Gå til innhold

Athletic Fitness & Fitness


Rubenevo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Har fulgt et 4 split, men før det var det fullkropp.

Benkpress: 60 kg

Knebøy: 70 kg (er nesten helt sikker på at det var det det var)

Markløft: trener med mellom 70 og 80 spørs dagsformen

Helt ærlig, å skulle begynne å trene spesifikt mot AF når du ikke engang har treningserfaring og veier 60kg fordelt på 180cm er helt pointless.

Det vil ta mange år for deg å opparbeide en fysikk som har noe som helst i en konkurranse å gjøre. Tren hardt og spis mye mat i noen år, og ta samme vurderingen igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre,selv om det sikkert er teit...er du gutt eller jente?:p

Jeg er enig i at du veier for lite og bør spise og trene deg opp før du begynner å se mot målet,som tydeligvis er en form for Fitness konkurranse. Menneh...går`e ikke an å snakke til en person uten å væra så frekk og blodærlig da?o_OJeg mener...mange måter å si noe på men man kan i det minste prate til folk på en fin måte...Hadde jeg vært trådstarter hadde jeg følt at jeg ikke fikk noe hjelp og ble overkjævla nesten før jeg rakk å svare her:P Dere er ganske arrogante,beklager altså.

Har du prøvd å regne ut anbefalt inntak av kcal på en kalkulator? Fitnessbloggen har en på facebook siden sin ,den er bra:) Prøv det og prøv å få i deg mer enn det som er anbefalt for å holde vekta,altså,litt i overskudd med energien,:) Ellers,tren tungt og se et an,mye kan utrettes på et år,det kommer helt an på hvor godt trent du faktisk er nå det,jeg har ikke sett bilde av deg så jeg kan ikke bedømme det så bastant;) Mange nye fitnessutøvere har kommet seg på scenen med bare et par års trening bak seg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre,selv om det sikkert er teit...er du gutt eller jente?:p

Jeg er enig i at du veier for lite og bør spise og trene deg opp før du begynner å se mot målet,som tydeligvis er en form for Fitness konkurranse. Menneh...går`e ikke an å snakke til en person uten å væra så frekk og blodærlig da?o_OJeg mener...mange måter å si noe på men man kan i det minste prate til folk på en fin måte...Hadde jeg vært trådstarter hadde jeg følt at jeg ikke fikk noe hjelp og ble overkjævla nesten før jeg rakk å svare her:p Dere er ganske arrogante,beklager altså.

Har du prøvd å regne ut anbefalt inntak av kcal på en kalkulator? Fitnessbloggen har en på facebook siden sin ,den er bra:) Prøv det og prøv å få i deg mer enn det som er anbefalt for å holde vekta,altså,litt i overskudd med energien,:) Ellers,tren tungt og se et an,mye kan utrettes på et år,det kommer helt an på hvor godt trent du faktisk er nå det,jeg har ikke sett bilde av deg så jeg kan ikke bedømme det så bastant;) Mange nye fitnessutøvere har kommet seg på scenen med bare et par års trening bak seg;)

Du svarte heller ikke på noen av hans spørsmål, så du bør feie for egen dør før du kritiserer andre. Og skal man ikke være blodærlig? Det blir hvertfall for dumt å la noen tro de har noe i en konkurranse å gjøre når de nettopp har begynt å trene.

Angående program: The Starting Strength Novice/Beginner Programs - Starting Strength Wiki

treningsprogram 5x5 med autoregulering - MyRevolution

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre,selv om det sikkert er teit...er du gutt eller jente?:p

Jeg er enig i at du veier for lite og bør spise og trene deg opp før du begynner å se mot målet,som tydeligvis er en form for Fitness konkurranse. Menneh...går`e ikke an å snakke til en person uten å væra så frekk og blodærlig da?o_OJeg mener...mange måter å si noe på men man kan i det minste prate til folk på en fin måte...Hadde jeg vært trådstarter hadde jeg følt at jeg ikke fikk noe hjelp og ble overkjævla nesten før jeg rakk å svare her:p Dere er ganske arrogante,beklager altså.

Har du prøvd å regne ut anbefalt inntak av kcal på en kalkulator? Fitnessbloggen har en på facebook siden sin ,den er bra:) Prøv det og prøv å få i deg mer enn det som er anbefalt for å holde vekta,altså,litt i overskudd med energien,:) Ellers,tren tungt og se et an,mye kan utrettes på et år,det kommer helt an på hvor godt trent du faktisk er nå det,jeg har ikke sett bilde av deg så jeg kan ikke bedømme det så bastant;) Mange nye fitnessutøvere har kommet seg på scenen med bare et par års trening bak seg;)

For meg virker det som om du har NULL idè om hva som kreves av verken styrke eller fysikk til å i det heletatt ha nubbsjans til å prestere OK i dagens AF-konkurranser. Nivået er skyhøyt om dagen, utrolig høy rekrutering av idrettsfolk fra andre idretter som allerede er på et veldig høyt nivå fysisk.

Å be en gutt som er pr definisjon undervektig om å trene hardt med baseøvelser og spise masse mat før han vurderer å konkurrere i en slik gren er på ingen måte verken frekt eller arrogant.

Det sier sitt at de beste i klassene i norge ofte har trent oppunder 10 år. Christian Egner, Sondre Krogh-Bjerke osv..

Det å skulle konkurrere i slike konkurranser burde være noe man gjør fordi man HAR trent og opparbeidet seg bra fysikk å styrke. Å skulle begynne å trene ene og alene motivert for å konkurrere i AF høres ut som oppskriften på å gå på trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg virker det som om du har NULL idè om hva som kreves av verken styrke eller fysikk til å i det heletatt ha nubbsjans til å prestere OK i dagens AF-konkurranser. Nivået er skyhøyt om dagen, utrolig høy rekrutering av idrettsfolk fra andre idretter som allerede er på et veldig høyt nivå fysisk.

