Gå til innhold

Beinpress


Charlotte2

Anbefalte innlegg

Det sies at ingen spørsmål er for dumme, så da satser jeg på at mitt spørsmål også havner under den kategorien.

Beinpress, type denne:

729x.jpg

Jeg prøver å finne ut hvor mye selve "basen" veier. Den basen man henger alle vektskivene på.. Jeg prøvde å spørre på senteret, men de kunne ikke gi meg noe ordentlig svar, istedet var det en mann som blanda seg inn i samtalen og jeg endte opp med spørsmålet mitt ubesvart.

På det forrige senteret jeg trente så sto det på selve "basen" hvor mye den veide, men det gjør det ikke på den som de har der jeg trener nå.. Er det noen som vet omtrent hva "basen" veier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

  • 3 uker senere...

Annonse

Håper det er greit jeg låner denne tråden for ett spørsmål :)

Jeg har ettbeins beinpress i programmet, og har brukt maskinen der vi er mer oppesittende, ikke liggende som i bildene overfor. Tar denne maskinen veldig annerledes og bør jeg bytte til den klassisk liggende beinpress-maskinen?

Det er ganske greit å bare endre vekta med den "pinnen" synes jeg, og siden jeg bare tar ettbeins blir det mye vekter å ta bort siden det alltid er 40-100+ kg på den liggende maskinen der jeg trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

re: spørsmålet mitt: den "sittende" maskinen var opptatt i dag så jeg måtte til på den "liggende". Så ikke noe vektlapp på den, men FY FLATE så tungt det var når jeg skulle kjøre ett-beins der. Er nok ikke helt meninga, for den platen må veie noe borti pokkers mye.

La på 10 kg på hver side og merket med en gang det var for mye. Skiftet så til 5kg. Det var fortsatt tungt, men fikk vertfall gjennomført 2x8 reps. Bare å glemme oppvarmingssett da, det der var altfor ille. Må tilbake på den andre maskina til neste gang, så det går an å øke vektene progressivt. Plata må veie ca 40-50 kg vil jeg tippe, så jeg må opp mye i styrke før det blir oppvarmingssett....

Maskinen tok lenger oppe på lårene kjentes det ut som, mens den sittende tar mer på musklene rett over/ved siden av kneet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...