Gå til innhold

Jente 13 år, 109kg benk, raw!


GrommiZ

Anbefalte innlegg

DYEL

En god bro er fundamentet i all benking. En her på forumet (som nylig byttet nick til noe jeg ikke vet hva er) har latt det gå sport i å utvikle broen sin. Snart er han en ball. Det handler om kortest mulig løftevei innenfor regelverket samt at man i praksis løfter mer decline når man ligger slik (=mer power).

Og i decline har man mer optimalt bane. Jeg løfter ca 15 kg mer i decline enn i vanlig flat benk. Jenta presser vekta NEDOVER kroppen, i stedet for OPP FRA BRYSTET. Men målet hennes er gull i en konkuranse, og ingen kritiserer Petter Northug for å ha en dårligere teknikk enn Marcus Hellner. Marcus går penest, Petter er uansett best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DYEL

En god bro er fundamentet i all benking. En her på forumet (som nylig byttet nick til noe jeg ikke vet hva er) har latt det gå sport i å utvikle broen sin. Snart er han en ball. Det handler om kortest mulig løftevei innenfor regelverket samt at man i praksis løfter mer decline når man ligger slik (=mer power).

Det er nok Negativ du tenker på. The bro with the bro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så skuffa over at selv folk på fitnessbloggen blir superkritisk med en gang vi får se noen som virkelig KAN, da må de jo gjøre noe feil... Hva med å bare innrømme for seg selv at jenta er flink og at minst annahver av de som svarer er litt sjalu -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste jeg lurer på er hvor mye hun kan hente med denne stillingen? Er det ikke ganske vanskelig å få skikkelig legdrive slik? Når det gjelder ROM så er den fra brystkassa til lockout. Med andre ord full.

Vil tro at oppspennet hun bruker og den korte ROM'en hun får, utligner / gir hun større fordeler enn ulempele hun får ved dårlig leg-drive.

Bare vill gjetting selfølgelig :)

Handler sikkert om at hun er jævlig mobil også, hvor hun er sterk og hvordan hun er bygget. En annen person med tilsvarende mobilitet hadde gjerne ikke henta noe slik i det heletatt.

Siden jeg benket 140x14 forrige økt - kan jeg få kritisere da?

Det er jo fremdeles morsomt hvor "kristiske" folk er her. Mener teknikken og løftet er crap, men kan ikke løfte mer engang. Typisk norsk det der :)

Hvis hun bare jukser og tuller, så er det jo ikke verre enn at de som er så kritiske her løfter med samme teknikken selv og legger på 200kg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem med vettet i behold løfter full/maks ROM i en benkpresskonkurranse? Det finnes ingen stilpoeng; bare et regelverk man skal følge. Jeg håper inderlig for din egen skyld at du løfter mer enn 110kg i benkpress ellers så er det veldig pinlig at du kommer med en slik kommentar. Det er det forsåvidt uansett, men særlig da...

brb doing yoga while benchpressing. Form > weight;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
brb doing yoga while benchpressing. Form > weight;)

Du burde kontakte IPF, USPF, USAPL osv og sporenstraks melde ifra om at hele verdens styrkeløftere løfter helt feil, med elendig teknikk og dette må det bli slutt på! Det tror jeg absolutt de vil sette pris på.

Og lykke til med flatbenk og vonde skuldre ;) Du sier Form > Weight, ja, det er det ingen tvil om, men du sliter jo tydeligvis med å innse at optimal form > dat pumpz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde kontakte IPF, USPF, USAPL osv og sporenstraks melde ifra om at hele verdens styrkeløftere løfter helt feil, med elendig teknikk og dette må det bli slutt på! Det tror jeg absolutt de vil sette pris på.

Og lykke til med flatbenk og vonde skuldre ;) Du sier Form > Weight, ja, det er det ingen tvil om, men du sliter jo tydeligvis med å innse at optimal form > dat pumpz

Er forskjell på å ha litt spenn og på å ha magen oppi taket, just sayin' ;)

Teknikken der er one way ticket to snap city:LOL:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester
Er forskjell på å ha litt spenn og på å ha magen oppi taket, just sayin' ;)

Teknikken der er one way ticket to snap city:LOL:

I følge deg ja.... på samme måte som å ligge paddeflatt å presse med albuene rett ut er "one way ticket to shoulderfuckville"

Du må gjerne synes at det er "galt" men det gjør det ikke mere sant av den grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syk prestasjon! Og for en FLOTT TEKNIKK! Hadde fått det til så skulle eg liggi sånn sjøl!

Enhver som kritiserer her, og ihvertfall som benker mindre enn det der skulle blitt stroppa fast helt flat på en benk med 109kg på stanga, og der kunne de blitt liggende til stanga sank imellom de og ned til benken........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at mange (spesielt på en viss annen treningsside) mener et løft på 109 kg gjort av en 13 år gammel jente ikke er en god prestasjon på grunn av oppspennet hun bruker, når bare det å klare å spenne seg opp på denne måten (og holde trykket på de riktige plassene som hun gjør) er en utrolig prestasjon i seg selv :p

Sannheten er at de fleste som f.eks. sier at de lett kunne lagt 50 kg på maksen sin ved å selv løfte slik, ALDRI vil legge ned det arbeidet som kreves for skape en slik fleksibilitet.

Og snap city? Kanskje for personer som prøver å presse seg mer enn det fleksibiliteten deres egentlig tillater, men er man fornuftig og jobber seg gradvis oppover er dette en svært sikker og god posisjon hvor man nærmest føler seg klistret fast i benken. Løfter selv med litt mindre svai enn henne nå for tiden, men hadde jeg konkurrert i styrkeløft hadde jeg lett byttet til en større bro.

Kjenner ikke noe ubehag eller press i korsryggen under denne type løft, alt av "trykk" ligger i øvre rygg og ned i benken. Vil tro andre som løfter slik har samme type erfaring, Negativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...