Gå til innhold
imm-iform

Den store silikontråden

Anbefalte innlegg

Kan virkelig anbefale Christiania Park Klinikk. Var veldig skeptisk til hvor jeg skulle ta, men etter mange tlf og mye snakk med forskjellige kirurger så enten jeg opp med å ta der. Jeg er stor fornøyd med oppfølgingen både før og etter operasjonen. Kirurgen var flink, og hørte veldig på min ønsker og kom med anbefalinger!!:) Så om jeg skal gjøre noe mer så blir det nok på denne klinikken!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som jeg skrev: "Skjønner at du mener at DU gjør det". Men dette er jo en kommentar man hører fra de aller, aller fleste. Det var derfor jeg skrev "sånne kommentarer som". Jeg klarer meg fint med mine små, jeg liker de jo, men det er jo ikke sånn "yeeeey" når folk sier det. Men min kommentar var mer på generell basis. Var selvfølgelig ikke så smart å sitere deg, men. :p

Goooo boobs! ( I ALLE former og str!) (y):lol:

wombat, XtrM og SterkBalanse liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

Jeg opererte meg på torsdag, tok 365cc under muskel, veier 54kg og 167 høy. Var helt flat før.

Har ganske vondt hvis jeg ikke bruker oxynorm, og lurer på hvor lenge dere andre måtte bruke smertestillende? Mest plaga i ribbeina.

Jeg har også lagt merke til at brystvortene peker i litt forskjellig retning, er dette noe som vil gå seg til etterhvert? Var jo bare dag 2 post op. jeg har kikket på dem enda..

Tusen takk for en lang og fin og informativ og saklig tråd, den har vært til stor hjelp og mye brukt. Nå som jeg faktisk sitter her nyoperert fikk jeg endelig behov for å spørre om noe selv også.

Gleder meg til å se det endelige resultatet etterhvert!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Heisann!

Jeg opererte meg på torsdag, tok 365cc under muskel, veier 54kg og 167 høy. Var helt flat før.

Har ganske vondt hvis jeg ikke bruker oxynorm, og lurer på hvor lenge dere andre måtte bruke smertestillende? Mest plaga i ribbeina.

Jeg har også lagt merke til at brystvortene peker i litt forskjellig retning, er dette noe som vil gå seg til etterhvert? Var jo bare dag 2 post op. jeg har kikket på dem enda..

Tusen takk for en lang og fin og informativ og saklig tråd, den har vært til stor hjelp og mye brukt. Nå som jeg faktisk sitter her nyoperert fikk jeg endelig behov for å spørre om noe selv også.

Gleder meg til å se det endelige resultatet etterhvert!

Heia! :)

Jeg hadde paralginforte som smertestillende å spiste så og si opp hele eska på 2 dager. Hehe. Ellers har jeg ikke brukt noe smertestillende da jeg ikke hadde vondt.

Brystvortene mine var "oppblåste" om jeg kan kalle det å så ganske usymmetriske overfor hverandre en stund etter operasjonen. De er heldigvis tilbake til normalen nå. :) La inn silikonen 10.April.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Heia! :)

Jeg hadde paralginforte som smertestillende å spiste så og si opp hele eska på 2 dager. Hehe. Ellers har jeg ikke brukt noe smertestillende da jeg ikke hadde vondt.

Brystvortene mine var "oppblåste" om jeg kan kalle det å så ganske usymmetriske overfor hverandre en stund etter operasjonen. De er heldigvis tilbake til normalen nå. :) La inn silikonen 10.April.

Hei, og takk for svar!

Jeg vet ikke helt hvordan jeg sender personlig melding, men hvis du får til å sende til meg, kan jeg godt sende deg bilde å vise hvordan mine er nå, som en slags sammenlikning til hvordan dine var?

Jeg har vært litt oppe fra sofaen og sitte/liggestilling igår kveld og idag formiddag, og det har resultert i en jevn smerte igjen nå idag, på dag 6 post op. Bør jeg gå tilbake til liggestilling i sofaen enda lenger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Hei, og takk for svar!

