Gå til innhold

Jente 13 år, 109kg benk, raw!


GrommiZ

Anbefalte innlegg

For å være helt ærlig er høy bro langt mer behagelig for meg enn å ligge "flatt". Jeg ser for meg at det er fordi jeg har hatt en prolaps (glideforskyvning, ikke kompressjon), og at høy bro med mer eller mindre vertikal hofte forplanter vekten mindre perpendikulært på ryggsøylen, men det er nå bare en teori jeg har. Jeg kan i det minste si sikkert at å ligge flatt både oppleves mer ustabilt og som regel vondere i ryggen. Men det er sikkert også et element av hva man er vant til. Nå har jeg egentlig klart alle mine "ultimate" mål i benk, så jeg føler meg fri til å prøve ut forskjellige greier. Nå for tiden ligger jeg flatt. Liker det ikke, men tenkte å se om det avstedkom noen fordeler for bunnstyrke eller hypertrofi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det virkelig fremdeles noen som trenger bevis på det...!?

Styrkeløft er sporten for jenter som virkelig har skjønt hva som ligger i postulatet "strong is the new skinny".

;)

Personlig trenger jeg ikke det beviset, men det finnes vel nok av jenter som mener at alt over 5kg manualer er for 'monstermuskler'. Selv gleder jeg meg som en unge til å ha nok cash til å betale meg inn på et treningssenter og løfte litt heavy igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Jeg hørte et rykte om at hun har løftet 260 nå... noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Fant ikke noe info om det på Google eller YouTube.

Var ikke Arnold Classic (som videoen) bare en par uker siden? Ser Dana L Baily lastet den opp for to dager siden. Såeh, solid å øke 20lbs eller 11ish kilo på to-tre uker. Men fant ikke noen film eller kilde på 260lbs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser virkelig ikke problemet med å utnytte reglene.

Om du har mulighet til å løfte 20kg mer og du ikke bryter reglene så ville sikkert alle gjort det.

Om dette er gunstig for muskelbygging er en helt annen sak, men så løfter ikke denne jenta for "optimal muscle gainz" heller.

Jeg ser heller ikke hvordan dette er dårlig teknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ, hvordan er det å få hele foten plantet i gulvet når du løfter på denne måten? blir det totalt umulig eller?

Om du ser godt etter, så er føttene hennes nesten i linje med hodet, og her er så å si bare tåspissen i bakken. Det er nok ryggspennet og den sinnsykt kort ROM`en som gjør løftet. Trøkket går rett ned i benken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ, hvordan er det å få hele foten plantet i gulvet når du løfter på denne måten? blir det totalt umulig eller?

Er ganske vanskelig hvis du har føttene langt opp mot hodet. Jeg får det til ved å trampe hælene i bakken og stå relativt bredt, men selve det å skyve hælene i gulvet kan være litt ubehagelig i korsryggen fordi det høyner broen helt til bristepunktet så og si, så jeg pleier ikke å anstrenge meg videre med det IPF-kravet all den tid jeg bare gymløfter. Men du er inne på den største utfordringen her mtp ipf-bruk. Pluss at teknikken er helt umulig å bruke med skjorte da du må kunne svinge ut med armene bak deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ser godt etter, så er føttene hennes nesten i linje med hodet, og her er så å si bare tåspissen i bakken. Det er nok ryggspennet og den sinnsykt kort ROM`en som gjør løftet. Trøkket går rett ned i benken.

Hehe, hvis du ser godt etter så ser du jeg skrev på 1. siden at hun ikke hadde helene i bakken :) Men ja, blir nok ikke mye leg-drive med et slikt spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske vanskelig hvis du har føttene langt opp mot hodet. Jeg får det til ved å trampe hælene i bakken og stå relativt bredt, men selve det å skyve hælene i gulvet kan være litt ubehagelig i korsryggen fordi det høyner broen helt til bristepunktet så og si, så jeg pleier ikke å anstrenge meg videre med det IPF-kravet all den tid jeg bare gymløfter. Men du er inne på den største utfordringen her mtp ipf-bruk. Pluss at teknikken er helt umulig å bruke med skjorte da du må kunne svinge ut med armene bak deg..

