Gå til innhold

Slanke seg med styrketrening?


ReBella88

Anbefalte innlegg

Drikker ALDRI noe med aspartam i lengre =P

Vil tro det er en veldig god grunn til at aktive flyvere ikke får drikke lightbrus. Også blir jeg så vanvittig, vanvittig sulten etter bare ett par slurker. Så den ene gangen i månenden jeg drikker brus så velger jeg faktisk vanlig pepsi =)

Jeg er ikke redd aspartam, ikke enda iallefall. Og jeg blir ikke sulten av å drikke det..jeg merker ikke at det er negativt på vektnedgangen. Jeg merker kun når jeg ikke får det, da kan jeg tenke "åå, det hadde smakt med pepsi max nå" :p

Selvfølgelig, det er helt sikkert masse dritt i den drikka der, men jeg er et svakt menneske og jeg tillater meg selv den ene tingen. Skal jeg være flink ellers, altså ikke spise den sykt gode sjokoladen og ikke spise den fantastiske pizzaen (italiensk!) med bernaisesaus så må jeg få lov til å holde på en uvane. Jeg hadde mest sannsynlig bare hatt godt av å kutte ut pepsi max, men jeg vil ikke. Redusere inntaket kunne jeg jo ha prøvd på da:p.

Jeg liker ikke "ekte brus". Den eneste gangen jeg synes det er godt er når det er rom og cola..så da er det vel best at jeg holder meg til pepsi max. Ser ikke for meg at rom og cola daglig vil gjøre mye bra for kroppen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viss målet er mest mulig fettforbrenning: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1769

Oppsummert kan en kort cardioøkt (15-30 min) like etter styrketrening med lav intensitet være gunstig. Ellers gjelder det å ikke spise mer kalorier enn man bruker iløpet av en dag viss man vil gå ned i vekt.

Har selv testet ut denne typen cardiotrening i de siste 2 månedene med gode resultater. Denne måten er ypperlig for de som ikke liker å gå/jogge lange turer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss målet er mest mulig fettforbrenning: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1769

Oppsummert kan en kort cardioøkt (15-30 min) like etter styrketrening med lav intensitet være gunstig. Ellers gjelder det å ikke spise mer kalorier enn man bruker iløpet av en dag viss man vil gå ned i vekt.

Har selv testet ut denne typen cardiotrening i de siste 2 månedene med gode resultater. Denne måten er ypperlig for de som ikke liker å gå/jogge lange turer :)

Tror jeg skal prøve dette,var egentlig meningen at jeg skulle ta en dag cardio,en dag styrke for så en dag hvile,og så på samme runda igjen,meeeen,tror jeg tar annenhver dagistedet og tar bådde cardio og styrke samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig best med tanke på cardio? Jeg kan IKKE på tredemølle,da kollapser kneet mitt,så jeg fortrekker sykling,er det like effektivt? :p

Går det bra å jogge utendørs? :) Man kan jo også gå i høyt tempo som jeg vil tro tilsvarer rolig jogg.

Viss du får smerter av tredemølle blir jo sykling det neste steg. Man kan jo også legge opp styrketreningen mer rettet mot slanking, typisk sirkeltrening/crossfit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jogge utendørs takler jeg ikke,da må d være i skogen og d er svært få muligheter til d her jeg bor,da må jeg først gå en halvtime på asfalt(som tar knekken på korsryggen min) før jeg komemr til forskjellige stier osv :p Blir sykling,tok det idag :)

Det er MANGE muligheter i Skien til å jogge i skogen! Nå vet ikke jeg hvor i Skien du bor, men fortell meg det og jeg skal fortelle deg hvor du kan få jogga litt :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg VET at jeg må spise mer proteiner og mindre karbohydrater,men orkerikke å lage 3 forskjellige middager f.eks.:p

Skal dog gjøre mitt beste for å bedre kostholdet,men er så STRESS å telle kalorier :eek:

Ikke egentlig.. Finnes egne nettsider hvor det opplyses sånn ca hvor mye calorier det er i en never frosne jordbær, til et stykke kake..! De fleste matvarer har et indeks for næringsinnhold på seg også, det står det antall kalorier per 100gr og av og til per porsjon. Ikke s å vanskelig, med mindre du har dyskalkuli eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg VET at jeg må spise mer proteiner og mindre karbohydrater,men orkerikke å lage 3 forskjellige middager f.eks.:p

Skal dog gjøre mitt beste for å bedre kostholdet,men er så STRESS å telle kalorier :eek:

Hvorfor må du lage tre forskjellige middager?

Går fint an å lage en vanlig middag med reduserte karbs og mer fett samtidig som du bevarer risen, poteten og pastaen. Høres umulig ut. Men er så lett atte.

Proteinkilden: Rent kjøtt, ren fisk. Dette har alle godt av å spise istede for fiskekaker, pølser og sånn.

Karbokilden; Først og fremst grønnsaker. Noe alle har godt å av spise. Så kan du lage tillegg med fullkornsris, fullkornspasta, bønner, linser, kikerter, poteter (for GIen skyld er det lurt koke potetene, avkjøle dem og varme de opp igjen,. Greit til f.eks middager hvor man ellers ville servert chips. Stekte poteter gir samme smaken, nesten :p)

Fettkilden; Spørs hvor langt ned man ligger på karbsene, men avocado, nøtter, olje, fet fisk osv er sunt for alle. Ligger du drastisk lavt går det fint an å spise fløte, etc

Vanlig middag redusert på karbsene; Kyllingfilet , blomkålmos, smørdampa grønnsaker, Naturris. Saus. Sett på bordet i kjelene og den som vil forsyner seg av det den vil ha.

EN middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du klar over de oppoverbakkene dit eller? :p Tar meg jo sikkert 30-40 min å komme meg til d avmerka området på kartet :p

Bah,skulle ønske jeg hadde bil for da hadde jeg kjørt til der titopperne er :)

...? Skal du ikke trene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...