Jeg vet ikke helt hvordan jeg sender personlig melding, men hvis du får til å sende til meg, kan jeg godt sende deg bilde å vise hvordan mine er nå, som en slags sammenlikning til hvordan dine var?

Jeg har vært litt oppe fra sofaen og sitte/liggestilling igår kveld og idag formiddag, og det har resultert i en jevn smerte igjen nå idag, på dag 6 post op. Bør jeg gå tilbake til liggestilling i sofaen enda lenger?

Man bør være i litt bevegelse og ikke sette seg helt på ræva dagene etter operasjon. Det var i alle fall et av rådene jeg fikk av kirurgen. Mener ikke at du skal hoppe rundt :p men gå i rolig tempo ;)

Man bør heller ikke ligge hele tiden da blir det større press på brystet når man reiser seg opp og smertene kan virke verre enn de er.

Jeg hadde lite smerter, la under muskel (tar lenger tid å kommer seg) og trengte ikke hjelp av noen. Følte meg bare dritstøl i brystet noen dager.

Men kroppenen være er ulike og vi kjenner smerter ulikt.

Send meg gjerne en pm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fant dere ut hvor mye silikon dere ville ta? Jeg prøvde noen innlegg for et par uker siden; og visste ikke helt hva som ble best: De minste var jo til og med en stor endring.. Har hørt at mange ofte vil ha større etter en operasjon, så tenker jo at en str over det jeg synes er alright kanskje er lurt? De største jeg prøvde var 215ml, så høres ut som om jeg prøvde mindre ifht hva mange har tatt her...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Skal på konsultasjon 5.november på fornebuklinikken, og forhåpentligvis planlegge operasjon i januar. Jeg får vel svar på dette på kosultasjon, men lurte på om dere vet hvordan det fungerer med bruk av p-piller og operasjon? Jeg går på Cerazette som er en minipille og lurer på om det er noe annerledes da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hei! Skal på konsultasjon 5.november på fornebuklinikken, og forhåpentligvis planlegge operasjon i januar. Jeg får vel svar på dette på kosultasjon, men lurte på om dere vet hvordan det fungerer med bruk av p-piller og operasjon? Jeg går på Cerazette som er en minipille og lurer på om det er noe annerledes da?

Opererte for en uke siden og bruker Cerazette. Pillen min ble litt forskjøvet da jeg var i narkose på tidspunktet jeg vanligvis tar den, tok den når jeg våknet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Hvordan fant dere ut hvor mye silikon dere ville ta? Jeg prøvde noen innlegg for et par uker siden; og visste ikke helt hva som ble best: De minste var jo til og med en stor endring.. Har hørt at mange ofte vil ha større etter en operasjon, så tenker jo at en str over det jeg synes er alright kanskje er lurt? De største jeg prøvde var 215ml, så høres ut som om jeg prøvde mindre ifht hva mange har tatt her...

La inn 210ml på torsdag :) Ble anbefalt av kirurgen å legge over muskel med tanke på fremtidig trening, derfor kunne jeg ikke ta så mye om det skulle se bra ut. Tok løft i samme slengen og er (selv om det fortsatt er veldig hovent) fornøyd både med størrelse og utseende.

På konsultasjonen fikk jeg prøve både 210 og 170. Var ikke kjeempe stor forskjell men følte det så en tanke bedre ut med 210. Tror også de fleste klinikkene tilbyr 3D visning hvor du kan se resultatet med de forskjellige størrelsene.

M. B. liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
La inn 210ml på torsdag :) Ble anbefalt av kirurgen å legge over muskel med tanke på fremtidig trening, derfor kunne jeg ikke ta så mye om det skulle se bra ut. Tok løft i samme slengen og er (selv om det fortsatt er veldig hovent) fornøyd både med størrelse og utseende.

På konsultasjonen fikk jeg prøve både 210 og 170. Var ikke kjeempe stor forskjell men følte det så en tanke bedre ut med 210. Tror også de fleste klinikkene tilbyr 3D visning hvor du kan se resultatet med de forskjellige størrelsene.

