Gå til innhold

Finn en trenings programm.


Asce

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Jeg prøver å finne meg en treningsprogram som passer for meg. Jeg er nybegynner i styrketrening, begynnte å trene for ca. 2 månede sida, ilag med en venn som har erfaring i styrketrening, men siden han og jeg ikke trener i lag lenger pga. forskjellige grunner. Så har jeg lyst å finne meg en treningsprogram, jeg har gått rundt i fitnessbloggen og andre nett steder og har sjekket de fleste trenignsprogramene som er postet her og andre steder. men vet ikke hvor jeg skal begynne eller hva skal jeg velge. Om mulig kan dere vis meg en trenings program, helst uten disse øvelsene : knebøy og markløft. Jeg har tid og kan godt trene 4-5 daga i uke.

Jeg er en gutt, ca. 170 cm høy, og jeg er ganske tynn.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aller først må jeg få spørre om hvorfor du vil ha et treningsprogram uten de to mest essensielle og beste styrkeøvelsene som finnes.

Vel, jeg har ikke stor grunn til det, bare fordi at når jeg gjør diss to øvelsene, ser folk på meg som faen, kanskje de ser på meg fordi jeg er nybeggynner eller noe, kanskje tynn eller muskel løs til å gjøre de to øvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal du ta løpefart og drite i. Enkelt og greit.

Hvis de ser på deg pga dårlig teknikk vil dette bedre seg relativt raskt ved hjelp av øvelsesguiden og endel prøving. Et annet godt alternativ er å spørre en styrkeløfter, hvis du har noen der du trener. De er som regel mer enn gira på å lære bort teknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Espen. Jeg tør forøvrig vedde på at det egentlig ikke er så mange som ser på deg; jeg tror 90% av det er kun noe du innbiller deg. De fleste som trener aktivt, ugleser heller douchebags som bicepscurler på ti forskjellige måter på en time, enn en nybegynner som gjør skikkelige øvelser.

Hvis du vil klassifisere deg selv som tynn og muskelløs, kunne du kanskje hatt nytte av å lese denne? Her har jeg skrevet en del om det å være tynn og svak (been there, done that), og hva som kan være gode strategier for å ditche fyrstikklooken en gang for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Espen. Jeg tør forøvrig vedde på at det egentlig ikke er så mange som ser på deg; jeg tror 90% av det er kun noe du innbiller deg. De fleste som trener aktivt, ugleser heller douchebags som bicepscurler på ti forskjellige måter på en time, enn en nybegynner som gjør skikkelige øvelser.

Quoted for truth. Jeg har mye mer respekt for nybegynnere som kjører på og driter i at de markløfter mindre enn kompisen benkpresser, enn av det faste klientellet som har trent i fem år, men aldri annet enn de to store B-ene (Benk og biceps). Tren og spis godt i et par år, så kommer du mye lengre enn det disse ruslebiffene har håp om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig ville jeg anbefalt et helkroppsprogram 3 ganger i uka, evnt legge til en dag med øvelser på en muskelgruppe du vil ha spesielt fokus på om du vil trene mer enn 3 ganger i uka. Er selv fan av RYP fra tn.no og trente det med variasjoner i 2 perioder på ca ett år. Det er veldig enkelt og følge og du får også kostprogram ift dine mål. Knebøy i programmet kan du selvsagt bytte ut med beinpress, men anbefaler som andre her sier å drite i om du synes folk ser på deg og kjøre på med knebøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...