Gå til innhold

Program fra Silje Mariela


vilblisterk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal overhodet ikke være negativ ovenfor Silje Mariela for jeg liker henne veldig godt, men sååå mye gratis du kan få, for eks. gjennom denne siden, ser jeg ikke behovet for å skulle betale masse penger for noe som allerede ligger ute gratis. Nå vet jeg ikke hva slags opplegg hun kjører, og hun bruker vel hennes egne metoder. Jeg har jo sett at hennes kunder har fått bra resultater, men hvis du er nybegynner er det kanskje ikke dumt å kikke gjennom sidene her inne? ;)

For eks

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

anbefaler å lese denne hvis du ikke har gjort det :)

Lykke til (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg vet det fins mye bra her:) men sliter litt med motivasjon og tror da at et opplegg som hennes kan være greit å få servert:) ellers er jeg ikke nybegynner men har god erfaring med styrketrening. Men vært en periode uten trening i svangerskap og etter fødsel så tungt å begynne på igjen. 2 mnd siden fødsel nå og begynner å bli veldig klar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet det fins mye bra her:) men sliter litt med motivasjon og tror da at et opplegg som hennes kan være greit å få servert:) ellers er jeg ikke nybegynner men har god erfaring med styrketrening. Men vært en periode uten trening i svangerskap og etter fødsel så tungt å begynne på igjen. 2 mnd siden fødsel nå og begynner å bli veldig klar!!

Ser den ;) Etter mitt svangerskap tok jeg tak i noe jeg syns var gøy, bare for å, som du sier, booste motivasjonen. Så det er nok ikke en dum ide det nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet det fins mye bra her:) men sliter litt med motivasjon og tror da at et opplegg som hennes kan være greit å få servert:) ellers er jeg ikke nybegynner men har god erfaring med styrketrening. Men vært en periode uten trening i svangerskap og etter fødsel så tungt å begynne på igjen. 2 mnd siden fødsel nå og begynner å bli veldig klar!!

Selv har jeg Fat Attack. Kjempeprogram om du klarer å følge det. Jeg tenkte litt som deg "demotivert, trenger å få meg selv i gang". OG det gikk så det suste den første måneden - med en voldsom motreaksjon etterpå. Det er veldig strikt, glutenfritt (som i mine øyne er idiotisk at man skal være glutenfri selv om man ikke har allergier). Sitter her nå 7 mnd senere uten noe forbedring. Er jo jeg som er problemet som ikke klarer å leve på den måten. De som har klart det, har jo fått fantastiske resultater og det er kjempeimponerende!. Du må også belage deg på to styrkeøkter på snitt 1 1/2-2 timer pr uker (+ 2 styrkeøkter til på ca en time). + forferdelig ensidig kosthold. Er jo seff de som er "ELSKER kylling med salat, kan spise det hver dag i 2 måneder", men jeg er ikke en av de. :/

Tenk lenge igjennom motivasjonen din. Klarer du å leve så strikt? Under 85kg karb dagen? 4 treningsøkter i uka på 1-2 timer pr økt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer nok fint å trene 4 ganger per uke, det har jeg stort sett alltid gjort tidligere:) kostholdet kan nok også gå fint, men mest der jeg må jobbe med motivasjonen.. Men høres ikke særlig ammevennlig ut så må nok vente litt med det:)

Fullammer du? I så fall så anbefales det å vente med slanking til man har trappet ned/sluttet amming :) I så fall ville jeg spist vedlikehold og trent styrke/som du vanligvis trener fram til da. Det gjorde jeg og likevel ble jeg strammere og slankere selv om jeg ikke gikk inn for slanking overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg fullammer så må vente litt med strikte kostplaner.. Men er jo bare å spise litt mer enn anbefalt så vil nok det likevel bli resultater som du sier:)

Etter graviditet bør hovedfokus ligge på å få i seg nok næring, da man ikke bare sørger for eget, men også for barnets inntak.

Pga dette bør man i såfall ta kontakt med en ernæringsfysiolog dersom man planlegger å legge om kosten, da det er en del hensyn som må tas. Spesielt gjelder dette tilstrekkelig inntak av riktige vitaminer, mineraler, sporstoffer og selvsagt makronæringsstoffer.

På samme måte gjelder dette på treningsfronten. En graviditet setter spor på kroppen, og det er ikke alle former for trening man bør bedrive rett etter en fødsel.

En lite kjent sak er feks at en så enkel øvelse som planken kan føre til at abdominus rectus (de rette magemusklene) forflytter seg enda mer enn de allerede har gjort, noe som kan føre til en svakere kjernemuskulatur.!

Når det kommer til Silje Mariela sine programmer er jeg ikke så godt kjent med de, men har hørt både godt og vondt noe man som oftes vil :)

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt Fat Attack og noen andre programmer fra Silje Mariela, og jeg er veldig fornøyd med alle programmene. På Fat Attack så skal du holde deg til 1300-1700 kcal -avhengig av hva du veier og om det er treningsfri dag eller ikke.

På Muscle Up så skal du spise opp til 3000 kcal -ikke noe i underskudd med andre ord. :)

Det er veldig bra at du får tilgang til medlemsnett og støttegruppe på Facebook der man deler tips og erfaringer med andre jenter som følger samme program -veldig motiverende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Noen av dere som vett hvor lenge man bør ha holdt på med styrke trening før man begynner på muscle up programmet til Silje Mariela? Har trent fullkroppsprogram i 10 uker. Tenkte å kjøre muscle up med lean gain kosthold :) Er ei jente på 52 kg og 165 cm som gjerne vil litt ned i fettprosent og opp i styrke, noen som vett hvor mye kcal jeg bør ligge på da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen av dere som vett hvor lenge man bør ha holdt på med styrke trening før man begynner på muscle up programmet til Silje Mariela? Har trent fullkroppsprogram i 10 uker. Tenkte å kjøre muscle up med lean gain kosthold :) Er ei jente på 52 kg og 165 cm som gjerne vil litt ned i fettprosent og opp i styrke, noen som vett hvor mye kcal jeg bør ligge på da? :)

Denne informarsjonen kan du IKKE finne på dette forumet fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere trent Muscle Up, og var veldig fornøyd med det. Variert program med mye supersett, og øktene tok rundt en time. Jeg fulgte ikke kostholdsplanen, da jeg ikke orker å spise så ensidig, eller etter noen diett. Prøver i stedet å få i meg nok mat, men mat som jeg liker. Måltider av typen 100g havregryn med 30g proteinpulver + 10 mandler funker IKKE for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...