Gå til innhold

Motivasjonstråden for tjukkaser (20+ kg overvekt)


Brokkoli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bra tråd:) Jeg har alltid vært litt lubben men da jeg både ble samboer og gravid i ung alder så føyk vekta opp. Veide meg ikke på mange år før jeg en dag gikk på vekta og fikk bakoversveis. Den dagen begynte jeg å snu livet mitt, trente mye, spiste mye sunnere, telte kalorier. Gikk ned 40 kg på 1.5 år:woot:! I samme slengen ga jeg beng i samboerskapet og ble singel. Da ble det brått mye festing og diverse. Jeg syntes da at jeg enda var feit( tjukk i huet som dere har nevnt) noe jeg har innsett nå at jeg ikke var. Først nå ser jeg på bilder og tenker "shit så tynn jeg var". Gikk fra str 48 (!!) i klær til str 34 så var enorm forandring. Tenker at selvtilitten min hadde vell ikke godt av det heller, for å si det pent ble den alt for høy og likte vell ikke til slutt den jenta jeg ble. Nå har en god del kilo krøpet seg på, jeg er ikke like nazi på trening og kalorier men har en helt annen kroppsfasong enn forje gang jeg skulle ned. Nå tenker jeg at jeg skal ned 20kg+ men overhodet ikke sånn som sist. Har lært veldig mye på disse årene. Som flere andre nevnte sukker fucks me up. Nå går det mest i fisk og grønnsaker. Jeg takler ikke å ha grums i huset. Siden jeg nå er for meg selv så er det jo egentlig en lek å få til kostholdet når man bare går inn for det(y) Er vell sånn at man vet at man kan og da er det irriterende at man har fått på seg en del igjen:mad::whistle:. Har vell og en famile der mat stort sett er en issue all over. Er feks ikke greit å si nei til vaffel når de andre sitter å trykker i seg 10 på rappen;):dry: Derfor tar jeg min ene vaffel og tar heller kampen med å forklare at det ikke er sunt for meg( og heller ikke dem). Mye bedre å ta det der enn å bli super-tjukkas igjen:stop:(y):D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Helt klart. De får jo ikke gjøre det selvsagt, det har om noe en omvendt effekt. Får jo enda mer lyst til å kjøre på :p

Samme her. Det er nesten enda verre når jeg sier jeg slanker meg og jeg får slengt tilbake "men du spiser jo så mye?" Jah.. Akkurat.. En annen gang fikk jeg slengt tilbake at jeg det syns ikke. :confused: Går tydligvis ikke ned fort nok :p

Det aller verste er når en i klassen greide å presse på meg en ekstra cakepop (noen hadde bursdag eller noe) og utbrøt "Jeg viste det! Jeg viste du kom til å gjøre det!" Hun brukte evig lenge med å presse på ved å si "Jo ta en! kom igjen, en skader ikke!" osv. Kan ikke skrive hva jeg tenkte om henne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg lest tråden fra begynnelse til slutt, og den er herlig motiverende. Jeg kjenner meg sååå igjen i det å være tjukk i huet. Jeg følte meg ikke noe slankere for 10kg siden enn det jeg gjør nå. Eller for 20kg og 15 år siden heller for den saks skyld. Ser på gamle bilder og tenker at himmel, jeg var jo heit! Tenk om jeg faktisk hadde visst det! o_O

Det som frustrerer meg litt er at jeg føler at jeg ikke "har lov" til å føle meg feit, eller slanke meg for den saks skyld. Fra noen så får jeg sure kommentarer om å holde kjeft, for det er andre som er tykkere enn meg.

Fra andre så får jeg tonnevis av komplimenter for kroppen min og beskjed om at jeg ikke må finne på å slanke meg, for det vil visst være usunt for meg. Det er ikke før jeg hinter frempå om høyt kolesterol, en kondis som er dårligere enn den noengang har vært. Og påpeker at det er snakk om livsstilsendring og ikke sultekur, at folk roer seg med moralprekenen.

Så har jeg heldigvis den herlige, lille gjengen som heier på meg. Som vet hvordan det er å ikke være fornøyd med kroppen sin selv om andre hardnakket påstår at den er mer enn fin nok.

Jeg begynte på 90kg litt før jul, og er nå nede i 83. Var nesten nede i 80 i februar, men så sklei alt ut og brått var jeg oppe i 86. I utgangspunktet så er målet mitt 65 kg. Men, jeg har nå innsett at ei veltrent jente på 75 kg kan ha mye finere kropp enn ei utrent jente på 65. Så jeg tar 5 kg av gangen og ser det an. Uansett så slanker jeg meg jo ikke, så jeg antar vekta vil stabilisere seg når jeg når den berømte trivselsvekta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meh, må legge styrketreninga og jogginga på hylla en stund, slått opp en gammel prolaps-skade nå. Satser på at en runde med kiropraktor og fysio som kan tilrettelegge korrekt styrkeprogram for meg vil være løsninga. Må holde meg til gåturer og svømming framover, litt kjipt med tanke på all styrkemotivasjonen jeg har hatt den siste månden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff pavo, det hørtes veldig kjipt ut ja! Men ikke la det stikke kjepper i hjulene på lang sikt! :)

solmaa - jeg har akkurat samme tanke som deg om målvekt. Det er så vanskelig å si hvilket tall som fungerer, det gir mye mer mening å se an "trivsel"! :D

Jeg har i dag fått på meg BULA-buksen min som har vært umulig å få på siden 2007. Det var en seier! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah kjenner til det at folk rundt mener at : neida DU behøver da ikke gå ned noe.o_O

Altså vet da sjæl at min bmi akkurat nå ikke er bra, så for helsa mi er det bra å gå ned.

