Gå til innhold

"Sliter med å få i meg nok mat"


Gjest Hanne_

Anbefalte innlegg

Gjest Hanne_

Er det noe som går igjen på treningsforum så er det frasen "sliter med å få i meg nok mat". Ofte ytret av jenter som påstår å spise rundt 1500kcal +/-

Jeg skjønner bare ikke hvordan noen kan mene dette? :p Hvis jeg bikker under 2000kcal over en periode blir jeg SULTEN. Spisedagen er himmelsk. Blir ikke dere småspiste jenter veldig sultne? Hvordan kan man oppriktig ha problemer med å spise en mengde mat som faktisk må tilsvare et solid underskudd, selv om det er sunn og lite kaloritett mat. Har til og med lest om folk som mener de ikke har noe problemer med sult på PSMF?! Jeg har prøvd, og ble syk av sult og regelrett gal etter 4 dager..

Kan noen virkelig gå rundt å faktisk være mett og fornøyd på så lite kalorier, eller er det mest sannsynlig snakk om å undervurdere hvor mye man faktisk spiser?

post-334-14440942823455_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

I dag har jeg spist rundt 1600kcal, det er medregnet den kommende middagen - for å bygge muskler skal jeg egentlig ligge på ca 2200/2300 - jeg har ikke PEILING på hvordan jeg skal komme meg dit. Har lagt til ekstra ting i flere måltider, spist et ekstra mellommåltid med bær og en banan, men jeg er faktisk skikkelig mett - jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få i meg nok. Så ja - jeg skjønner ikke hvorfor det er sånn, men jeg har uten tvil spist meg mett til hvert måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man velger mager mat og ikke spiser mer enn frokost,lunsj og middag og kvelds så ja da går det fint an å være såkallt mett på 1500 kcal. Man har kanskje spist slik over lang tid og kroppen er vandt med det..:)

Jeg har spist både 1500,17-1800 og nå 1900 ish daglig og ja på lettprodukter for det meste,men på alle kalori nivåene veldig proteinrikt og mye vann...mye pepsimax:D Ikke slitt med sult verken på lite eller mye...spiser så jeg er sammenlagt 2150 kcal daglig nå,så ja jeg trekker vekk 1500 kcal fra ukestotalen som jeg spiser ekstra i helgene:) Dette mer mer enn nok formetthetsfølelsen! Men for energien er det noe annet ;) Har også spist 2300+ i perioder og det må jeg si,selv med litt mer helprodukter var helftig:P Men med bare helprodukter så går det sikkert bedre,jeg bare er vandt emd magrere mat:)

Men når sant skal sies så har jeg aldri slitt med å få nok,jeg greier åspise lite kcal og jeg greier å få mye kcal,det handler om planlegging;) Er man for lat til å legge opp dagene,uka osv så man kommer i underskudd og fordeler måltider på diett så ja...da er man lat..det handler om latskap/sløvhet/man vil det ikke nok;) Samma med omvendt..er man for tynn og svak og vil opp i vekt,bygge muskler så må man spise mer kcal,da handler det om planlegging og å ville dette nok...får man det ikke til er man lat....LAT LAT LAT eller vil det ikke NOK:) Så det så:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne_

Nettopp! Jeg har spist 1800kcal hver dag de siste 6 dagene og var så sulten i går kveld at jeg slet med å sovne. Spiser vanlig mat som egg og bønner, proteinhavregrøt, ris, brokkoli og kylling,osv. Vært på diett i fire uker og det går bra, blir mindre :) Gikk ned 8kg med samme opplegget i fjor og, funker helt fint å gå ned på 1700-2000kcal dagen, men blir jo SULTEN!

Hvordan kan metthetsfølelse variere så mye :S

Jeg er 1,77 høy og rundt 68kg nå. Vil gjette rundt 20% fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Jeg har spist 1800kcal hver dag de siste 6 dagene og var så sulten i går kveld at jeg slet med å sovne. Spiser vanlig mat som egg og bønner, proteinhavregrøt, ris og kylling,osv.

Hvordan kan metthetsfølelse variere så mye :S

Jeg er 1,77 høy og rundt 68kg nå. Vil gjette rundt 20% fett.

Asså..når jeg spiser så lite som 1500 så må jeg planlegge å få mest mulig mat for de 1500...så ja kilosvis med grønnsaker og salathoder ...man blir rimelig stappa av det ...med dressing uten kcal er det ganske bra magafyll med litt kjøtt,fisk osv:D Menneh...jeg forstår poenget ditt...metthetsfølelsen aner jeg ikke om egentlig er forskjellige hos folk eller om det bare er hue som funker forskjellig...men metthet er jo et hormon? Så vil tro dette er forskjellig ettersom alle er litt forskjellige der...hehe:) Men synes selv det er provoserende til tider med jenter som skal bli større og vil opp i vekt og masse som syter over at de ikke greier...ja da får manta seg en pose nøtter litt oftere og noen burger menyer i uka ass...det er forskjell på når man skal opp og når man skal holde seg der og når man skal ned i vekt...:) Skulle jeg opp hadde jeg ikke hatt et eneste problem med det,det skal jeg love deg<:D:p Nøtter,fløte og ja...alt det gode i livet:P Metthetsfølelse er bare innbildning sånn sett tror jeg,i større eller mindre grad:P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En klatt meierismør blir jo fort noen hundre kcal. En skvett kremfløte i sausen er også lett for å øke kcal innholdet. Nei jeg skjønner virkelig ikke problemet med å få i seg nok kcal. Mellommåltid av BÆR og banan gjør jo ikke akkurat så mye for kaloriene... Ta en avokado heller?
drikker fløte og vaniljesaus:D spise bacon,masse masse bacon,...:hungry:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne_
En klatt meierismør blir jo fort noen hundre kcal. En skvett kremfløte i sausen er også lett for å øke kcal innholdet. Nei jeg skjønner virkelig ikke problemet med å få i seg nok kcal. Mellommåltid av BÆR og banan gjør jo ikke akkurat så mye for kaloriene... Ta en avokado heller?

