Gå til innhold

Det du IKKE spiser


02-snapper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Krydder dreper magen min, så det skyr jeg.

Eggallergi, så det skyr jeg enda mer.

Generelt så hater jeg søte ting. Det gjelder alt med søtning, kunstig eller ei. Drikke med kunstig søtning gir meg brekninger. Det gjør sikkert drikke uten kunstig søtning også, men det har jeg aldri smakt, for kullsyre dreper magen min det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat jeg ikke vil ha i nærheten av munnen min:

Bær, med unntak av jordbær og bringebær (men spiser svært lite av det også)

Tomat

Yoghurt

Bær og tomat pga traumatiske opplevelser når jeg som liten, kresen unge ble tvunget til å spise dette når jeg var liten av desperate foreldre som ville ha meg til å spise grønnsaker og sånt (likte stortsett bare gulrot og såvidt agurk). Yoghurt tror jeg og kommer av noe traumatisk fra jeg var liten, sannsynligvis en yoghurt med bær i. :sick:

Spiser heller ikke reker (det ser naaaaasty ut). Utenom det er jeg fortsatt ganske kresen, men smaker som regel på det jeg blir servert (med unntak av overnevnte matvarer). Sild spiser jeg forresten heller ikke. Sild er selmat, ikke menneskemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi - tåler ikke. Smaker godt, men er ikke verdt det når jeg hovner opp i halsen

Ribbe - skjønner fortsatt ikke greie med det

Kokt potet og pommes frites - kokt potet er noe av det kjedeligste jeg vet og pommes frites liker jeg ikke smaken av. Potetmos, ovsbakte poteter (med mye krydder og hvitløk) og fløtegratinerte poteter er helt ok, men ikke noe jeg spiser særlig ofte med mindre jeg blir servert det.

Solbær, hasselnøtter, paranøtter, majones, minimais, aspik - aldri likt det

Jarlsbergost - Synnøve og norvegia all the way

Innmat, snegler - :s

Loff - skikkelig grovt brød med masse korn er ti ganger bedre

Posesauser, -supper, -gryteretter osv. - halvparten av innholdet er som regel ikke MATvarer jeg har hørt om. Kan umulig være bra, så velger å holde meg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løk

Sopp

Lutfisk

Boknafisk

Rå fisk

Rått kjøtt

Reker

Ribbe

Sursild/sild generelt

Makrell i tomat

Kaviar

Torsketunge

Fiskekake/pudding

Tomat/paprika om det er stekt

Koteletter

Finnebiff

Osv osv.

Noe av tingene på lista kan jeg til nød tvinge ned om jeg er på besøk, men da burde det være noen jeg setter pris på :p Spiser ikke hva som helst, for hvem som helst :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke: lakris og drikke som inneholder sukker - legger seg som plysj på tenna og blir superkvalm

Spiser ikke: halv og helfabrikat og MUKprodukter - i den forstand at jeg kan spise det hvis det er eneste alternativ og blir servert (ref forsvaret, middagsbesøk etc). Men det er aldri noe jeg ville laget til meg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løk

Sopp

Lutfisk

Boknafisk

Rå fisk

Rått kjøtt

Reker

Ribbe

Sursild/sild generelt

Makrell i tomat

Kaviar

Torsketunge

Fiskekake/pudding

Tomat/paprika om det er stekt

Koteletter

Finnebiff

Osv osv.

Noe av tingene på lista kan jeg til nød tvinge ned om jeg er på besøk, men da burde det være noen jeg setter pris på :p Spiser ikke hva som helst, for hvem som helst :roflmao:

OMG :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker ikke:

Pasta (det smaker virkelig ikke en dritt).

Oliven

Kompe (Melballer, er det mulig å lage noe som smaker så ubrukelig?)

Sportsdrikker

Burn, monster og energy (æsj, bare ÆSJ, flytende sukret syre)

Jeg kan nesten ikke lage en liste over ting jeg ikke spiser, fordi jeg stort sett spiser eller smaker på ting underveis her i livet, men jeg holder meg stort sett til mat lagd fra bunnen av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøtt som ikke er: karbonadedeig, biff, kyllingfilet.

Kun vakumpakket fisk (ikke fiskepinner, fiskekaker osv.).

Brus med sukker, full-fat produkter som rømme, reker og annen sjømat (spiser hummer).

Brødmat som ikke er 100% grovt (med mindre jeg er på ferie i Italia osv), kjeks, boller og bakst.

Generelt pose og boksmat.

Fritert mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...