Gå til innhold

Fettprosent; hot or not?


Miss Iron

Anbefalte innlegg

Jeg liker alt mellom 15 og 35% jeg altså. De fineste kroppene jeg vet om er damer som Beyonce, Kelly Brook og Jennifer Love Hewitt (særlig i serien The Client List!) ;) Her synes jeg dama på 30% var aller finest, men jeg elsker generelt kvinner i mange former og fasonger, fra Kate Upton via Jillian Michaels til Miley Cyrus. :love: Kvinnekropper! :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går fint ann å ha former selv med en veldig lav fettprosent. At man har lav fettprosent trenger ikke å bety at man nødvendigvis mister verken bryster eller rompe.. Noe handler greit nok om gener - men igjen - mye handler om å trene riktig. Just sayin.

Det har du helt sikkert rett i :) Endrer dog ikke på hva jeg foretrekker.. smak er jo veeeeeeldig individuelt og da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noen gutter forklare meg hvorfor dere liker at jenter har en liten kosemage? Er det BARE fordi dere skal kose så damn mye??? :p haha

Kan ikke gi noe godt svar.. det har for min del alltid vært sånn. Nå mener jeg ikke at en mage skal være valkete da, og hadde den "rette" hatt definerte magemuskler, hadde det selvsagt ikke vært noen deal-breaker :)

Jeg søkte litt på google, og kom over dette:

Ifølge Charles Darwin og hans evolusjonsteori velger vi ubevisst partnere som er friske og kan forplante seg. Ifølge ham tiltrekkes menn av former og velskapthet fordi det er en indikasjon på evnen til å kunne forplante seg. Selv om reproduksjon ikke lenger er vår største prioritet, står instinktet fortsatt sterkt.

Hvor mye man bør legge i dette vet jeg ikke, men jeg klarer hvertfall ikke sette fingeren på noe konkret på hvorfor jeg foretrekker litt kjøtt på magen og kroppen generelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke gi noe godt svar.. det har for min del alltid vært sånn. Nå mener jeg ikke at en mage skal være valkete da, og hadde den "rette" hatt definerte magemuskler, hadde det selvsagt ikke vært noen deal-breaker :)

Jeg søkte litt på google, og kom over dette:

Ifølge Charles Darwin og hans evolusjonsteori velger vi ubevisst partnere som er friske og kan forplante seg. Ifølge ham tiltrekkes menn av former og velskapthet fordi det er en indikasjon på evnen til å kunne forplante seg. Selv om reproduksjon ikke lenger er vår største prioritet, står instinktet fortsatt sterkt.

Hvor mye man bør legge i dette vet jeg ikke, men jeg klarer hvertfall ikke sette fingeren på noe konkret på hvorfor jeg foretrekker litt kjøtt på magen og kroppen generelt :)

Denslags er veldig interessant! Så en dokumentar (Discovery? BBC? Husker ikke) der det ble nevnt en statistisk sammenheng mellom ansiktssymmetri (noe vi generelt finner attraktigt) og helse. Det var også en sammenheng mellom fordelaktige hormonnivåer/generell helse og attraktive kroppsformer/ansiktstrekk. I tillegg var det snakk om en sammenheng mellom kroppslukt vi ubevisst plukker opp og hvor god genetisk match en potensiell partner var (da i forhold til hvor ulike gener man har, som øker sjansen for totalt god helse hos avkom).

Det skal dog nevnes at en del av disse dokumentarene kan bli i overkant populærvitenskapelige, så akkurat hvor mye hold det er i dette eller hvor forenklet forklaringen med pheromoner og gener var vet jeg ikke.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denslags er veldig interessant! Så en dokumentar (Discovery? BBC? Husker ikke) der det ble nevnt en statistisk sammenheng mellom ansiktssymmetri (noe vi generelt finner attraktigt) og helse. Det var også en sammenheng mellom fordelaktige hormonnivåer/generell helse og attraktive kroppsformer/ansiktstrekk. I tillegg var det snakk om en sammenheng mellom kroppslukt vi ubevisst plukker opp og hvor god genetisk match en potensiell partner var (da i forhold til hvor ulike gener man har, som øker sjansen for totalt god helse hos avkom).