Ja, tanken var å bruke det i konkurranse, men for en som bare løfter på et gym er det forsåvidt ikke nødvendig å strebe etter å få helene i bakken. Har løftet litt med skjorte, og det er jo t.o.m vanskelig å spenne seg opp til "vanlig" spenn :)

Får ta å prøve det på en økt en dag, har før løftet med rimelig ekstremt spenn uten helene i bakken, men ikke i nærheten av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

løftene på video ble gjort uten oppvarming eller forbredelser bare rrtt på i den boothen på fredagen på arnolds. i kommentarfeltet på en us side var det flere som sa skrev de hadde sett hun på søndagen løfte 260 i xpc? standen også med stor letthet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tanken var å bruke det i konkurranse, men for en som bare løfter på et gym er det forsåvidt ikke nødvendig å strebe etter å få helene i bakken. Har løftet litt med skjorte, og det er jo t.o.m vanskelig å spenne seg opp til "vanlig" spenn :)

Får ta å prøve det på en økt en dag, har før løftet med rimelig ekstremt spenn uten helene i bakken, men ikke i nærheten av dette.

Jeg tror at for skjorteløft så er den beste metoden for godt oppspenn fortsatt å begynne med føttene på benken og gå opp i hipthrust/stå på nakken for så å sette 1 og 1 bein ned i bakken. Men hver sin smak! :)

Selv avskyr jeg skjorteløfting, og gir gjerne bort mine 2 skjorter (titan fury 50 straightsleeve, titan f6 tornado ubrukt, angledsleeve) mot et smil til førstemann som henter den på døren min.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

løftene på video ble gjort uten oppvarming eller forbredelser bare rrtt på i den boothen på fredagen på arnolds. i kommentarfeltet på en us side var det flere som sa skrev de hadde sett hun på søndagen løfte 260 i xpc? standen også med stor letthet..

Ja du ser jo at hun nærmest svinger seg ut uten hensyn til hodeplassering osv. Sammenlikn oppspennet med dette (0:40):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at for skjorteløft så er den beste metoden for godt oppspenn fortsatt å begynne med føttene på benken og gå opp i hipthrust/stå på nakken for så å sette 1 og 1 bein ned i bakken. Men hver sin smak! :)

Selv avskyr jeg skjorteløfting, og gir gjerne bort mine 2 skjorter (titan fury 50 straightsleeve, titan f6 tornado ubrukt, angledsleeve) mot et smil til førstemann som henter den på døren min.. :)

Enig me spennet !

Tar gjerne imot f6 skjorten, om størrelsen er ok :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig me spennet !

Tar gjerne imot f6 skjorten, om størrelsen er ok :D

Størrelse 48 var det vel.

Inspirert av denne tråden tok jeg meg en ekstraøkt i dag for å forsøke å raffinere naumovastilen til noe jeg kan klare å sette opp uten en spotter som skyver hodet mitt på plass. Som sagt oppstår gjerne paradokset at for å få best mulig bro må man skyve seg bort fra stangen mens man går ned med hodet, og skyver man langt nok klarer man ikke å ta avløftet.

Etter omtrent 10 serier med prøving og feiling tror jeg har løsningen på problemet som følger:

1) Begynn sittende foran stangen. All vekt på rumpen. Ta et løst grep om stangen i noenlunde riktig bredde. Føttene må være opp mot hodet for å få hoften i riktig startposisjon her.

2) Få hodet bak stangen. Dykk ned mot benken og treff med hodet først.

3) (dette punktet ble ikke eksekvert plettfritt på filmen-->) Med kun hodet i benken, samle skulderblad og lats - hold.

4) Gå ned med nakken mot benken uten å løfte på hodet. Hodet vil nå presse nakken enda nærmere rumpen - heve broen.

5) Fotplassering kan endres i og med at vekten er på rumpen (gjorde ikke noe aktivt forsøk på det på dette siste settet)

Siste sett (bommet på punkt 3 og 5, men det begynner å se ut som noe)

10 serier til med denne metoden så sitter den nok som et skudd :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...