Gå til innhold

Ferdigoppsatte treningsprogram ut fra treningserfaring


Indigo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper linkene fungerer. Syns at Mark Phillippi programmet er det beste for å øke i mark, men da bør fokuset være primært på markløft i den perioden. Forvent økning på 30+kg i løpet av 4 måneder :) Fungerer best om nåværende 1RM er under 270kg (ca), da det blir litt vel tungt etter det..

Iforhold til programmet, hva er sett og hva er reps? er litt forvirrende...første uka står det 3x8..mener han 3set x8reps?

takker for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kjapt spørsmål, flere av disse populære programmene ser ikke ut som om de treffer muskelgruppene 2 ganger per uke (PHAT, X-size etc).. eller er det 'tung overkropp'-dagene som regnes som første dagen for biceps, tri, bryst etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De treffer da muskelgruppene flere ganger per uke de programmene? Ja, tung overkropp-dagene regnes som første dag for biceps, tri, bryst, et cetera.

PHAT: 1 dag med tung brysttrening (tung overkropp) og en egen dag for brysthypertrofi, 1 dag med tung ryggtrening (tung overkropp) og egen dag for rygghypertrofi, og 1 dag med tung beintrening og en med mer hypertrofi. Det samme gjelder for x-size.

Hvis du tenger på at de ikke trener biceps og triceps isolert så ofte så må du huske på at musklene ikke nødvendigvis trenger isolert trening, men også får god trening i baseøvelsene. Roing, nedtrekk og chins trener biceps, og de fleste pressøvelser for overkroppen (benk, floorpress, dips, skulderpress) trener triceps. Tung overkropp-dagen i PHAT har 10 sett der biceps er med i stor grad og 11 sett der triceps får kjørt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

  • 1 måned senere...

Har trent i ca 5 år, hvorav 2 litt seriøst. Prøvd RYP, 5*5, og x-size blandt annet. Driver og leter etter et push/pull program eller en 4 splitt(vil ha minimum 4 økter). I havet av ulike treningsprogram er jeg litt lost. Har lyst til å unngå å få en "ren bendag" og vil gjerne trene samme muskelgruppe 2 ganger i løpet av uken(en tung og en medium dag). Noen som har forslag til hvordan en kan fordele muskelgruppene?

Mann, 168 cm. ca 63 kg. 30 år.

Målet er å bygge muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Har trent i ca 5 år, hvorav 2 litt seriøst. Prøvd RYP, 5*5, og x-size blandt annet. Driver og leter etter et push/pull program eller en 4 splitt(vil ha minimum 4 økter). I havet av ulike treningsprogram er jeg litt lost. Har lyst til å unngå å få en "ren bendag" og vil gjerne trene samme muskelgruppe 2 ganger i løpet av uken(en tung og en medium dag). Noen som har forslag til hvordan en kan fordele muskelgruppene?

Mann, 168 cm. ca 63 kg. 30 år.

Målet er å bygge muskler.

Hvordan fungerte X-size for deg? Det er nok min favoritt 2-splitt. Evt. søk opp Lyle McDonalds bulking routine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X-size fungerte greit nok for min del. Var ikke flink nok til å få progresjon mot slutten, så virkningen kunne nok blitt bedre dersom jeg hadde vært mer seriøs i treningen min. Likte splitten godt selv og kommer nok til å kjøre den igjen:)

Jeg skal begynne på x-size nå, gru-gleder meg:)

Hvor lenge fulgte du programmet? Virker som et ganske tøft program. Lå du i kalori overskudd eller underskudd? Jeg ønsker i utgangspunktet økt muskelmasse, men uten for mye fett på kjøpet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manglende progresjon hadde kanskje sammenheng med at jeg ikke var flink nok til å spise. Det er et relativt krevende program som krever at man får i seg nok næring. Ellers er jeg veldig dårlig med mat og matplaner, så vet ikke hvordan en bør spise når en trener etter x-size:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Etter å ha trent 4-5 dager i uken med forskjellige splitter uten å oppnå de helt store resultatene har jeg bestemt meg for å kjøre et fullkroppsprogram for å se om det fungerer for meg. Målet er å bygge mer muskler. Er forbi nybegynnerstadiet, men ikke helt "avansert". Mann,168 cm og 59 kg. 30 år.

Har lagt merke til fyrstikkprogrammet som ligger ute og notert meg det. Samtidig ser RYP ganske fristende ut. Noen som har erfaringer med noen av disse programmene? Eller kanskje tips til andre fullkroppsprogram som kan kjøres 3 ganger i uken? Fokuset er som nevnt å bli større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei!

Jeg har nå brukt børges nybegynnerprogram i 4-5 mnd og har lyst å begynne på nytt

Jeg er 193 høy, veier 102 kg og har litt erfaring med trening.

Jeg har lyst på et program som får gjør styrke samtidig som eg fjerner de overvektige kiloene.

Jeg har null peiling ka som er bra, eneste jeg vet er at jeg ikke er noe god i knebøy, så minst mulig av det

Ka har dere best erfaring med?

Vil noe hjelpe med å finne program for meg som ønsker størrelse på musklene og få vekk magen og få magemuskler.

målet er å nå sommerkroppen 2014 :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...