Gå til innhold

...


bodybuilder96

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 17år, 168cm høy og veier 42kg. Jeg trener ikke og er i veldig lite aktivitet.Sliter litt med og gå opp i vekt. Det jeg spiser i løpet av en dag er

Frokost klokka 08.00 = Et egg, 15gram gulost med en skine + to brødskiver med 12 gram smør og 2dl lett melk.

mellommåltid klokka 10.30 = en klementing

Lunsj klokka 11.30 = to brødskiver med 12 gram smør, 15gram gulost + skine og en med leverpostei.

m.m 2 = 14.00 = 1dl lettmelk, en neve mandler med yoghurt.

Middag klokka 16.30 = vandlig norsk mat.

Kvelsmat = 19.30 = To brødskiver med 12 gram smør med 15 gram brunost og en med makrel i tomat (22gram) + 2dl lettmelk.

hviler en time etter frokost,lunsj,middag og kvelsmaten i senga eller i en god stol foran tven for og spare på energien.

ser dette bra ut eller burde jeg spise mere og sitte mere på rompa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veier du smøret, brunosten og måler opp melk med dl?? Why?:confused:

Du er ekstremt mager. Opp i vekt= mer mat. Ikke løp så mye, men du kan sikkert kjøre på med litt styrke. Prøv å få i deg mer energitett mat, og flytende kalorier er veldig nyttig. Peanøtter og helmelk med oboypulver bør gjøre susen, og det er det masse god næring i i tillegg. :)

(Forresten får du nok fler svar om du hadde postet i ´´kosthold´´, ikke loggforum.;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor drikker du lettmelk når du vil opp i vekt? Slutt med alt av lettprodukter. Spis mer kaloritett mat, og få i deg mer kaloriholdig drikke mellom måltidene og til måltidene. Helmelk med oboy er gull ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine råd som endomorf: Begynn å tren styrke, gjerne starting strenght, spis alt du kommer over (sørg særlig for å få i deg nok proteiner). Og når det gjelder melka; tenk liter, ikke dl. Er du forresten medlem av "Månedens brød"? Det kan gjøre underverker å spise noe annet enn brød til tre av fire måltider hver dag. Gjerne noe energirikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du veier så lite til å være så høy er noe jeg først og fremst ville ha tatt opp med fagfolk, enten ernæringsfysiolog eller psykolog eller andre fagfolk som er skikket til å løse problemene dine sammen med deg, en haug med tilfeldige folk på nettet som du ikke aner noe om kompetansen til , er ikke riktig verktøy til denne utfordringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror vi konkluderer med at dette er noe du bør oppsøke lege for å få hjelp for, ikke et treningsforum. Det er fint å se at du ser problemet og ønsker å gjøre noe med det, som er et stort skritt i riktig retning. Jeg håper du får den hjelpen du trenger :) Send gjerne en PM om det er noe du lurer på.

Tråden stenges.

- Mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...