Gå til innhold

Må jeg begynne på nytt?


JHP

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har aldri skjønt d der med at man ikke får til å spise mer jeg:cautious:. Altså..mener du virkelig at når du ikke har energi som du sier til å løfte tyngre at du mener at du ikke føler mer sult? Jeg synes det høres merkelig ut...kanskje ikke sulten er der men føler du deg særiøst så stappet at du ikke greier mer til hvert måltid? Øk litt på porjsonene..spis nøtter,spis proteinbarer i tillegg;)

Hvor mye veier du og hvor høy er du da? Spiser du på underskudd så vil dette skje før eller siden at kroppen ikke har mer å hente..da må man deloade som noen sier her og spise mer en periode og bare rett og slett bygge opp mer overskudd :) Har vært der/er der selv ,så det er bare å starte å spise;)Du tjener null på å ikke få i deg mer mat...du vil rett og slett ødelegge kroppen om du går for lavt på inntak og du vil tære på alt fra muskler til organer til slutt..not good...spis mat og prøv en deload uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg trent dette programmet i over 2 måneder. Etter hvor lang tid bør jeg begynne å deolade? Å når er det "klart" for å begynne på et nytt treningsprogram? Å evt hvordan det bør se ut? Et 2 splitt, hele kroppen?? :)

Men burde jeg bytte ut noen av øvelsene jeg har nå for litt variasjon?

Hold deg til programmet til du stagnerer(det står i programmet at du ikke skal skifte ut øvelser eller legge til egne, det er satt opp slik det er for en grunn). Det kan godt være at du har noen dårlige dager der du ikke klarer å legge på vekt som planlagt, så prøv gjerne et par treninger til på den planlagte vekt/rep-økningen hvis du feiler første gang. Hvis det fremdeles ikke går kan du droppe av litt vekt og begynne progresjonen derfra(dette blir en deload for den aktuelle øvelsen). Med nok mat og hvile kan du pushe gjennom mange platåer på dette viset.

Når du er klar for et nytt program er individuelt, der kan jeg desverre ikke hjelpe stort med min kompetanse :) Noen stagnerer etter 3 måneder, noen kan pushe på i 6-12 :) Så lenge du har fremgang med det du holder på med ser jeg ingen grunn til å skifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg til programmet til du stagnerer(det står i programmet at du ikke skal skifte ut øvelser eller legge til egne, det er satt opp slik det er for en grunn). Det kan godt være at du har noen dårlige dager der du ikke klarer å legge på vekt som planlagt, så prøv gjerne et par treninger til på den planlagte vekt/rep-økningen hvis du feiler første gang. Hvis det fremdeles ikke går kan du droppe av litt vekt og begynne progresjonen derfra(dette blir en deload for den aktuelle øvelsen). Med nok mat og hvile kan du pushe gjennom mange platåer på dette viset.

Når du er klar for et nytt program er individuelt, der kan jeg desverre ikke hjelpe stort med min kompetanse :) Noen stagnerer etter 3 måneder, noen kan pushe på i 6-12 :) Så lenge du har fremgang med det du holder på med ser jeg ingen grunn til å skifte.

Tusen takk for hjelp:) Jeg trente på mandagen som var å kjente at jeg ikke kommer meg videre. Så neste økt blir med lite vekter. Veldig kjedelig, men men:p

Når det kommer til treningsprogramet så tror jeg at jeg fortsetter til jeg blir "sterk":p Selv om jeg bare vil pushe på med nytt program å få kroppen fort:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri skjønt d der med at man ikke får til å spise mer jeg:cautious:. Altså..mener du virkelig at når du ikke har energi som du sier til å løfte tyngre at du mener at du ikke føler mer sult? Jeg synes det høres merkelig ut...kanskje ikke sulten er der men føler du deg særiøst så stappet at du ikke greier mer til hvert måltid? Øk litt på porjsonene..spis nøtter,spis proteinbarer i tillegg;)

Hvor mye veier du og hvor høy er du da? Spiser du på underskudd så vil dette skje før eller siden at kroppen ikke har mer å hente..da må man deloade som noen sier her og spise mer en periode og bare rett og slett bygge opp mer overskudd :) Har vært der/er der selv ,så det er bare å starte å spise;)Du tjener null på å ikke få i deg mer mat...du vil rett og slett ødelegge kroppen om du går for lavt på inntak og du vil tære på alt fra muskler til organer til slutt..not good...spis mat og prøv en deload uke:)

Det jeg mener er at jeg klarer ikke spise mere enn en halv kyllingfilet. Klarer ikke drikke en liter med proteinshake. Eller en hel biff. Jeg blir fort sulten. Men jeg blir like fort mett. så får ikke nok mat til å dekke det behovet kroppen trenger vist du skjønner:P Men prøver å få i meg litt mat i drikkeform nå. Så må bare se om det hjelper:)

Vekta mi er på den samme. Har vel gått opp et kilo etter at jeg begynte å trene:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, programmet starting strength er jo ikke evigvarende progresjon. Et sted vil du jo stoppe opp. Da er det viktig å "deloade", altså gå ned på vektene(10-15kg), og starte på nytt igjen. Øker du 2,5kg pr økt/hver uke OG har riktig kost, vil du oppleve å suse forbi disse stagneringene du står ovenfor nå.