Å be en gutt som er pr definisjon undervektig om å trene hardt med baseøvelser og spise masse mat før han vurderer å konkurrere i en slik gren er på ingen måte verken frekt eller arrogant.

Det sier sitt at de beste i klassene i norge ofte har trent oppunder 10 år. Christian Egner, Sondre Krogh-Bjerke osv..

Det å skulle konkurrere i slike konkurranser burde være noe man gjør fordi man HAR trent og opparbeidet seg bra fysikk å styrke. Å skulle begynne å trene ene og alene motivert for å konkurrere i AF høres ut som oppskriften på å gå på trynet.

Jeg sier ikke at jeg er ekspert eller har god peiling på akk det men folk er forksjellig!!!!! Dessuten tror jeg du hang deg litt opp i ikke-poenget mitt. Jeg mener,dere må ikke overkjøre alt håp om å være god nok i en af konk heller da...det virker som du avfeier trådstarter omtrendt og skriver VELDig arrogant og som om at du er bedre enn han,og vetu,det går an å skrive litt hyggelig selv om du vil ha frem hva som kreves. Jeg synes det er alt for mange her inne ,jeg ser det ofte,som skriver veldig arrogant ved spørsmåler om forskjellige ting ,spesielt når de er nybegynnere og kanskje ikke har peiling og kanskje sikter litt høyt i forhold til hvor de står per i dag. Det er mange som svarer veldig skarpt og liksom på en "herregud,du er helt clueless,er du helt dum?" måte,bare fordi de ikke er like kunnskapsrike. Det finnes ingen dumme spørsmål,men hvis man synes det så bør man kanskje ikke svare vedkommende da hvis de ikke greier ¨å formulere seg på en folkeskikkelig måte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarte heller ikke på noen av hans spørsmål, så du bør feie for egen dør før du kritiserer andre. Og skal man ikke være blodærlig? Det blir hvertfall for dumt å la noen tro de har noe i en konkurranse å gjøre når de nettopp har begynt å trene.

Angående program: The Starting Strength Novice/Beginner Programs - Starting Strength Wiki

treningsprogram 5x5 med autoregulering - MyRevolution

Jeg spøurte han noen spørsmål for å kunne hjelpe etter han /hun hadde svart:) Jeg mener at man bør kanskje begynne å veie ordene sine her inne,det er alt for mange som bare buser ut med alt mulig oppkast,jeg synes faktisk mange her inne som er en av de som liksom VET best og KAN alt er de som fremstår som de frekkeste fordi de er så arrogante i måte å svare folk på...som ja en måte som får mange som leser til å tenke at ..ok..tror de jeg er helt dum? For man vil føle seg ganske dumme når man som ganske fersk spør om råd osv og får disse svarene..."du er idiot,give up! ". Okei? Mitt syn på saken..jeg synes mange her bør jekke seg ned. Når det er sagt så sier jeg ikke at fb ikke er en bra plass å starte,for det er det,men de som svarer på denne arrogante og overhodet måten ødelegger mye for de som faktisk er flinke til å hjelpe her inne. Det GÅR an å svare folk på en ordentlig måte...og man sier ikke til en en ikke vet noe om at de er "radmager"...du vet aldri hva du plomper oppi.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva gutta skriver da Barbie girl! De sier ikke at gutten skal gi opp, de forklarer kun at man ikke kan stille AF uten å ha et solid grunnlag. AF er veldig hardt for kroppen, ikke bare fordi du skal ha lav fettprosent, men fordi du i tillegg skal være i stand til å konkurrere i øvelser. Man ser ofte i klassic bodybuilding så er gutta så ripped at de nesten besvimer backstage, i AF må man være klar for Dips, Roing og pullups i tillegg.

Eneste måten man er i stand til å utsette kroppen for dette, samtidig som man har en bra fysikk er et godt fysisk grunnlag, det får man ikke av å utelukkende trene dips, roing og pullups fra dag 1. Bare fordi man gir noen en reality check er man ikke frekk. Feks så blir man ikke en like god fotballspiller som Ronaldo av å trene frispark og intervaler, det ligger flere år med grunnleggende trening bak det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva gutta skriver da Barbie girl! De sier ikke at gutten skal gi opp, de forklarer kun at man ikke kan stille AF uten å ha et solid grunnlag. AF er veldig hardt for kroppen, ikke bare fordi du skal ha lav fettprosent, men fordi du i tillegg skal være i stand til å konkurrere i øvelser. Man ser ofte i klassic bodybuilding så er gutta så ripped at de nesten besvimer backstage, i AF må man være klar for Dips, Roing og pullups i tillegg.

Eneste måten man er i stand til å utsette kroppen for dette, samtidig som man har en bra fysikk er et godt fysisk grunnlag, det får man ikke av å utelukkende trene dips, roing og pullups fra dag 1. Bare fordi man gir noen en reality check er man ikke frekk. Feks så blir man ikke en like god fotballspiller som Ronaldo av å trene frispark og intervaler, det ligger flere år med grunnleggende trening bak det igjen.

JA,jeg forstår dette,dette var en bedre måte å si det på. Jeg mener,er det så farlig for fitnessbloggere å være litt ydmyke? Ellers er det jo en realitet dette du sier her. Mener ikke at man ikke skal dele hvordan den er.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gutt, og skal ha ca 2700 til 3000 kcal om dagen.

Vet at jeg sikter litt høyt, men med tanke på fremgang jeg har hatt i det siste så har jeg lyst til å prøve et nytt program. Som feks et AF program hvis det er mulig.

Målet er kanskje ikke å stille i AF, men å få kroppen til det

Dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...