Hvordan er det du trener osv ? Jeg er over gjennomsnittet glad i styrketrening og ikke minst benkpress. Jeg skal på konsultasjon på onsdag og jeg har ikke lyst til at resultatet skal påvirke treningen i noe særlig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for en størrelse større, det høres fornuftig ut.

FatUnicorn liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvordan er det du trener osv ? Jeg er over gjennomsnittet glad i styrketrening og ikke minst benkpress. Jeg skal på konsultasjon på onsdag og jeg har ikke lyst til at resultatet skal påvirke treningen i noe særlig :)

Har trent tung styrke 4-5 ganger per uke i ca 2 år. Har kjørt 2-splitt i det siste med en bryst/biceps-dag og en bein/rygg-dag frem til jeg opererte nå. Er selv veldig glad i benkpress så var også opptatt av at jeg skulle kunne trene ordentlig når det har fått grodd.

Kirurgen min mente det ville svekke brystmuskelen betraktelig om jeg hadde lagt helt eller delvis under, i tillegg til at sannsynligheten for kapseldannelse ville blitt mye større. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå snakker jeg bare av egen erfaring, men jeg har aldri hatt problemer med benkpress eller andre brystøvelser. Nå vet ikke jeg hvilke mål dere har, men vil si jeg benker brukbart med PR 62,5kg/67kg kroppsvekt.

Min kirurg mente heller ikke at det skulle være til noe større hinder i utvikling av brystmuskulaturen enn over muskelen. Restitusjonstiden kan bli noe lengre, og dagene etter inngrepet skal vist nok være mer smertefulle. Grunnen til at jeg valgte under muskelen er av jeg ville ha ett mest mulig naturlig resultat, jeg har aldri hatt høy fettprosent på overkroppen så det ville sett veldig fake ut med implantatet over. Kan være verdt å tenke på om du har planer om lavere fettprosent og ikke er så glad i "typiske silikonpupper".

M. B. og Jane liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nå snakker jeg bare av egen erfaring, men jeg har aldri hatt problemer med benkpress eller andre brystøvelser. Nå vet ikke jeg hvilke mål dere har, men vil si jeg benker brukbart med PR 62,5kg/67kg kroppsvekt.

Min kirurg mente heller ikke at det skulle være til noe større hinder i utvikling av brystmuskulaturen enn over muskelen. Restitusjonstiden kan bli noe lengre, og dagene etter inngrepet skal vist nok være mer smertefulle. Grunnen til at jeg valgte under muskelen er av jeg ville ha ett mest mulig naturlig resultat, jeg har aldri hatt høy fettprosent på overkroppen så det ville sett veldig fake ut med implantatet over. Kan være verdt å tenke på om du har planer om lavere fettprosent og ikke er så glad i "typiske silikonpupper".

Det kan hende det er litt forskjellig oppfatning blant kirurger hvor mye det påvirker? Uansett hørtes det logisk ut i mine ører at det ikke er bra for silikonprotesen at brystmuskelen hele tiden "klemmer" på den.

Kirurgen min sa at siden jeg har så lav fettprosent var jeg egentlig en under muskel-jente, men mtp trening ville han legge over men da var 210 max. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kirurgen min mente det ville svekke brystmuskelen betraktelig om jeg hadde lagt helt eller delvis under, i tillegg til at sannsynligheten for kapseldannelse ville blitt mye større. :)

Mer sannsynlig med kapseldannelse under muskel?

Ang 3D-visning så tror jeg det er en god ide; kom frem til det samme.. Var usikker på om jeg ville besøke Fornebu-klinikken (de har vel slik visning og implater som skal være bedre for å unngå kapsling) men noe variabele tilbakemeldinger der, så ble skeptisk. Men er vel alltid slik når det er ett sted som blir mye brukt - vanskelig å få 100% av kundene fornøyd.. Tror uansett det blir lettere å "se størrelsen" på en slik visning, så en konsultasjon til (eller tre) kan ikke skade ;-P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå