Det virker så poengløst. Hvorfor skal det være i gelatin, liksom?

Jeg hadde nok òg spist gresshopper og edderkopper i Kambodsja før det gelémonsteret der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouf, dette kan bli mye altså. Jeg var som lita verdens mest kresne spiser, likte ca ingenting. På ren stahet og skam har jeg med årene lært meg å like ALT av grønnsaker og rotfrukter osv, men har fortsatt en liten demon på skulderen når det kommer til løk og hvitløk. Pittelitt hvitløk går greit, og løk i mat som er finhakket slik at jeg slipper store løkbiter går fint, for det er i hovedsak konsistensen som er problemet. Ellers;

Kokt fisk (elsker stekt fisk da)

Blodpudding

Sushi

Lutefisk

Bernaise saus

Dressing av alle sorter

Majones

Fiskesuppe

Jeg unngår også som mange andre her halvfabrikater, boksmat og annet møl som jeg kan lage så mye bedre selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig forskjell på fiskekaene da...liker ikke de "vanlige" men lofotens grove fiskekarbonader med 80% fisk er knallgode!!:) kan faktisk SE fiskefileene

Ble sykt overrasket når jeg åpnet pakken og det luktet FISK! haha, det er ikke ofte man ikke får den tilgjorte fiskekakelukta som ikke minner om fisk engang fra fiskekaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...