Gikk selv ned fra 100 til 60 så vet at man ikke helt får med seg at man blir mindre. Jeg burde og vært fornøyd på 70 feks. Da var jeg veltrent og slank. Men er ikke så greit å se selv hvordan man ser ut når man er midt oppi det.

søstra mi foreslo at hun skulle ta bilde av meg naken:p:huh: bare for at jeg skulle se det hehe:cool:

Først nå mange år etter jeg gikk ned så mye ser jeg selv på bildene at jeg var ganske lita da.

Er vell en av de som ikke ser så feit ut som jeg er, smale skuldre, små håndledd osv. Store pupper sånn at i rette klær ser man ikke så godt magen(y):cat: Gud så mye pes om de håndledda jeg har fått når jeg gikk ned i vekt. Folk tok jo helt avo_O:huh: Tror man må lytte mye til seg selv, men og låne et lite øre til de rundt deg som du stoler på og som ser deg sånn du egentlig er. Er desverre ikke alle som "unner deg" å gå ned i vekt heller, særlig hvis de har forsøkt mye rart selv uten å lykkes.

Jeg låner ikke et øre til de som skal dytte på meg pulver og enkle løsninger. Ford jeg vet at med rett forhold av kalorier-inn-ut så går man nemlig ned i vekt på en sunn måte med bra mat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff pavo, det hørtes veldig kjipt ut ja! Men ikke la det stikke kjepper i hjulene på lang sikt! :)

Jeg har i dag fått på meg BULA-buksen min som har vært umulig å få på siden 2007. Det var en seier! ;)

Har rimelig forfallen kjernemusklatur for å sitere kiropraktoren. Må nok jobbes en del med framover, men er voldsomt motivert så det skal nok være mulig! Skal gjennomgå en kapasitetstest snart uten at jeg helt vet hva det innebærer, han nevnte noe om å teste hvor sterk ryggen min er. Deretter skal jeg få skreddersydd et treningsprogram som vil være optimalt for ryggsituasjonen min. Vil komme i gang med en gang, er ikke så gøy å drive å dundre rundt i marka i stedet for å jogge/trene styrke.

Hehe, alltid gøy når man kan bruke gamle klær. Bra jobba! 95% av garderoben min passer ikke lenger, har måtte kjøpe nye bukser jevnlig, kjipt når jeg vet at de vil være for store etter ganske kort tid. Skal i konfirmasjon om 2 uker og prøvde flere av dressene min for å sjekke om det var noe mulighet for at jeg kunne gå med de. Haha, var som å ha på seg et telt. Litt kjipt med tanke på at det er et par skreddersydde dresser, må vel låne ei dressjakke av noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner veldig godt igjen det med å ikke se at man er slank. Veide 58 kg for 5 år siden. Og de neste 2 årene ca 64 kg. Finnes nesten ingen bilder av meg. Og selv mente jeg at jeg var jo bare feit.

Håper bare hode kan være med denne gangen. Jeg skal i hvert fall ta masse bilder av meg når jeg kommer under 65 kg. Kanskje det hjelper å se det på bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også litt på det der med at folk prøver å "bremse" meg.. Litt sånn at hvis jeg blir for sunn, så er jeg ikke den samme personen lenger? Og det stemmer vel til en viss grad

Man endrer seg jo med tiden, uansett. Og er det ikke bra å ikke være den samme personen som man en gang var da kiloene var så mange, for det var jo tross alt den personen som hadde ført til den situasjonen. Om du skjønner hvor jeg vil.

Eller kanskje det er bedre å skrive at man ikker er den eprsonen med de samme vanene som før. For det er jo helt tydelig at de ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awesome tråd! Jeg føler meg akkurat innafor da målet er 20kg i minus.

Noe av det som motiverer meg:

- Bilde av min lettkledde kropp på døra i klesskapet. Dette er ikke fordi jeg er sexy and I like what I see, men fordi ingenting kickstarter dagen som en litt brutal reminder om hvor landet (bootyen) ligger.

- Være helt ærlig med hvordan ting står til med kjæresten min. Han vekt vekta mi, kroppsmålene mine og hjelper til å holde meg i sjakk. Han er med på veiingene mine og det gjør at jeg føler meg ekstra motivert for framgang når jeg vet at det ikke bare er meg selv som følger med. Han vet hvor ulykkelig denne kroppen gjør meg og er der for meg når jeg ikke selv er det.

Ellers: got to love før og etter bilder :D Syntes det er så gøy å se hva andre kan få til. Da er det jo veldig oppnåelig for meg og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig mye mer motiverende å lese om andre "tjukkaser" enn om de som bare skal ned ett kilo eller to for å frem rutene på magen! ;) Så cred til alle dere som deler motivasjon og informasjon om dere selv.

Slenger meg med i klubben med mine 96,5kg fordelt på 173cm. Jeg har så langt gått ned 8,2kg siden jeg begynte med trening og sunnere kosthold 15.februar... enda enklere å fortsette når man ser at det funker faktisk:) Har som mål å gå ned til 80kg i første omgang, og håper å klare det innen 29.årsdagen min i oktober. Innen 30.årsdagen min skal jeg være fit som faen... kanskje?! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...