Det skal dog nevnes at en del av disse dokumentarene kan bli i overkant populærvitenskapelige, så akkurat hvor mye hold det er i dette eller hvor forenklet forklaringen med pheromoner og gener var vet jeg ikke.. :p

Hehe , da kan vi jo satse på at det i det minste er et snev av sannhet bak det Darwin sa, for jeg har hvertfall ikke noen bedre forklaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke gi noe godt svar.. det har for min del alltid vært sånn. Nå mener jeg ikke at en mage skal være valkete da, og hadde den "rette" hatt definerte magemuskler, hadde det selvsagt ikke vært noen deal-breaker :)

Jeg søkte litt på google, og kom over dette:

Ifølge Charles Darwin og hans evolusjonsteori velger vi ubevisst partnere som er friske og kan forplante seg. Ifølge ham tiltrekkes menn av former og velskapthet fordi det er en indikasjon på evnen til å kunne forplante seg. Selv om reproduksjon ikke lenger er vår største prioritet, står instinktet fortsatt sterkt.

Hvor mye man bør legge i dette vet jeg ikke, men jeg klarer hvertfall ikke sette fingeren på noe konkret på hvorfor jeg foretrekker litt kjøtt på magen og kroppen generelt :)

En meget god unnskyldning for feite/formfulle mennesker... Kosemage på jenter er meget langt fra sexy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En meget god unnskyldning for feite/formfulle mennesker... Kosemage på jenter er meget langt fra sexy.

Er vel ikke utenkelig at menns attraksjon mot kvinner også har sammenheng med kvinnens fruktbarhet. Ved for lav fettprosent, kan jo kvinner miste mensen og følgelig være lite fruktbare: Mageruter på kvinner og konsekvensene ved lav fettprosent. | Fitnessbloggen Forum.

Selv er jeg ingen fan av magefett, men foretrekker nok en flat mage på en kvinne fremfor en høydefinert sixpack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller også mot fruktbarhetsteorien... har fått inntrykk av (dårlige skjønnlitterære kilder som Hulebjørnens Klan riktignok) at menn i gamlegamlegamle-da'r likte kvinner som allerede hadde fått barn for det beviste fruktbarhet og evnen til å bære frem friske barn. Når man først har fått barn er vel risikoen større for å ha en såkalt liten "kosemage"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En meget god unnskyldning for feite/formfulle mennesker... Kosemage på jenter er meget langt fra sexy.

Det er vel forskjell på kosemage og feit også da.. Jeg tenker noe sånt som dette når Armadillo refererer til Kosemage:

post-1209-14440926268587_thumb.jpg

Dette er ikke feit i noen verden, men de har myke, udefinerte mager som ser gode ut å kose med. :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel forskjell på kosemage og feit også da.. Jeg tenker noe sånt som dette når Armadillo refererer til Kosemage:

[ATTACH=full]91606[/ATTACH]

Dette er ikke feit i noen verden, men de har myke, udefinerte mager som ser gode ut å kose med. :love:

Det er nettopp det Hr. Armadillo mente ja , ganske spot on :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra 17% til 35% synes jeg er fint på en dame,men det er veldig forskjellig hvor ting legger seg og hvordan formene er ,det finnes kvinner som har 17% som ikke er fult så fine og de på 30-35 der formene bare er helt feil og ikke de heller ikke er fine. Men i følge bildene mener jeg det første jeg sa;) Synes ikke personlig det er pent med for lite og ikke med for mye. :)

Personlig meninger og smak,behag er ikke noe man kan gjøre noe med,så fatter ikke hva man diskuteerer her egentlig:P?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker som tallet i en fettprosent kan variere veldig i utseende fra person til person (altså at f.eks kvinner med fettprosent på 18 kan se veldig forskjellige ut), og fordelingen av fett har også mye å si for hva jeg synes er fint. Vet om kvinner med fettprosent opp mot 30, men som har en muskuløs kropp under og en veldig attraktiv fordeling av fettet. Spredt jevnt over hele kroppen med litt ekstra i bryst og rumpe, og ikke engang tendenser til dobbelthake. Det er hot. Synes ikke det er fint å være helt rippa, men vil tippe en fettprosent på 17-23 er hva jeg synes er finest på de fleste. Selv er jeg på 23-24 et sted, og vil ned til 20-22. I den grad jeg ser ut som jeg vil med denne fettprosenten. Har ikke peiling på hvilken prosent jeg ender opp med og bryr meg ikke voldsomt om tallet. Så lenge jeg får litt mindre mageflesk og hake, så er jeg fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...