Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke opp i vekt?


Trine0000

Anbefalte innlegg

Synes ikke det er så veldig lurt å be en som er så opptatt av lettprodukter og er redd for fett og sukker å lære seg å telle kcal. Det blir bare enda en ting å holde styr på. Å fokusere på å spise vanlig, normal mat, i større mengder enn før. Droppe lett produktene ovs. er en litt bedre vei for å få i seg det hun trenger. Å telle kcal kan fort bli en tvangstrøye det er vanskelig å komme seg ut av om en har et litt unormalt forhold til mat.

Når man spiser seg mett til hvert måltid og ikke går rundt og er sulten, så regner man gjerne med at man får i seg nok mat selv om man i realiteten ligger på 1000 kcal under det man skal.

Men hun får vurdere selv om hun vil ha resultater med en gang eller prøve seg frem på matinntaket og øke etterhvert som det ikke skjer noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man spiser seg mett til hvert måltid og ikke går rundt og er sulten, så regner man gjerne med at man får i seg nok mat selv om man i realiteten ligger på 1000 kcal under det man skal.

Men hun får vurdere selv om hun vil ha resultater med en gang eller prøve seg frem på matinntaket og øke etterhvert som det ikke skjer noe.

Jeg er på god vei oppover i forhold til kalorier, selv om jeg ikke spiser nok enda, bedre å øke litt hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål som ikke har noe med kalorier å gjøre, men hva er det absolutte optimale å spise etter styrketrening? Startet det nye programmet mitt i dag, og det var SÅ gøy!!

Ingenting er absolutt optimal, det beste er et jevnt og variert kosthold gjennom hele dagen, og ikke minst, som Vegard Lysne poengterte i en annen tråd i dag. Det er viktigere med overskudd en antall gram proteiner om du skal bygge litt kropp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er absolutt optimal, det beste er et jevnt og variert kosthold gjennom hele dagen, og ikke minst, som Vegard Lysne poengterte i en annen tråd i dag. Det er viktigere med overskudd en antall gram proteiner om du skal bygge litt kropp :)

Da så.:) har lest så mye forskjellig, om raske karbohydrat/protein osv.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre min, tror jeg eksploderer her jeg sitter, jeg føler jeg har spist meg til månen og tilbake. Men er det virkelig så mye som jeg skal ha det til?

4 hjemmelagde knekkebrød med MASSE pålegg, 1 egg, 1 glass melk

1 yoghurt med 1 banan og masse bær, en god håndfull nøtter og rosiner

OG IKKE NOK MED DET: jeg gikk AMOK i nøtteposen og spiste sikkert 20 paranøtter ++ håndfuller med peanøtter. magen min står på spreng, MEN er det mye? eller er det normalt? vet magesekken min ikke er så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herre min, tror jeg eksploderer her jeg sitter, jeg føler jeg har spist meg til månen og tilbake. Men er det virkelig så mye som jeg skal ha det til?

4 hjemmelagde knekkebrød med MASSE pålegg, 1 egg, 1 glass melk

1 yoghurt med 1 banan og masse bær, en god håndfull nøtter og rosiner

OG IKKE NOK MED DET: jeg gikk AMOK i nøtteposen og spiste sikkert 20 paranøtter ++ håndfuller med peanøtter. magen min står på spreng, MEN er det mye? eller er det normalt? vet magesekken min ikke er så stor.

Det handler ikke om hvor mye man klarer per måltid, men igjennom hele dagen, uka, måneden osv. Ikke heng deg opp i hva som er mye eller normalt. Du skal fokusere på at du skal spise deg god og mett, ofte. Punktum.

Det som bekymrer meg er det store fokuset på "hva er nok, hva er mye" og alt skal være så vanskelig når svaret er lett. Gaffel i munn. Utover det så er det ikke så mye vi kan bidra med, men legger ved denne til info:

Spiseforstyrrelser på forumet - informasjon | Fitnessbloggen Forum

Tror du har fått det du trenger og lykke til, er masse gode tråder på det samme. Håper det går bra, spis og kos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...