Gå til innhold

Jente 13 år, 109kg benk, raw!


GrommiZ

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble nettopp flau på egne vegne, og innser at jeg virkelig må ta meg sammen... :wtf:

Bare jeg som synes hun har for mye svai i ryggen? Ser ikke veldig bra ut for ryggen, men mulig jeg tar feil og at man faktisk skal ha såpass svai når man benker, jeg har vel bare halvparten selv.

Vel, jeg syns ikke hun har for mye svai i ryggen - rumpa og skulderbladene/nakken er i benken, så dette må, ut ifra et styrkeløfterperspektiv, applauderes! Hun utnytter reglementet og egne forutsetninger optimalt. Om det er skadelig? Såvidt meg bekjent, ikke nødvendigvis. Det ser ekstremt ut, men hun er veldig stabil på benken og jeg tror neppe ryggraden tar skade av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For mye svai i ryggen? Det er genetisk om man klarer å lage en så kraftig bue med ryggen, med rumpa og skuldrene nede i benken. Det der er PERFEKT teknisk. Sinnsyk jente, blir spennende å se hva hun kan oppnå. Selv har jeg ikke sjans til å lage en bue med ryggen, er alt for stiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artig at folk alltid skal være kritiske, dette viser bare at folk må trene TUNGT istede for å ha det kukerundt-syndromet.

Vet ikke hvem du siktet til, men her ser du at hun ikke har helene i bakken.

Men så er jo ikke dette IPF, og andre regler gjelder, men utrolig imponerende, for all del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at folk alltid skal være kritiske, dette viser bare at folk må trene TUNGT istede for å ha det kukerundt-syndromet.

Om du sikter til innlegget mitt så mente jeg ikke noe med det annet enn at det ser vondt ut å ha så mye svai i ryggen. Jenta er fantastisk sterk og det hele er veldig imponerende, men det må være lov å stille spørsmål rundt det tekniske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun løfter ikke i IPF. I forbundet hennes er det ikke et regelkrav at hælene skal være i bakken, så da forsøker hun heller ikke på det. Maryana lærte meg å benke for et par år siden, og dette er en teknikk jeg anbefaler til hvem det skal være såfremt man har en avløfter tilgjengelig. Når man går ut i sittende posisjon før overkroppen legges ned forblir hoften i en sittende posisjon, som gjør at legdrive ikke går med til å tilte rumpen av benken men kun vippe hoften mer opp i oppreist. Med andre ord er det umulig å få rumpeløft om man spenner seg opp på denne måten. Anbefaler alle hatersene å prøve selv og se :). Det gjør heller ikke vondt i ryggen, men det er utrolig slitsomt å ligge slik og jeg har ved en anledning begynt å blø neseblod av dette oppspennet. ROM blir helt sykt kort på denne måten :).

For dem som lurer på hvordan hun trener er det faren hennes som trener henne, og utover det helt åpenbare benk + benk med planker og høy frekvens, så har hun 1 dag i uken hvor hun løfter i saktefilm med lav vekt (30% av 1RM om jeg ikke husker feil). Den som er spesielt nysgjerrig kan grave i forumet på RTS-forumet, der har hun skrevet en detaljert logg og how-to. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...