Holder på å spise for livet etter at alle dere sier at mat er byggematerialet:P

Jeg øker jo da med 1,25 kg på hver økt. Men kjenner at 1 kilo hadde vært nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp:) Jeg trente på mandagen som var å kjente at jeg ikke kommer meg videre. Så neste økt blir med lite vekter. Veldig kjedelig, men men:p

Når det kommer til treningsprogramet så tror jeg at jeg fortsetter til jeg blir "sterk":p Selv om jeg bare vil pushe på med nytt program å få kroppen fort:D

Flott innstilling! :) Tålmodighet er dessverre en del av gamet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei teskje div olje er jo 90-130kcal :p par spiseskjeer så er man good. Tips er å ta det samtidlig som man spiser, hvis ikke kan magen reagere..

Hva om jeg heller bruker litt ekstra i maten når jeg steker? (Vist ikke det var det du mente da. Eller mente du å svelge det? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om jeg heller bruker litt ekstra i maten når jeg steker? (Vist ikke det var det du mente da. Eller mente du å svelge det? :p

Eller bruke ekstra i maten, jeg begynte å steke med smør etter jeg sku ha i meg mer kcal :)

Tar også ei skje ekstra hvis jeg eter lite en dag, rett i kjeften. MCT olje det da men..Kokosolje etc er jo bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bruke ekstra i maten, jeg begynte å steke med smør etter jeg sku ha i meg mer kcal :)

Tar også ei skje ekstra hvis jeg eter lite en dag, rett i kjeften. MCT olje det da men..Kokosolje etc er jo bra.

Inser at fett kan man ikke være redd for:P Burde vel strengt tatt få i meg tran åsså. Er vel noen kcal der åsså:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det ble sagt over - nøtter er fint til å få i seg ekstra kcal om man sliter med å få i seg nok. 50 gram nøtter = 350 kcal. Ellers - sov nok (!). På strogliftsversjonen av 5x5 deloader man 10 % når man har failet å få til 5x5 i de samme øvelsene tre treninger på rappen, men jeg husker ikke hva Ripptoe anbefaler...

Jeg har gått til innkjøp av ankelvekter (på clasern, mon tro) som veier 700 gram pr stk, som jeg kan øke med etterhvert - da blir det økning på ca 1,4 kg hver økt i stedet for 2,5..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det ble sagt over - nøtter er fint til å få i seg ekstra kcal om man sliter med å få i seg nok. 50 gram nøtter = 350 kcal. Ellers - sov nok (!). På strogliftsversjonen av 5x5 deloader man 10 % når man har failet å få til 5x5 i de samme øvelsene tre treninger på rappen, men jeg husker ikke hva Ripptoe anbefaler...

Jeg har gått til innkjøp av ankelvekter (på clasern, mon tro) som veier 700 gram pr stk, som jeg kan øke med etterhvert - da blir det økning på ca 1,4 kg hver økt i stedet for 2,5..

Har stappet i meg en halv boks nesten med peanøttsmør bare i dag:P

Ja tenkte litt på å innvistere i noen vektskiver selv. Men har nå bare ikke kommet ordentlig igang med treninga før ett par måneder siden så:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at jeg burde spise mere, men når jeg blir mett så blir jeg mett:/

Når du er mett er du mett, men det er ikke helt fullt ennå. Jeg har vært gjennom samm eutfordring selv, og løsninga er like enkel som den er vanskelig. Spis mer. Spis deg ubehagelig mett til hvert eneste måltid. Når jeg virkelig gikk inn for det doblet jeg matinntaket mitt, og etter en stund var det ikke voldsomt vanskelig.

Jeg, som rippetoe, er stor fan av H-melk. Får du i deg en liter H-melk i løpet av dagen har du plutselig plussa på 620 kvalitetskalorier og du er i mål for lenge siden. Å drikke en liter melk i løpet av et døgn er ikke en utfordring engang, Rippetoe vil jo helst at du skal drikke fire liter om dagen ;)

Noen Ripquotes for å understreke poenget:

Baby mammals drink milk, and you sir, are a baby mammal.

Milk is quite literally better than steroids for a novice lifter to grow on, and no supplement produces the same effect.

It is because over thirty years of direct observation has demonstrated to me that when trainees drink one gallon of milk added to their regular diet and train in a progressive linear fashion, they gain significant muscular bodyweight, and those that do not drink their milk, even in the presence of progressive linear training, fail to do this. They also fail to continue progressive linear training for the same length of time, because this is facilitated by the steady weight gain. I understand that you're asking me if I have controlled for other factors such as failure to do the program correctly, and the answer is yes, of course I have, because I am not a complete idiot. Those that will not do the program are not being considered when I make these remarks, because that would be too fucking obvious a hole in my analysis. The difference in the milk drinkers is that THEY GET BIGGER THAN THE ONES WHO WON'T DRINK THE FUCKING MILK. Please tell me that you understand this now.

There is no substitute for milk. Sorry

Cliffs: drikk melk

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...