Gå til innhold

.


+++

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For meg virker det der som en sikker veil til en mental/fysisk krasj, spesielt om du ikke har trent mye styrke og kondisjon fra før? 4 styrkeøkter med tabata på slutten i seg selv er rimelig mye, om du også skal øke aktiviteten i hverdagen kan du ihvertfall kutte 1 kardio økt i uka, spør du meg.

Angående kcals, meh, det ser utrolig lavt ut. Se på feks Indiska. Hu spiser rundt 2500 kcals på 160/55kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nesten ut som det i følge planen. Altså rase ned i vekt pga lavt kalori inntak sammen med 4 styrke økter i uka? Jeg personlig ville i de fleste tilfeller anbefalt mye sykkel, jogging og elipse og lett mengde styrke. Altså med en slik full timeplan som du har blir det tungt å holde et høyt nivå på trening. Så å begynne med å trene opp hjertet først med mye kardio, tror jeg ikke ville vært så dumt kombinert med lett styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti mange tilfeller hvor det faktisk er mye å hente i å bare spise sunt, dropp i å telle kalorier(ha et øye på dem) og tenk mest mulig på å spise sunt. Spis mye frukt og grønt, mer grønt til middag. Fisk. dropp småspising, kutt ned så mye på brus og andre sukkerholdige drikker. Og da kan jeg nesten garantere deg at du vil få stort utbytte av å bruke mye tid på kardio trening.

Når man spiser lite kalorier så får du den følelsen du fikk. Jeg føler at det å kutte ned kalorier nesten blir "slanking" fremfor å bare spise sunt og trene regelmessig! Det er nå min mening/erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så om jeg forstår deg riktig vil du i grunn bare ha noen som kan sette opp et kostholdsprogram for deg, slik at du følger dette til punkt å prikke + treningsplan?

I følge det opplegget du har fått tildelt antar jeg at det er vektlagt å gå ned i vekt, på veldig kort tid(med tanke på at du kanskje ikke har en aktiv hverdag).

Jeg hadde vel anbefalt å funnet deg en kostholdsveileder. Slik at dere kan møtes og diskutere dette, over internett blir ting fort veldig upersonlig.

Jeg er i mot lavt kaloriinntak, spesielt når man har en aktiv hverdag. Poenget til PTen din er vel at du skal forbruke mer kalorien enn du får i deg i løpet av en dag, slik at du alltid går i underskudd(and the point is, torture?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jogging får man ikke gjennomført når det er det verste man vet. men spinning er helt fint, man har pulsklokke man ha kalibrert gjennom mange år og har fin peil på hva pulssoner er. ikke alle spinningtimer er makspulstimer.

Virker jo egentlig som du har stålkontroll på hva du driver med :)

Kan du ikke bare øke kaloriinntaket litt og ellers følge programmet? Du veit jo åpenbart selv at det er litt galskap å ligge under BMR, selv om det sannsynligvis går greit innafor en måned - men er det nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Styrketrening kan være så mangt. Du bør ikke kjøre deg i grøfta hver styrketrening.Tabata gjør du så hardt som du føler for. Maks innsats i 20 sek etterfulgt av 10 sek pause er ekstremt hardt. Se for deg at 200-meterløperne i OL skulle løpt en ny 200 meter 10 sekunder etter ol finalen. Og så løpe seks 200 metere TIL. Tror du ee ville greid det? d tror ikke jeg. Hvorfor skulle vanlige folk klare det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke yte maks på alle de styrkedagene, poenger er å bruke kroppen daglig. Ganske høy fettprosent. Ville prøvd ut programmet først om jeg var deg. Kaloriene per dag endrer du ettersom du går ned i vekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Manglee=sta, post: 709626, member: 15156]gjerne det, banshee, for moro skyld, i alle fall. får se hva jeg gjør fremover, får ta en avgjørelse i løpet av de nærmeste dagene.

selters: man legger opp 200-metersløpet annerledes om man vet man skal løpe åtte ganger etterhverandre enn bare én på en uke. såpass grunnleggende kunnskap om intervallprotokoller må man vel forutsette at folk har om de skal mene noe om dem.

Mange artikler skriver at man skal gi alt under intervallene. Skal man gi alt, så skal man gi det man har. Det er det uttrykket betyr. Jeg mener at denne hardcore treningskulturen er veldig ødeleggende for mange ferskingers fremgang. Det er helt unødvendig å trene seg helt utslitt hver gang man trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...