Gå til innhold

"30 days squat challenge"


Dwarniel

Anbefalte innlegg

Styrketrening blant jenter har blitt veldig populært, og instagram florerer av rumpebilder der det står SQUAT!!! Jeg leser en del blogger, og dette bildet (vedlegg) finnes på så og si alle. Nå har ikke jeg så jævlig mye kunnskap om styrketrening enda, men jeg synes dette programmet virker merkelig....

1683943-10-1365175304646.jpg

Noen som har noe å si om dette? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal man ta alle repetisjonene med en gang?

Ligger det ute på instagram, så skal man ikke forvente noe vitenskap bak treningen.

Men trener du knebøy mye, så blir du god på knebøy. Dette gjelder og hvis du trener kun kroppsvekt og har fokus om å øke repetisjonene.

Trener du 100+ repetisjoner får du svært liten eller ingen styrkeeffekt, det blir mer utholdenhet.

Men programmet er ment for jenter, som mest sannsynlig ikke har trent før og vil komme i form til sommeren, osv.

Og nybegynnere får utrolige adaptasjoner nesten uansett hva det gjør.

Så programmet vil nok fungere i å få finere rumpe for utrente.

Men det finnes bedre alternativer som vanlig styrketrening. Trening burde og være noe man gjør mer enn kun 30 dager

Tl;dr all trening fungerer bedre enn ingen trening, til og med sånn bro..., ehh, nei...girlscience som det her.

Nybegynnere får adaptasjoner uansett hva de gjør

finnes mange bedre metoder, om målet er styrke og muskelvekst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg er en av de som kastet seg på denne trenden, begynte igår. Jeg ser igrunn ikke for meg at jeg kommer til å ha særlig mer sprettrumpe etter de 30 dagene akkurat;p Men sliter litt med knær og har derfor litt problem med å ta knebøy med tunge vekter, ser på dette som en mulighet til å trene på en måte så knærne ikke melder seg helt ut. Kommer meg mye lenger ned uten vekter, så da er det vel best å droppe vekter, eller?? Har gått veldig bra det to første dagene, og kjenner det allerede i rumpa. Så noe forbedring må det vel forhåpentligvis bli;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...