Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg regner med ALLE vil høre min mening....

Silikon bør ene og alene tas fordi kvinnen selv ønsker det. At man ønsker å forbedre noe pga dårlig selvtillit eller liten selvfølelse er forståelig. Spesielt om man har "gitt det et forsøk" uten at man klarer å være bekvem med størrelse/utseende. Det meste annet kan man gjøre noe med (i form av trening og kosthold). Når det kommer til puppene er mulighetene langt færre. Så ønsker du å gjøre noe med brystvortene, heise opp, fylle ut osv - så er det et privat valg som bør respekteres av alle.

Silikon føles ikke naturlig, men det sier jo seg selv. Det er jo heller ikke derfor man tar det – tanken er vel ikke at alle og enhver skal kjenne på puppene. Man kan heller ikke forvente at silikon skal se ut som det er ekte pupper heller - for formen blir jo litt annerledes.

Silikon eller ikke – jeg synes ikke vi skal dømme folk for valgene de tar. Vi lever eeeen gang. Det siste jeg ønsker er at andre skal bestemme hvordan jeg skal ha det (med meg selv!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vise bildet jeg selv tok med til kirurgen, og det var nettopp slike jeg fikk:

[ATTACH=full]2202[/ATTACH]

De bildene viser ganske godt hvordan jeg var før og etter også, og jeg angrer ikke :D

Selv fikk jeg dem på colosseumklinikken i Stavanger, da det var den mest anbefalte plassen i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg målte meg i en butikk målte de meg til HELE 70E:mellow:

Men når jeg kjøper bh'er så er jeg ALL inn for comfore:blush: og da blir størrelsene mine som regel 80B eller 75C (HM bh'er med innlegg) 80B er nok litt liten i cup og litt stor rundt (hater når ting strammer rundt brystet) så kan nok kjøpe 75C/D MEEEN mine er ikke noe store selv om det kanskje høres slik ut på størrelsene:p

Bruker rundt 70E selv, og de er ikke unormalt store. Men hvis noen tror det ut i fra størrelsen, så er det bare fordi 90 % bruker feil bh-størrelse.:p

Når det gjelder silikon så er jeg ikke fan av gigantpupper som ikke passer til resten av kroppen. Forøvrig hadde vel det beste vært om alle bare kunne være fornøyde med de tingene en ikke "kan" gjøre noe med. Og så krig og fred og sånn..sukk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du må vite er at komplikasjoner kan skje, uansett hvem du går til fordi ingen vet hvordan kroppen din vil reagere på inngrepet.

Jeg var i full jobb og gåturer etter en liten uke, men det føles tungt og rart en god stund fremover. Når det kommer til styrkedelen må du nok bare kjenne deg frem, men type benkpress og slikt kan nok bli et problem de første månedene. Kroppen trenger å hvile og vende seg til det nye som nettopp har inntatt kroppen, så ikke forhast noe. Trening kan du alltids ta igjen, men puppene dine skal være der resten av livet.

Må ikke silikonen ut, før eller siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt silikon 2 ganger. 1. gangen tok jeg for lite....og la meg under kniven igjen. Har lagt under muskelen. 1. gang gjorde det for j* vondt, 2 gang var jeg på jobb ilø et par timer :)

Valgte dråpeformede proteser som ligger under muskelen. Selv om de er ganske store så opplever jeg at mange er usikre på om jeg har tatt silikon, eller ikke da de fleste er vant til den runde varianten, ofte lagt utenpå muskelen.Trener bryst som tidligere og har aldri hatt noen komplikasjoner.

Var forresten hos Kveim.

Selv om mange synes det høres dumt ut, så fikk jeg større selvtillit etter inngrepet og har ikke angret et sekund på at jeg gjorde det....og morfinen jeg fikk under operasjonen (har aldri tatt narkose - kontrollfreak) var bare lekker :whistling: ....selv om jeg nok var litt frittalende fnis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007

Jeg klarer liksom ikke å bestemme meg jeg om jeg vil ha eller ikke :p Hvis jeg bestemmer meg for at jeg skal ha så vil det bli noen "naturlig store", altså noen som passer til kroppen :) Men hører så mange skrekk historier om arr og infeksjoner og alt mulig:unsure: Så er igrunn det som stopper meg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer liksom ikke å bestemme meg jeg om jeg vil ha eller ikke :p Hvis jeg bestemmer meg for at jeg skal ha så vil det bli noen "naturlig store", altså noen som passer til kroppen :) Men hører så mange skrekk historier om arr og infeksjoner og alt mulig:unsure: Så er igrunn det som stopper meg da...

Enig med deg! Jeg heller klarer ikke å bestemme meg... :huh: Vanskelig valg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
Enig med deg! Jeg heller klarer ikke å bestemme meg... :huh: Vanskelig valg..

Ja det er det!:p Men så vil vi jo ikke bli heeelt flatbrystet heller:meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vise bildet jeg selv tok med til kirurgen, og det var nettopp slike jeg fikk:

[ATTACH=full]2202[/ATTACH]

De første ligner litt på mine, men mine er nok enda mindre ...:confused:...Hvor mye la du inn? Og hvor lang tid tok det til det ble "normalt" å ha dem der? Litt dumt formulert kanskje, men man får jo på en måte to "nye" kroppsdeler man ikke har hatt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...