Nettopp! Jeg har bulka før, og gått langsomt opp på 2600kcal dagen med vilje. Det erdet som er normalen, kanskje det er derfor jegblir så sulten på 1800? NULL problem :D <3 bulk <3

Og man må jo da vitterligheten ikke holde seg til den j**la "rene" maten med mindre man har sterke kalorirestriksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne_
drikker fløte og vaniljesaus:D spise bacon,masse masse bacon,...:hungry:

En brødskive med peanøttsmør og et glass melk : 400 kcal på 1-2-3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
En klatt meierismør blir jo fort noen hundre kcal. En skvett kremfløte i sausen er også lett for å øke kcal innholdet. Nei jeg skjønner virkelig ikke problemet med å få i seg nok kcal. Mellommåltid av BÆR og banan gjør jo ikke akkurat så mye for kaloriene... Ta en avokado heller?

Den gikk jo litt på hva jeg faktisk hadde for hånden, da - jeg visste ikke at jeg lå så pass lavt før nå, jeg jeg har hatt et problematisk forhold med mat før, derfor har jeg ikke loggført maten min i det siste, og sjekket tilfeldigvis nå.

Ser at folk har nevnt nøtter her oppe som fin greie om man vil få i seg nok kcal for å legge på seg muskler, men det er ikke et alternativ for jeg er så pass allergisk at jeg ikke kan være i samme rom som noen type nøtter-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på kalorirestriksjoner, og holder meg på 2000-2200 kcal daglig ca.

Om jeg spiser magre produkter, så kan dagen være over ved 1600, og jeg blir litt " Faen, bikker i meg noen nøtter" (iallefall før, nå ender jeg opp med 2200kcal uten å tenke mye på det)

Men på den andre siden.. hvis jeg bare spiser, uten å ofre en tanke på hvor mye ting inneholder, og helles fokusere på å få måten best mulig (fløte, smør etc), så er det null stress å komme seg over 4000... :p

Grillmat f.eks.. Grillribbe istedet for rent kjøtt, 400g potetsalat, litt annen snacks, og du er oppe i 2500kcal med en gang i ett måltid.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en av disse jentene som til tider sliter med å få i meg nok mat. Jeg må logge hva jeg spiser for å få i meg nok på treningsdager, ellers blir jeg for "flink". Jeg spiser etter PF og har stort sett 3 måltider om dagen. Da er det ikke alltid lett å spise nok! Mister også litt sultfølelsen, og skjønner ikke at jeg er sulten før jeg begynner å spise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg slet kjempemye med det før. magesekken min skrumpet pga spiseforstyrrelser for mange år siden, og brukte vel 2 år på å øke til 2 måltider pr dag, 2 år på å øke til 4 måltider pr dag og jeg vente meg vel til lite kalorier pga jeg bare spiste knekkebrød med en skive ost/skinke og det var det. klarte ikke middag f. eks. men nå er jeg blitt vant til å ligge på 1800-2000 kcal og sulter ihjel om jeg spiser mindre og skjønner ikke hvordan jeg overlevde før :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av disse jentene som til tider sliter med å få i meg nok mat. Jeg må logge hva jeg spiser for å få i meg nok på treningsdager, ellers blir jeg for "flink". Jeg spiser etter PF og har stort sett 3 måltider om dagen. Da er det ikke alltid lett å spise nok! Mister også litt sultfølelsen, og skjønner ikke at jeg er sulten før jeg begynner å spise :)

Hvorfor spiser du etter PF, dersom det ikke passer for deg? Er ikke det litt å drite på leggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg har fått gode resultater hittil og hater å spise støtt. Før jeg startet på PF var jeg sulten hele tiden og det synes jeg er helt jævelig. Problemet mitt går i at huet mitt ikke helt har omstilt seg fra å spise litt (og færre kcal) ofte til å nå kunne spise mer (og fler kcal) når jeg først spiser. Jeg liker dette bedre. Smak og behag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg har fått gode resultater hittil og hater å spise støtt. Før jeg startet på PF var jeg sulten hele tiden og det synes jeg er helt jævelig. Problemet mitt går i at huet mitt ikke helt har omstilt seg fra å spise litt (og færre kcal) ofte til å nå kunne spise mer (og fler kcal) når jeg først spiser. Jeg liker dette bedre. Smak og behag :)

Da drikker du helmelk/sjokomelk etter trening for å øke kcal inntaket ditt, til det nivået du ønsker. Problem løst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne_

Helt ærlig... Jenter om de "sliter" med å passere type 1800 kcal. Jeg tror rett og slett ikke noe på de.

Tror bare det er en unnskyldning for å kunne spise lite, og at de innerst inne har noia for vektoppgang.. Kan godt hende det er underbevisstheten som lager den unnskyldning. Jeg kjøper det i alle fall ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Fra mitt synspunkt blir det veldig feil å si - jeg er ikke redd for vektoppgang, jeg VIL legge på meg muskler - men jeg sliter med å spise så mye - det er jo ikke min feil. Problemet er bare at jeg blir mett på lite mat og varer som kan gi meg mer kcal (f.eks ost, nøtter, fløte i mat og smør) liker jeg ikke smaken på, og jeg vil ikke tvinge meg selv til å spise noe jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...